NEA

Κινδυνεύουν με εξαφάνιση τα μικρά αυτοκίνητα στην Ευρώπη

Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των minicars δείχνει ότι το άλλοτε καθημερινό αυτοκίνητο των ευρωπαϊκών πόλεων δεν έχει σίγουρο μέλλον.

Σημαντική μείωση κατά 24% σημείωσαν οι πωλήσεις των μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το πρώτο πεντάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce. Το μερίδιο της κατηγορίας συνεχίζει να περιορίζεται, με τις ταξινομήσεις να έχουν σχεδόν «υποδιπλασιαστεί» μέσα σε μία δεκαετία: από 1,1 εκατ. το 2014, σε περίπου 550.000 πέρυσι.

Το Fiat Panda εξακολουθεί να ηγείται των πωλήσεων, κυρίως στην Ιταλία, όπου καλύπτει σχεδόν το μισό της αγοράς minicars. Όμως, η γενικότερη εικόνα είναι αποθαρρυντική. Μοντέλα όπως το Fiat 500, το Suzuki Ignis και το Mitsubishi Space Star έχουν ήδη αποσυρθεί ή βρίσκονται σε φάση μετάβασης, ενώ κατασκευαστές όπως Peugeot, Citroën, Volkswagen, Skoda, Smart και Ford έχουν εγκαταλείψει την κατηγορία.

Ο κύριος λόγος είναι το αυξημένο κόστος παραγωγής λόγω των κανονισμών ασφάλειας. Από το 2026, το ευρωπαϊκό πρότυπο GSR2 απαιτεί μεταξύ άλλων την τοποθέτηση συστημάτων όπως αισθητήρες προσοχής οδηγού, κάμερες και υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης. Η ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών σε ένα αυτοκίνητο αξίας €10.000 είναι πλέον πρακτικά ασύμφορη.

Παράλληλα, οι κατασκευαστές στρέφονται στα εξηλεκτρισμένα minicars, ελπίζοντας ότι θα μπορέσουν να προσφέρουν προσιτές λύσεις κάτω από €20.000. Ήδη κυκλοφορούν στην αγορά μοντέλα όπως τα Hyundai Inster, Dacia Spring και Leapmotor T03, ενώ ετοιμάζονται το Renault Twingo νέας γενιάς και το VW ID.1. Ωστόσο, τα περιθώρια κέρδους παραμένουν οριακά και οι επενδύσεις υψηλού ρίσκου.

Για να διασφαλιστεί η ύπαρξη φθηνών αυτοκινήτων, οι Stellantis και Renault έχουν ζητήσει τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων, με την ονομασία Μ0, η οποία θα επιτρέπει πιο ευέλικτους τεχνικούς κανόνες και χαμηλότερο κόστος συμμόρφωσης. Το αν αυτό θα υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παραμένει αβέβαιο.

Η απουσία προσιτών αυτοκινήτων απειλεί την κινητικότητα για εκατομμύρια Ευρωπαίους, κυρίως στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Το στοίχημα για τη διατήρηση των minicars δεν είναι απλώς βιομηχανικό, αλλά κοινωνικό.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!