NEA

Τα «μικρά» της Renault που αγαπήθηκαν σε κάθε εποχή

Renault_52241_global_fr

Καθώς πλησιάζει το λανσάρισμα του νέου Twingo, ας θυμηθούμε τα μικρά αυτοκίνητα της Renault, που όλα ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις ξεχωριστές ανάγκες της εποχής τους…

Renault_60080_global_fr_21946: 4 CV, το πρώτο «μικρό» Renault με μαζική απήχηση. Ο πόλεμος έχει τελειώσει εδώ και λίγους μήνες, η Ευρώπη ξεκινά την αναδόμησή της και ο κόσμος επιστρέφει σε μια πιο ειρηνική καθημερινότητα κάνοντας πάλι σχέδια για το μέλλον. Το νέο μικρό της Renault με τον κινητήρα στο πίσω μέρος, που σχεδιάστηκε με άκρα μυστικότητα κατά τη διάρκεια του πολέμου, χωρούσε άνετα μια οικογένεια με τις αποσκευές της. Η ανταγωνιστική του τιμή έκανε την απόκτησή του εύκολη για μεγάλο μέρος του πληθυσμού ακόμα και σε εκείνες τις δύσκολες εποχές. Το 4 CV κυριάρχησε μεταπολεμικά από τα εργατικά έως και τα μεσαία στρώματα, χάρη στον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα και στην απλότητά του.

Renault_60081_global_fr_21961: Renault 4L, το πρώτο αυτοκίνητο για τη «χαρά της ζωής». Η οικονομία συνεχίζει την ανοδική της πορεία μετά τον πόλεμο, οι καινοτομίες έχουν μπει στην καθημερινή ζωή, η ποιότητα ζωής βελτιώνεται καθώς νέα καταναλωτικά αγαθά είναι πλέον ευρέως διαθέσιμα, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά τις οικιακές συσκευές και τα αυτοκίνητα. Οι οικογένειες βγαίνουν έξω, απολαμβάνουν τον ελεύθερο χρόνο τους, ταξιδεύουν και λατρεύουν να εξερευνούν νέα μέρη. Για αυτές τις οικογένειες, η Renault κατασκεύασε το 4L, που εξελίχθηκε σε θρυλικό μοντέλο χάρη στην επαναστατική και πρακτική πόρτα του πορτμπαγκάζ που πρόσφερε εύκολη πρόσβαση σε όλη την οικογένεια και τις αποσκευές της. Το πρώτο πραγματικό αυτοκίνητο της Renault για να απολαμβάνει κανείς «τη χαρά της ζωής», σημείωσε πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1961 έως και τη δεκαετία του ’90.

Renault_60083_global_fr_21972: Renault 5, στο πνεύμα του 1968. Οι ηθικοί φραγμοί χαλαρώνουν μετά τα γεγονότα του 1968. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι απολαμβάνουν μεγαλύτερη ελευθερία ενώ τα ταξίδια και οι δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου αποκτούν μεγάλη ποικιλία. Αυτή η περίοδος ευφορίας διακόπτεται απότομα στο τέλος του 1973 με την πρώτη πετρελαϊκή κρίση. Το Renault 5, με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,5 λτ/100χλμ στα 90 χλμ/ώρα), κάνει τη  εμφάνισή του την κατάλληλη στιγμή.

Renault_31298_global_frΉταν ένα νέο είδος μικρού αυτοκινήτου,  με μοντέρνο χαρακτήρα, φιλική μάσκα, πολύ ευέλικτο που πρόσφερε και σημαντική προστασία κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος με τους «έξυπνους» προφυλακτήρες του από συνθετικά υλικά. Το Renault 5 πρωτοκυκλοφόρησε το 1972 και βρήκε γρήγορα το κοινό του (31% γυναίκες και 35% άτομα κάτω των 30 ετών την πρώτη χρονιά) συνεχίζοντας την επιτυχημένη του πορεία πολλά χρόνια ακόμη.

Renault_60089_global_fr_2Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, η Renault αντικατέστησε το Renault 5 με το Super 5. Με παραγωγή 8,5 εκατομμυρίων μονάδων μεταξύ του 1972 και 1996, το Renault 5 και το Super 5 διέγραψαν μακροχρόνια εμπορική επιτυχία και συνεχίζουν να κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των καταναλωτών. Το Renault 5 κυκλοφόρησε και σε σπορ εκδόσεις που απέκτησαν θρυλικό όνομα όπως το R5 Alpine και το R5 Turbo.

1993: Twingo, το ιδανικό αυτοκίνητο για την κρίση

renault_twingoΗ κρίση συνεχίζεται, οι οικονομίες έχουν πληγεί από την πτώση των χρηματιστηρίων ενώ οι τιμές των καυσίμων ολοένα και αυξάνονται, κυρίως λόγω του Πολέμου στον Κόλπο. Από την άλλη, το Τείχος του Βερολίνου έχει πέσει ξεδιπλώνοντας ένα νέο μέλλον για την Ευρώπη. Και ενώ όλοι ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο, οι δυσκολίες που συναντούν καθημερινά στέκονται εμπόδιο. Σε αυτή την εποχή, έρχεται το Twingo, ένα τελείως πρωτότυπο αυτοκίνητο που τάραξε τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Renault_52239_global_fr_2Λανσαρίστηκε με έναν τύπο κινητήρα, ένα επίπεδο εξοπλισμού και τέσσερα ζωηρά χρώματα, κάνοντας τον κόσμο να χαμογελάσει ακόμη και χάρη στο όνομά του, έναν συνδυασμό των λέξεων «twist» «swing» και «tango» που όλες παραπέμπουν σε είδη χορού. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο ενός όγκου της αγοράς και χάρη στη μοναδική του σχεδίαση, με το μικρό μπροστινό μέρος και τη μεγάλη καμπίνα μήκους 1.78μ, τραβά όλα τα βλέμματα πάνω του.

Σήμερα: Ο αισιόδοξος χαρακτήρας του Twingo συνεχίζεται

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!