Η Daihatsu βάζει τέλος στο μικρό roadster το 2026, όμως η ιδέα του Copen φαίνεται πως έχει μέλλον σε νέα μορφή.
Η Daihatsu ανακοίνωσε πως η παραγωγή του Copen θα σταματήσει τον Αύγουστο του 2026, κλείνοντας έναν κύκλο σχεδόν 25 ετών για ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ιαπωνικά roadsters. Το μικρό κάμπριο θα αποχαιρετήσει επίσημα το κοινό με ένα μεγάλο event στην Ιαπωνία τον Απρίλιο του 2026, ως φόρος τιμής στους φίλους του μοντέλου.
Το Copen παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2002 και ήταν ένα από τα λίγα kei cars με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή – χαρακτηριστικό σπάνιο για την εποχή και την κατηγορία. Η πρώτη γενιά διατέθηκε και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, ωστόσο η παρουσία της Daihatsu στην ευρωπαϊκή αγορά έληξε το 2013, όταν η εταιρεία αποχώρησε επισήμως από την ήπειρο, λόγω αυστηρότερων κανονισμών και περιορισμένης ζήτησης.
Το 2014 ακολούθησε η δεύτερη γενιά, διαθέσιμη μόνο στην Ιαπωνία, με σχεδιασμό πιο «κοφτερό» και τη δυνατότητα αλλαγής πάνελ αμαξώματος, δίνοντας στους ιδιοκτήτες τη δυνατότητα να προσαρμόζουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου τους. Το αποκορύφωμα ήρθε το 2019 με το Copen GR Sport, μια πιο σπορ έκδοση με παρεμβάσεις σε στήσιμο και εμφάνιση.
Παρά την επικείμενη παύση της παραγωγής, η Daihatsu έχει ήδη δείξει ότι δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει το όνομα. Το Vision Copen concept, που παρουσιάστηκε στο Japan Mobility Show του 2023, αποκαλύπτει την πρόθεση της εταιρείας να μεταφέρει την ιδέα του Copen σε μεγαλύτερη πλατφόρμα – εκτός των περιορισμών της kei κατηγορίας.
Με μήκος 3.835 χιλιοστά, ο σχεδιασμός του θυμίζει σε λεπτομέρειες το αρχικό Copen, αλλά με πιο μοντέρνα, καθαρή αισθητική. Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.3 λίτρων του concept αποδίδει περίπου 150 ίππους – μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τον κινητήρα των 658 κ.εκ. που χαρακτήρισε τις προηγούμενες γενιές.
Παράλληλα, φήμες κάνουν λόγο για συζητήσεις συνεργασίας με τη Suzuki και την Toyota για εξέλιξη κοινής πλατφόρμας μικρών roadsters, που ενδεχομένως να επαναφέρουν το Suzuki Cappuccino ή ένα νέο Toyota μικρών διαστάσεων, πιθανότατα σε ρόλο αντικαταστάτη του ακυρωμένου S-FR.
Έτσι, παρότι το υπάρχον Copen οδεύει προς το τέλος του, η ιδέα πίσω από αυτό φαίνεται πως περνάει σε νέα εποχή. Και ίσως στο μέλλον, το νέο Copen να σταθεί απέναντι σε αυτοκίνητα όπως το Mazda MX-5, όχι ως kei car, αλλά ως κανονικό roadster με διεθνείς φιλοδοξίες.
