BLOGMUST_READNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Γιατί θα καταργηθούν τα μικρά συμβατικά μοντέλα [blog]

Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων καθιστούν ασύμφορη την παραγωγή των μικρών αυτοκινήτων πόλης με το VW Group και το Groupe PSA να εξετάζουν το ενδεχόμενο τερματισμού της παραγωγής τους…

Για την ακρίβεια και αν το δείτε από την πλευρά του κατασκευαστή η παραγωγή city-cars δεν είναι τόσο ασύμφορη… αλλά δεν είναι συμφέρουσα! Υπάρχει ένας άτυπος κανόνας που λέει πως όσο μεγαλύτερο και ακριβότερο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερα είναι και τα κέρδη για έναν κατασκευαστή. Και όπως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή η κατάσταση στις μικρές κατηγορίες για τους περισσότερους κατασκευαστές είναι «ίσα βάρκα, ίσα γιαλό».

Πλέον η μικρότερη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη θα μετασχηματιστεί ώστε να μην μπαίνουν μέσα οι κατασκευαστές. Μιλάμε για μία κατηγορία που αντιστοιχεί το 8% της αγοράς. Ωστόσο, στο άμεσο μέλλον οι συγκριτικά χαμηλές τιμές που ισχύουν σήμερα θα είναι ανέφικτο να επιτευχθούν κυρίως λόγω των πιο αυστηρών προδιαγραφών εκπομπής ρύπων. Που θα ισχύουν από το 2020 και θα κλιμακωθούν τα χρόνια που θα ακολουθήσουν…

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Herbert Diess που όπως γράψαμε σε πρόσφατο μας άρθρο ένα up! θα μπορούσε το 2030 να κοστίζει ακόμη και πάνω από 3.500 ευρώ! Έτσι ο όμιλος VW (μαζί με τα Skoda Citigo και Seat Mii) εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει τις συμβατικές εκδόσεις (ίσως και εντελώς αφού οι EV εκδόσεις θα μπορούσαν να βασιστούν στα αμέσως μεγαλύτερα μοντέλα) και να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά up! που θα τον βοηθήσουν να μειώσει το μέσο όρο του στόλου του. Παράλληλα θα δημιουργήσει κάποιες βασικές εκδόσεις των supermini ώστε να κατεβάσει τις τιμές των supermini λίγο χαμηλότερα.

Την ίδια οδό πιθανότατα να ακολουθήσει και ο όμιλος PSA με τα Peugeot 108 και Citroen C1. Ειδικά από την στιγμή που λύθηκε η συνεργασία με την Toyota (το κοινό εργοστάσιο στην Τσεχία θα περάσει από το 2021 στην ιαπωνική εταιρεία) μία πολύ καλή επιλογή θα ήταν να υπάρχουν μόνο ηλεκτρικές εκδόσεις αποφεύγοντας παράλληλα και το κόστος εξέλιξης συμβατικών εκδόσεων. Κάτι που είναι πολύ πιθανό από την στιγμή που η ηλεκτροκίνηση είναι επιτακτική για την αυτοκινητοβιομηχανία με χαρακτηριστικό παράδειγμα και την Smart που θα γίνει πλήρως ηλεκτρική…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!