NEA

Η Tesla κλείνει το κεφάλαιο Dojo και στρέφεται αποκλειστικά σε νέα AI chips

Η Tesla βάζει τέλος στο μεγαλεπήβολο project του υπερυπολογιστή Dojo, επιλέγοντας να επικεντρωθεί στα επόμενης γενιάς AI5 και AI6 chips, τα οποία θα τροφοδοτήσουν την αυτόνομη οδήγηση και τη ρομποτική της.

Η απόφαση έρχεται μετά από μήνες φημών και εσωτερικών ανακατατάξεων, επιβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία μετατοπίζει τη στρατηγική της προς πιο εξειδικευμένα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν τα τελευταία 24ωρα από το Bloomberg και το The Information, ο Έλον Μασκ έδωσε εντολή για τη διάλυση της ομάδας Dojo, με τον επικεφαλής Peter Bannon να αποχωρεί και δεκάδες μηχανικούς να μετακινούνται σε άλλα τμήματα.

Το Dojo είχε σχεδιαστεί για μαζική εκπαίδευση μοντέλων AI, επεξεργαζόμενο τεράστιους όγκους βίντεο από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla, ώστε να βελτιώνεται το σύστημα Full Self-Driving (FSD).

Ο Μασκ, σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, εξήγησε πως «δεν έχει νόημα να μοιράζουμε τους πόρους μας σε δύο διαφορετικά σχέδια AI chips», υποστηρίζοντας ότι τα νέα AI6 θα είναι «εξαιρετικά για inference και αρκετά καλά για training».

Η αλλαγή αυτή αφήνει πίσω ένα project που πέρυσι η Morgan Stanley είχε αποτιμήσει σε περίπου 500 δισ. δολάρια, χαρακτηρίζοντάς το «καταλύτη» για νέες αγορές όπως η ρομποτική, η υγεία και η ανάλυση δεδομένων.

Η αναδίπλωση της Tesla εντάσσεται σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού στην ηλεκτροκίνηση, με την κινεζική BYD, την NIO και την XPeng να πιέζουν τις τιμές, αλλά και με την Apple, Nvidia και Google να προωθούν δικές τους AI πλατφόρμες.

Παράλληλα, η εταιρεία αντιμετωπίζει πολιτικές πιέσεις στην Ευρώπη και μαζικές περικοπές προσωπικού – μόνο το 2024 ανακοινώθηκε μείωση άνω των 14.000 θέσεων εργασίας.

Ωστόσο, η Tesla δεν υποχωρεί στον τομέα της αυτόνομης τεχνολογίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη υπογράψει συμφωνία 16,5 δισ. δολαρίων με τη Samsung για την παραγωγή των AI6 chips, που θα χρησιμοποιηθούν όχι μόνο στα μελλοντικά της αυτοκίνητα αλλά και στον ανθρωποειδή ρομπότ Optimus.

Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει μέσα στο 2025 να παρουσιάσει αναβαθμισμένη έκδοση του FSD, με αυξημένες δυνατότητες πλοήγησης σε αστικό περιβάλλον και βελτιωμένη ασφάλεια.

Η εγκατάλειψη του Dojo μπορεί να δείχνει αποτυχία σε έναν τομέα, αλλά ταυτόχρονα αποκαλύπτει μια πιο συγκεντρωμένη στρατηγική, με την Tesla να επενδύει εκεί όπου βλέπει άμεσο εμπορικό όφελος και γρήγορη υλοποίηση. Το αν αυτή η στροφή θα αποδώσει, θα φανεί όταν τα πρώτα οχήματα και ρομπότ με AI6 φτάσουν στην παραγωγή το 2026.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!