Τρία μοντέλα με ξεχωριστό ρόλο στην πρόσφατη ιστορία της BMW αποχωρούν χωρίς αντικαταστάτες, σηματοδοτώντας τη στροφή της μάρκας σε ένα πιο ηλεκτρικό και ψηφιακό μέλλον.
Η BMW περνά σε μια νέα εποχή με τη στρατηγική Neue Klasse και, όπως φαίνεται, ο μετασχηματισμός της δεν περιορίζεται μόνο στην τεχνολογία. Παράλληλα με την έλευση νέων ηλεκτρικών μοντέλων, τρεις εμβληματικές σειρές της βαυαρικής εταιρείας ετοιμάζονται να φύγουν από την γκάμα χωρίς άμεσους διαδόχους.
Η αρχή γίνεται με την X4, το κουπέ SUV που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018 και ανανεώθηκε το 2021. Με την πλήρως ανανεωμένη X3 να έχει ήδη παρουσιαστεί, η BMW αποφάσισε να μη συνεχίσει την παραγωγή της X4 με θερμικούς κινητήρες. Το 2025 θα είναι η τελευταία χρονιά για το μοντέλο, με την πιθανή διάδοχό του να έρχεται σε εκδοχή iX4, βασισμένη στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα Neue Klasse.
Το δεύτερο μοντέλο που οδηγείται σε «συνταξιοδότηση» είναι η Σειρά 8. Παρά τη δυναμική σχεδίαση και τις πολυτελείς εκδόσεις Coupe, Convertible και Gran Coupe, οι πωλήσεις δεν στάθηκαν αντάξιες των προσδοκιών. Η παραγωγή αναμένεται να σταματήσει το 2026, με την έκδοση M850i Heritage Edition να λειτουργεί ως αποχαιρετισμός για το κορυφαίο GT της BMW.
Η τρίτη και πιο συμβολική αποχώρηση είναι αυτή της Z4, του τελευταίου roadster στην ιστορία της μάρκας. Παρά τη στενή συγγένεια με την Toyota Supra, η κοινή πλατφόρμα δεν αρκεί για να κρατήσει στη ζωή ένα μοντέλο που ανήκει σε μια εποχή που οι ανοικτές κατασκευές είχαν διαφορετικό ειδικό βάρος. Η παραγωγή της Z4 θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2026, χωρίς να υπάρχει σχέδιο για άμεση αντικατάσταση.
Τρεις αποχωρήσεις που αποτυπώνουν μια βαθύτερη αλλαγή. Η BMW δεν αλλάζει απλώς τεχνολογική κατεύθυνση – αλλάζει χαρακτήρα. Και μαζί της αλλάζει ολόκληρη η εικόνα του τι σημαίνει «σπορ», «πολυτελές» και «βαυαρικό».
