To downsizing διευρύνεται για την Octavia με τον γνωστό τρικύλινδρο χιλιάρη TSΙ να αντικαθιστά τον μεγαλύτερο των 1.200 κ.εκ.
Κάποτε θα προκαλούσε ιδιαίτερη αίσθηση ένας τόσο μικρός σε κυβικά κινητήρας να περνά κάτω από το καπό ενός οικογενειακού μοντέλου· που δεν το λες και μικρό. Από τότε, όμως, που η Ford τοποθέτησε έναν επίσης τρικύλινδρο στο ακόμη μεγαλύτερο (από την Octavia) Mondeo φτάνοντας στο σήμερα που βλέπουμε ακόμη και ένα SUV -όπως το Seat Ateca- να κινείται από τον ίδιο 1.0 TSI (με την Octavia), όλα ακούγονται σαν ένα φυσικό επακόλουθο…
Και ενώ θα περίμενες το μοτέρ των 999 κ.εκ. να υστερεί κάπως από τον μεγαλύτερο TSI που αντικατέστησε, τελικά τα κυβικά μπροστά στο τούρμπο μάλλον δεν λένε πάντα την αλήθεια. Με 116 άλογα και 200 Nm ροπής η Octavia 1.0 TSI προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές ρεπρίζ με τα αποθέματα ροπής να εντυπωσιάζουν από τις χαμηλές στροφές, παρά τον ένα λιγότερο κύλινδρο του μοτέρ. Η απουσία του τελευταίου γίνεται αντιληπτή μόνο από μία κάπως τραχιά, αλλά όχι ενοχλητική χροιά του μοτέρ, ενώ περισσότερη δύναμη θα αναζητήσεις μόνο σε συγκεκριμένες καταστάσεις (π.χ. με τέσσερις επιβάτες και σε υψηλές ταχύτητες).
Γενικότερα, το τρικύλινδρο μοτέρ δεν είναι πως κάνει κάποια τεράστια διαφορά από τον 1.2 TSI, αλλά έχει μια πιο γεμάτη, ελαστική και εύστροφη λειτουργία. Ακόμη πιο ευχάριστα είναι τα νέα από πλευράς κατανάλωσής, μιας και αυτή μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί στα περίπου 7 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6,5 (όσο υπερβολικό και αν ακούγεται για ένα μεσαίο οικογενειακό, έτσι έχουν τα πράγματα!).
photos: nmarinopoulos
Όσον αφορά στα οδηγικά χαρακτηριστικά, θα έλεγα πως το Octavia είναι σεταρισμένο… για να μην σε απασχολεί και πολύ. Τι εννοώ; Πως είναι ευκολοδήγητο εντός πόλης, σταθερότατο και ήσυχο μακριά από αυτή, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο 6άρης επιλογέας ταχυτήτων κουμπώνει όπως πρέπει, το τιμόνι έχει σχετικά καλή πληροφόρηση, ενώ το αμάξωμα παίξει λογικές κλίσεις στις στροφές (άλλωστε, για οικογενειακό μοντέλο μιλάμε).
Κατά τα υπόλοιπα η Octavia παραμένει μία από τις πιο ισορροπημένες και σοφές επιλογές στην κατηγορία της. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σχεδιαστικά δεν διακατέχεται από ακρότητες εντυπωσιασμού και που όλα στο ποιοτικό εσωτερικό είναι φτιαγμένα για να κάνουν την ζωή των επιβαινόντων ευκολότερη. Το ταμπλό έχει την γνωστή άποψη της μάρκας, υπάρχουν διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα, οι χώροι για τους επιβάτες είναι υπέρ-άνετοι, ενώ το πορτμπαγκάζ με την αλά hatch πόρτα είναι απλά τεράστιο και πρακτικότατο (μάλιστα υπάρχει κανονική ρεζέρβα!).
Συμπερασματικά, το Octavia 1.0 TSI ακούγεται ως μία εξαιρετική επιλογή που ξεκινά από τα 16.900 ευρώ. Εδώ ο υποψήφιος αγοραστής καλείται να ξεπεράσει περισσότερο τους όποιους ενδοιασμούς διατηρεί για τα λίγα κυβικά, παρά για τις αποδεδειγμένες δυνατότητες και αξία της εν λόγω έκδοσης. Όλα αυτά βέβαια ισχύουν για μία «ντιζελό-κρατούμενη» αγορά (όπως είναι η ελληνική) και με δεδομένο πως στο facelift μοντέλο (έρχεται από το νέο έτος) δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές σε μηχανολογικό επίπεδο, αλλά μόνο στον αισθητικό τομέα.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA
Skoda Octavia 1.0 TSI – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 999 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 74,5 x 76,4 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 85 kW (116 PS) / 5. 500 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 202 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,4 / 4,5 / 3,9 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 714 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 104 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Ventus S1 Evo, 225/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.659 x 1.814 x 1.461 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.543/1.514mm | |||
Μεταξόνιο | 2.686 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 590 (με κιτ επισκευής), 568 (με ρεζέρβα) | |||
Απόβαρο | 1.225 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.900€ |