NEA

VW Group: Το νέο πλάνο που αλλάζει την πορεία μέχρι το 2030

Η Volkswagen αναθεωρεί τη στρατηγική επενδύσεών της και εισέρχεται σε μια πιο προσεκτική αλλά στοχευμένη εποχή, με άμεσο αντίκτυπο στις αγορές Ευρώπης, ΗΠΑ και Κίνας.

To Volkswagen Group διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο δράσης για τα επόμενα χρόνια, χαμηλώνοντας τον ρυθμό των επενδύσεων αλλά επιμένοντας σε έργα που φέρνουν ουσία. Το νέο πλάνο πενταετίας προβλέπει συνολικές δαπάνες 160 δισ. ευρώ έως το 2030, σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τους 165 δισ. της προηγούμενης περιόδου και ακόμα περισσότερο σε σχέση με τα 180 δισ. του πλάνου 2024-2028.

Η εταιρεία παραδέχεται ότι το 2024 αποτέλεσε χρονιά κορύφωσης, οδηγώντας αναπόφευκτα σε οικονομική αναπροσαρμογή. Οι πιέσεις από τις δύο μεγαλύτερες αγορές της, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, έχουν επιδράσει καταλυτικά στη διαμόρφωση της νέας στρατηγικής.

Οι αυξημένοι αμερικανικοί δασμοί σε συνδυασμό με τον οξύ ανταγωνισμό στην Κίνα πλήττουν ιδιαίτερα την Porsche, που εξελίσσει σημαντικό μέρος της εμπορικής της δυναμικής στις δύο αυτές περιοχές. Με το 50% των πωλήσεών της να βασίζεται εκεί, οποιαδήποτε μεταβολή στις συνθήκες της αγοράς ενεργοποιεί άμεση αναδιάρθρωση της πορείας της.

Απέναντι σε αυτό το περιβάλλον, ο όμιλος αποφασίζει να κρατήσει τις επενδύσεις σε πιο «σφιχτό» πλαίσιο, κατευθύνοντας πόρους μόνο στα έργα που θεωρεί κρίσιμα για την τεχνολογική μετάβαση και για την ανταγωνιστικότητά του.

Η έμφαση δίνεται στα ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς, στη βελτιστοποίηση του κόστους παραγωγής, στη διεύρυνση των software υπηρεσιών και στις πλατφόρμες που θα στηρίξουν την επόμενη δεκαετία.

Την ίδια στιγμή γίνεται σαφές ότι η εταιρεία δεν αλλάζει κατεύθυνση ως προς τον ηλεκτρικό μετασχηματισμό· απλώς τον προσαρμόζει, με στόχο να αποφύγει υπερβολές που δεν ανταποκρίνονται πλέον στις συνθήκες της αγοράς.

Παραμένει επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο αναπροσαρμογών στα προγράμματα έρευνας και εξέλιξης, καθώς η Volkswagen θέλει να εξασφαλίσει ότι οι τεχνολογίες που εξελίσσει θα έχουν άμεση εμπορική προοπτική. Το γεγονός ότι η εταιρεία τοποθετεί ως ορίζοντα το 2030 δείχνει ότι επιδιώκει να κερδίσει χρόνο για να διαβάσει καλύτερα τις μεταβολές της παγκόσμιας αγοράς και να κινηθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Στο επίκεντρο, πάντως, παραμένει η ανάγκη να ενισχύσει την παρουσία της σε αγορές που σήμερα εμφανίζουν αυξημένο ανταγωνισμό αλλά ταυτόχρονα μεγάλες προοπτικές. Για την Porsche ειδικά, ο όμιλος θα εξετάσει ξανά την ηλεκτρική της στρατηγική, καθώς οι πιέσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Κίνα επηρεάζουν άμεσα την πορεία της και δημιουργούν ανάγκη για πιο ευέλικτες λύσεις.

Η Volkswagen δεν περιορίζει την ανάπτυξη της τεχνολογίας της· την εξελίσσει με πιο προσεκτικό βηματισμό, διατηρώντας ισορροπία ανάμεσα σε επενδύσεις, ρεαλισμό και αναγκαιότητα. Μέχρι το 2030, ο όμιλος στοχεύει σε έναν πιο καθαρό και αποτελεσματικό επιχειρηματικό πυρήνα, ικανό να ανταποκριθεί στις μεγάλες αλλαγές της αυτοκινητικής βιομηχανίας χωρίς να χάνει το εμπορικό του βάρος.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!