Η Volkswagen αναγκάζεται να καθυστερήσει την πρεμιέρα του ηλεκτρικού Golf, καθώς το κόστος αναβάθμισης του εργοστασίου στο Wolfsburg αποδεικνύεται μεγαλύτερο απ’ όσο είχε προγραμματιστεί.
Η ηλεκτρική έκδοση του VW Golf, η οποία θεωρούνταν ένα από τα βασικά μοντέλα της επόμενης δεκαετίας για τη Volkswagen, δεν θα κυκλοφορήσει στην ώρα της. Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg, η παραγωγή του e-Golf καθυστερεί τουλάχιστον εννέα μήνες, με βασική αιτία τους οικονομικούς περιορισμούς και τις τεχνικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει το ιστορικό εργοστάσιο του Wolfsburg.
Η αρχική πρόβλεψη ήταν να γίνει εκτεταμένος εκσυγχρονισμός του εργοστασίου, ώστε να υποδεχθεί τη νέα γενιά εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Όμως, το συνολικό κόστος κρίθηκε υπερβολικό, δεδομένης της οικονομικής πίεσης που δέχεται ο όμιλος: από τη μια πλευρά, η κάμψη των πωλήσεων στην Κίνα, και από την άλλη, η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά στην Ευρώπη, έχουν αλλάξει τα δεδομένα.
Η καθυστέρηση δεν αφορά μόνο το Golf, αλλά επηρεάζει επίσης και το ηλεκτρικό T-Roc, το οποίο βασίζεται σε παρόμοιο πλάνο παραγωγής. Παράλληλα, το εργοστάσιο αντιμετωπίζει εσωτερικές δυσκολίες: βλάβες εξοπλισμού, αστοχίες στις γραμμές συναρμολόγησης και αυξανόμενη ένταση μεταξύ των εργαζομένων, έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση ρυθμού παραγωγής – κατά χιλιάδες μονάδες την εβδομάδα.
Η συμφωνία που είχε γίνει με τα συνδικάτα προέβλεπε ότι από το 2027, η παραγωγή των συμβατικών Golf θα μεταφερόταν στο Μεξικό, ενώ το Wolfsburg θα αναλάμβανε εξ ολοκλήρου τα EV. Το σχέδιο αυτό στήριζε και την προσπάθεια εξοικονόμησης 4 δισ. ευρώ τον χρόνο. Όμως, χωρίς την απαραίτητη επένδυση, το πλάνο μένει προς το παρόν μετέωρο.
Την ίδια στιγμή, οι Κινέζοι κατασκευαστές, και ιδιαίτερα η BYD, κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη, προσφέροντας φθηνότερα και πιο ανταγωνιστικά ηλεκτρικά. Η καθυστέρηση του Golf τους δίνει ακόμη περισσότερο χώρο για να ενισχύσουν την παρουσία τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η VW εξακολουθεί να στοχεύει σε ένα πιο προσιτό χαρτοφυλάκιο, με τέσσερα νέα ηλεκτρικά που θα παρουσιαστούν μέχρι το 2026 και τιμές που ξεκινούν από περίπου 25.000 ευρώ. Παρά τις πρώτες θετικές εντυπώσεις που άφησαν στο σαλόνι του Μονάχου, η αναβολή του e-Golf επισκιάζει τη στρατηγική και δημιουργεί αβεβαιότητα.
Το τελικό πλάνο προϋπολογισμού της περιόδου 2026-2030, ύψους 160 δισ. ευρώ, θα κρίνει αν και πότε θα επιλυθούν τα προβλήματα του εργοστασίου και κατά πόσο η VW θα καταφέρει να επανέλθει δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών.
