NEAPINED

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο επηρεάζεται η αυτονομία τους στο κρύο;

Στη διάρκεια του χειμώνα και σε πολύ χαμηλές συνθήκες η χημεία των μπαταριών επηρεάζεται τόσο πολύ που μπορεί η αυτονομία να μειωθεί ακόμη και πάνω από το μισό!

Στην χώρα μας υπάρχουν λίγες περιοχές με περιόδους και θερμοκρασίες που βρίσκονται υπό του μηδενός. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει και για τις χώρες στα βόρεια της Ευρώπης που μαθαίνουν να ζουν με τον πάγο και το χιόνι. Συνθήκες που επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των μπαταριών και κατά συνέπεια την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τις δοκιμές και τις μετρήσεις πραγματοποίησε η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων (American Automobile Association ή AAA), η οποία πήρε σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και σύγκρινε τις αυτονομίες που δίνουν οι κατασκευαστές κατά WLTP με τις πραγματικές σε συνθήκες χειμώνα και καλοκαιριού. Την καλοκαιρινή περίοδο η διαφορά της αυτονομίας από την εργοστασιακή βρίσκεται κάπου στο 17% ενώ τη χειμερινή το ποσοστό ανεβαίνει στο 41%!

Όπως είναι γνωστό το σύστημα κλιματισμού στραγγίζει γρήγορα τις μπαταρίες. Η αμερικανική λέσχη αυτοκινήτου έδωσε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το θέμα στις δοκιμές της. Οι χειμερινές και καλοκαιρινές συνθήκες προσομοιώθηκαν σε ψυχρό και θερμικό θάλαμο για την καταγραφή δεδομένων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρασαν από δοκιμή στους +35 και στους -6 βαθμούς Κελσίου. Μία δοκιμή με τον κλιματισμό/ θέρμανση σε λειτουργία, μια με απενεργοποιημένο. Στην τελευταία περίπτωση υπάρχει τεράστια επιρροή στη χωρητικότητα της μπαταρίας. Το χειμώνα αντί για 41% τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν κατά μέσο όρο μόλις 12%, ενώ το καλοκαίρι χάνουν από την αυτονομία τους μόνο 4% αντί για 17%.

Συμπέρασμα: το χειμώνα ντυθείτε ζεστά και λειτουργείτε λιγότερο τη θέρμανση. Ακόμη καλύτερα αν κυκλοφορείτε σε περιοχές με κρύο προτιμήστε από τον προαιρετικό εξοπλισμό την αντλία θερμότητας. Έστω και χωρίς αυτή όμως η αυτονομία των ηλεκτρικών παραμένει αρκετά μεγάλη. Δείτε το παρακάτω πίνακα και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο επηρεάζεται η αυτονομία τους σύμφωνα με την έρευνα της AAA

ΜοντέλοΑυτονομία (WLTP)Αυτονομία (Χειμώνα)Αυτονομία (Καλοκαίρι)
Audi e-tron GT Quattro 475 km280 km394 km
Audi Q4 40 e-tron 520 km307 km432 km
Audi e-tron 50 470 km277 km390 km
BMW i3 309 km182 km256 km
BMW i4 590 km348 km490 km
BMW iX3 461 km272 km383 km
BMW iX 40 xDrive 426 km251 km354 km
Citroën e-C4 354 km209 km294 km
Citroën e-Berlingo 285 km168 km237 km
Citroën e-SpaceTourer 100 kW 322 km190 km267 km
Cupra Born 77 kWh 548 km323 km455 km
Dacia Spring230 km136 km191 km
DS3 Crossback E-Tense 340 km201 km282 km
Fiat 500 321 km189 km266 km
Ford Mustang Mach-E Std Range RWD 440 km260 km365 km
Honda ε 222 km131 km184 km
Hyundai Ioniq Electric 311 km183 km258 km
Hyundai Ioniq 5 160 481 km284 km399 km
Hyundai Kona Electric 150kW 484 km286 km402 km
Jaguar I Pace 464 km274 km385 km
Kia e Soul 204 452 km267 km375 km
Kia e-Niro 64 kWh 455 km268 km378 km
Kia EV6 58 kWh 394 km232 km327 km
Lexus UX 315 km186 km261 km
Mazda MX-30 200 km118 km166 km
Mercedes EQS 450 782 km461 km649 km
Mercedes EQA 250 429 km253 km356 km
Mercedes EQB 300 4Matic 423 km250 km351 km
Mercedes EQC 437 km258 km363 km
Mercedes EQV 300 356 km210 km295 km
Mercedes EQE 350+ 654 km386 km543 km
MG ZS 440 km260 km365 km
MG Marvel R 402 km237 km334 km
MG 5 400 km236 km332 km
Mini Cooper SE 234 km138 km194 km
Nissan Leaf 62 kWh 385 km227 km320 km
Nissan NV200 Evalia 200v118 km166 km
Nissan Ariya 87 kWh 460 km271 km382 km
Opel Corsa-e 359 km212 km298 km
Opel Mokka-e 338 km199 km281 km
Opel Combo-e Life 280 km165 km232 km
Opel Zafira-e Life 50 kWh 231 km136 km192 km
Peugeot e-208 362 km214 km300 km
Peugeot e-2008 342 km202 km284 km
Peugeot e Rifter 282 km166 km234 km
Peugeot e-Traveller 75 kWh 322 km190 km267 km
Polestar 2 Long Range 542 km320 km450 km
Porsche Taycan 4S 409 km241 km339 km
Porsche Taycan Cross/ Sport Turismo Taycan492 km290 km408 km
Renault Twingo Electric 190 km112 km158 km
Renault Megane E-Tech Electric EV60 130 470 km277 km390 km
Renault Zoe R110 ZE 50 395 km233 km328 km
Smart Fortwo 135 km80 km112 km
Skoda Enyaq iV80 535 km316 km444 km
SsangYong Korando e-Motion 339 km200 km281 km
Subaru Solterra 400 km236 km332 km
Tesla Model 3 491 km290 km408 km
Tesla Model S 652 km385 km541 km
Tesla Model Y 533 km314 km442 km
Tesla Model X 560 km330 km465 km
Toyota Proace Verso Electric 75 kWh 314 km185 km261 km
Toyota bZ4X AWD 410 km242 km340 km
VW ID.3 Pro S 551 km325 km457 km
VW ID.4 Pro Performance 517 km305 km429 km
VW ID.5 Pro Performance 521 km307 km432 km
VW IDBuzz 500 km295 km415 km
Volvo C40 Recharge 444 km262 km369 km
Volvo XC40 Recharge423 km250 km351 km

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!