Η πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία τον Ιούλιο επιβεβαιώνει την πτωτική τάση που παρατηρείται από τότε που σταμάτησαν οι επιδοτήσεις.
Αυτή η εξέλιξη επηρεάζει τα σχέδια των κατασκευαστών να στραφούν σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ομοσπονδιακής αρχής μεταφορών της Γερμανίας (KBA) που ανακοινώθηκαν στις 5 Αυγούστου, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 37% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας στα 30,762 οχήματα, ενώ η αγορά γενικά αυξήθηκε κατά 7% στις πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων.
Η μεγαλύτερη πτώση από τον Δεκέμβριο, όταν η γερμανική κυβέρνηση ξαφνικά κατήργησε τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, υποδεικνύει ότι η αγορά έχει χάσει τη δυναμική της. Αυτή η μείωση επηρεάζει όχι μόνο τη Γερμανία αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου οι επιδοτήσεις καταργούνται, όπως η Σουηδία και η Ελβετία, οι οποίες επίσης παρατηρούν σημαντικές μειώσεις στις πωλήσεις.
Ο Constantin Gall, σύμβουλος της EY, αναφέρει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται μη βιώσιμη προς το παρόν, με πολλούς πελάτες να αμφισβητούν τις προοπτικές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μερίδιο των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία υποχώρησε κάτω από το 13% τον Ιούλιο, από 20% που ήταν την προηγούμενη χρονιά, τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανέμεναν ταχεία αύξηση της ζήτησης.
Η κατάσταση αυτή αφήνει τη βιομηχανία αυτοκινήτων εκτεθειμένη, καθώς έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ανακοίνωσε περικοπές στην παραγωγή της σε εργοστάσια υψηλού κόστους στη Γερμανία και ίσως αναθεωρήσει το χρονοδιάγραμμα της παραγωγής μπαταριών.
Οι προβλέψεις της UBS δείχνουν ότι η Volkswagen μπορεί να αντιμετωπίσει αρνητική επίδραση 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στα κέρδη της την επόμενη χρονιά λόγω αυτής της κατάστασης. Παράλληλα, γαλλικές εταιρείες προμηθευτών, όπως η Valeo, αναζητούν αγοραστές για εργοστάσια που δεν έχουν αρκετή δραστηριότητα, ενώ άλλες, όπως η OPmobility, βλέπουν την παραγωγή ηλεκτρικών εξαρτημάτων να είναι σχεδόν η μισή από αυτήν που ανέμεναν οι κατασκευαστές.
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη φαίνεται αβέβαιο, καθώς η ανάγκη για φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα και η αμφιβολία για την εφικτότητα της μαζικής υιοθέτησής τους δημιουργούν προκλήσεις για τη βιομηχανία.
