NEA

Θα μπορούσε αυτό το Nissan να είναι το επόμενο Patrol;

Το Nissan Tekton παρουσιάστηκε επίσημα στην Ινδία ως ένα νέο C-SUV που βασίζεται στο Dacia Duster, αλλά με ξεχωριστή σχεδίαση και σαφείς αναφορές στο εμβληματικό Patrol.

Η παραγωγή του Tekton θα ξεκινήσει το 2026 στο εργοστάσιο της Nissan στο Chennai, εκεί όπου κατασκευάζεται και το Duster, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ομίλου Renault-Nissan.

Η πλατφόρμα CMF-B επιτρέπει τόσο προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ η ίδια αρχιτεκτονική πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας και εκπομπών ρύπων που απαιτούνται για εξαγωγές και σε πιο απαιτητικές αγορές – όπως της Ευρώπης.

Σχεδιαστικά, το Tekton διαφοροποιείται αρκετά από το Duster, παρά τις κοινές του βάσεις. Η εμπρός όψη παραπέμπει καθαρά στο Patrol, με μεγάλα LED φώτα σε σχήμα C και ανάγλυφο το όνομα «Tekton» στο καπό.

Οι έντονες γραμμές στο πλάι, η τονισμένη μάσκα και το σχεδιασμένο από κοινού με τα στούντιο της Nissan σε Ινδία, Ιαπωνία και Ηνωμένο Βασίλειο αμάξωμα, του δίνουν έναν πιο στιβαρό χαρακτήρα που ξεφεύγει από τα τυπικά σχεδιαστικά πρότυπα ενός απλού οικογενειακού SUV.

Παρότι η Nissan δεν έχει δώσει ακόμη τεχνικά χαρακτηριστικά, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα χρησιμοποιηθούν γνώριμα μηχανικά σύνολα. Ένας 1,3 λίτρων τούρμπο βενζίνης με απόδοση περίπου 154 ίππους και αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων φαίνεται να είναι η βασική έκδοση.

Πιθανές είναι και πιο προσιτές επιλογές με μικρότερους κινητήρες, καθώς και μια υβριδική εκδοχή, ακολουθώντας το παράδειγμα του Duster. Στην Ινδία θα υπάρξει και επταθέσια έκδοση, χωρίς όμως να έχει επιβεβαιωθεί αν θα φτάσει και σε άλλες αγορές.

Το εσωτερικό δεν έχει παρουσιαστεί επίσημα, όμως αναμένεται να βασίζεται στο ταμπλό του νέου Duster, με οθόνη αφής 10 ιντσών και ψηφιακά όργανα 7 ιντσών, ενώ το λογισμικό θα είναι αποκλειστικά της Nissan. Η εταιρεία υπόσχεται πλήρη εξοπλισμό με τεχνολογίες άνεσης και υποβοήθησης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων και λειτουργιών αυτόματης οδήγησης επιπέδου 2.

Το αν το Tekton θα φτάσει τελικά στην Ευρώπη παραμένει ανοιχτό. Από τεχνικής πλευράς δεν υπάρχει εμπόδιο. Η πλατφόρμα το επιτρέπει, και η Nissan έχει ήδη εμπειρία με τέτοιες μεταφορές μοντέλων από την Ινδία στην παγκόσμια αγορά. Το ερώτημα είναι κυρίως εμπορικό: αν δηλαδή η Renault είναι διατεθειμένη να δει ένα μοντέλο τόσο κοντινό στο Duster να ανταγωνίζεται στην ίδια αγορά, κάτω από το σήμα της Nissan.

Σε κάθε περίπτωση, το Tekton δεν είναι απλώς ένα ακόμη παράγωγο του Duster. Η Nissan επιχειρεί να του δώσει έναν πιο «παγκόσμιο» χαρακτήρα και να το τοποθετήσει ως μια πιο στιβαρή πρόταση στην κατηγορία των προσιτών SUV. Αν τελικά έρθει και στην Ευρώπη, ίσως αποδειχθεί μια έξυπνη εναλλακτική για όσους θέλουν την αξιοπιστία της Nissan σε ένα πακέτο με χαμηλότερο κόστος.

Όσο για το αν θα μπορούσε να θεωρηθεί το επόμενο Patrol, η απάντηση είναι μάλλον αρνητική – τουλάχιστον για την ώρα. Όμως η σχεδιαστική του αναφορά σε αυτή, δείχνει ότι η Nissan θέλει να του προσδώσει κάτι περισσότερο από τον ρόλο ενός ακόμη μοντέλου παραγωγής.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!