Το νέο μοντέλο θα βασίζεται σε γνωστή πλατφόρμα, θα προσφέρεται σε υβριδική και ηλεκτρική έκδοση και θα έχει πιο προσιτή τιμή σε σχέση με τα Explorer και Capri.
Η Ford σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα νέο crossover μεσαίου μεγέθους το 2027, το οποίο θα καλύψει το κενό που αφήνει πίσω της η Focus, όταν σταματήσει η παραγωγή της στο τέλος του 2025. Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Βαλένθια της Ισπανίας και σηματοδοτεί την έναρξη μιας ευρύτερης αναδιοργάνωσης της ευρωπαϊκής γκάμας.
Μετά το τέλος παραγωγής του Fiesta το 2023 και το επικείμενο κλείσιμο του εργοστασίου στο Saarlouis, η γκάμα επιβατικών της Ford στην Ευρώπη έγινε ακριβότερη από ποτέ. Η εταιρεία βρίσκεται σε πορεία επανατοποθέτησης στην ευρωπαϊκή αγορά, προσπαθώντας να επιστρέψει στον ρόλο του μαζικού κατασκευαστή, μία θέση που έχασε τα τελευταία χρόνια λόγω της στροφής προς ακριβότερα και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Η απάντηση έρχεται με ένα νέο crossover, το οποίο θα κατασκευάζεται παράλληλα με την Kuga, χωρίς να την αντικαθιστά, και θα βασίζεται στην πλατφόρμα C2 που γνωρίσαμε με την τέταρτη γενιά της Focus. Πρόκειται για μια ευέλικτη αρχιτεκτονική που υποστηρίζει διάφορους τύπους αμαξώματος και κινητήριων συνόλων, αν και μέχρι σήμερα δεν έχει φιλοξενήσει αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Ωστόσο, το νέο μοντέλο θα είναι εξηλεκτρισμένο, με υβριδικές εκδόσεις αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές – αν όχι από την αρχή, σίγουρα αργότερα. Η Ford έχει ήδη ξεκαθαρίσει ότι δεν προτίθεται να περάσει άμεσα σε πλήρη ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί για το 2030.
Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Bill Ford, δήλωσε πρόσφατα πως η αγορά δεν κινείται τόσο γρήγορα όσο είχαν προβλέψει οι νομοθέτες και πως οι θερμικοί κινητήρες θα εξακολουθούν να έχουν ρόλο για αρκετά χρόνια ακόμη. Έτσι, η νέα στρατηγική προβλέπει πιο προσιτά εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό.
Το νέο crossover θα έχει μέγεθος αντίστοιχο της Kuga, κάτι που διευκολύνει την κοινή παραγωγή και τον περιορισμό του κόστους. Η ισπανική μονάδα έχει δυνατότητα παραγωγής 300.000 αυτοκινήτων τον χρόνο, με τη Ford να προσβλέπει σε υψηλό όγκο πωλήσεων παγκοσμίως. Επίσης, αναμένεται να είναι σημαντικά φθηνότερο από τα Explorer και Capri και εκτιμάται ότι η τιμή εκκίνησης του νέου crossover θα κυμαίνεται λίγο πάνω από το ηλεκτρικό Puma Gen-E.
Σε επίπεδο σχεδίασης, το επερχόμενο crossover θα υιοθετήσει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Ford με επιρροές από τα αμερικανικά μοντέλα, ενώ θα διατηρήσει οδηγικά χαρακτηριστικά που δίνουν έμφαση στον χειρισμό και στην οδηγική αίσθηση – στοιχείο που παραδοσιακά προσφέρει πλεονέκτημα στα μοντέλα της εταιρείας στην Ευρώπη.
Όσον αφορά την ονομασία του νέου αυτοκινήτου, η Ford δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη την επιλογή της. Ωστόσο, με δεδομένη τη στρατηγική επαναχρησιμοποίησης ιστορικών ονομάτων όπως Capri και Explorer, είναι πιθανό το νέο μοντέλο να φέρει το όνομα Focus, συνεχίζοντας την κληρονομιά ενός από τα πιο επιτυχημένα της μοντέλα στην Ευρώπη. Άλλα ονόματα που έχουν κατοχυρωθεί πρόσφατα από την εταιρεία είναι τα Fuze, Mythic και Hive, αλλά και πιο «παραδοσιακά» όπως Zephyr, Orion, Granada και Cortina.
Η συνολική στρατηγική επανεκκίνησης της Ford περιλαμβάνει και νέα πλατφόρμα για οικονομικά ηλεκτρικά μοντέλα στις ΗΠΑ, με το πρώτο εξ αυτών -ένα pickup- να ξεκινά την παραγωγή το 2027. Παρότι αυτό το πλάνο έχει επίκεντρο την αμερικανική αγορά, η αρθρωτή φύση της νέας πλατφόρμας μπορεί να επιτρέψει μελλοντικά την αξιοποίησή της και στην Ευρώπη, σε μικρότερα και φθηνότερα μοντέλα.
Αν η νέα προσέγγιση αποδειχθεί επιτυχημένη, δεν αποκλείεται να εφαρμοστεί και στα ευρωπαϊκά εργοστάσια της Ford -σε Ισπανία, Ρουμανία και Γερμανία- με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας, τη μείωση του κόστους παραγωγής και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας απέναντι στους νέους, φθηνότερους αντιπάλους, κυρίως από την Κίνα.
Η Ford δείχνει έτοιμη να επανεξετάσει συνολικά την ευρωπαϊκή της στρατηγική και να επιστρέψει δυναμικά με πιο προσιτά, τεχνολογικά σύγχρονα και οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα – χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, αλλά προσφέροντας επιλογές που συμβαδίζουν με τις ανάγκες της αγοράς.

