Η XPENG, ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, παρουσίασε στην IAA Mobility 2025 στο Μόναχο το νέο P7, ένα σπορ ηλεκτρικό sedan που φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε τη δημιουργία του πρώτου της Κέντρου Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ευρώπη, επίσης στο Μόναχο, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της για δυναμική παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά.
Στην ομιλία του, ο ιδρυτής και CEO He Xiaopeng υπογράμμισε ότι η XPENG «δεν φτιάχνει απλώς αυτοκίνητα, αλλά έξυπνες και βιώσιμες εμπειρίες». Το νέο κέντρο R&D θα έχει ως στόχο την προσαρμογή τεχνολογιών στις ανάγκες των Ευρωπαίων χρηστών, ενώ ο πρόεδρος Brian Gu ανέφερε πως η εταιρεία, μέσα σε μόλις δύο χρόνια, εξελίχθηκε σε τον έκτο μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς EV παγκοσμίως, με παρουσία σε 46 χώρες και ισχυρή διείσδυση στην Ευρώπη.
Κεντρικό έκθεμα του περιπτέρου ήταν το P7, με αεροδυναμικό αμάξωμα και επιδόσεις που θυμίζουν supercar. Με ισχύ 593 ίππων, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, το μοντέλο φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι σε premium ευρωπαϊκές προτάσεις. Παράλληλα, έχει καταγράψει ρεκόρ αντοχής, διανύοντας 3.961 χιλιόμετρα σε 24 ώρες. Η έκδοση P7+ παρουσιάζεται ως το πρώτο «AI-defined car», δηλαδή ένα αυτοκίνητο που εξελίσσεται συνεχώς μέσω λογισμικού και τεχνητής νοημοσύνης.
Η XPENG δεν περιορίζεται όμως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η θυγατρική XPENG AEROHT έχει ήδη αναπτύξει επτά γενιές πρωτοτύπων ιπτάμενων οχημάτων, με το αρθρωτό «Land Aircraft Carrier» να ετοιμάζεται για την πρώτη του διεθνή πτήση τον Οκτώβριο στο Ντουμπάι. Έχουν ήδη συγκεντρωθεί πάνω από 5.000 προπαραγγελίες, με στόχο το εμπορικό λανσάρισμα το 2026.
Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει και στη ρομποτική. Το ανθρωποειδές IRON, που βρίσκεται στην έκτη του γενιά, ήδη δοκιμάζεται σε εργοστασιακές εγκαταστάσεις και θα περάσει σε μαζική παραγωγή το 2026. Επιπλέον, ένα νέο ρομπότ της XPENG θα παρουσιαστεί επίσημα στο τέλος του έτους, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας στον χώρο της αυτοματοποίησης.
Στρατηγικός πυλώνας όλων αυτών των πρωτοβουλιών είναι η ενιαία αρχιτεκτονική τεχνητής νοημοσύνης της XPENG, που συνδυάζει cloud, hardware και software. Η εταιρεία σχεδιάζει να φέρει στη μαζική παραγωγή αυτοκίνητα με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου L4 έως το 2026, ενώ το σύστημα NGP (Navigation Guided Pilot) βρίσκεται ήδη σε φάση προσαρμογής για διεθνείς αγορές. Στόχος είναι να προσφέρει μια κορυφαία εμπειρία αυτόνομης οδήγησης πριν από το τέλος του 2026.
Με δραστηριότητες που εκτείνονται από ηλεκτρικά sedan και SUV έως ιπτάμενα οχήματα και ανθρωποειδή ρομπότ, η XPENG θέλει να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή κινητικότητας. Μια εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα ορίζει μόνο το πώς οδηγούμε, αλλά και το πώς ζούμε και κινούμαστε στον κόσμο.
