ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline [test drive]

Skoda Yeti Diesel 4x2 Greenline caroto test 2014 (24)

Με σκοπό να διατηρήσει την «η-γετική» του παρουσία στην κατηγορία των κόμπακτ SUV, το Yeti συνεχίζει ανανεωμένο στα σημεία και με πλουσιότερο εξοπλισμό…

Αν και το Octavia Scout 4×4 προϋπήρχε του Yeti, το τελευταίο έχει βαρύνουσα σημασία για την Skoda μιας και αυτό ουσιαστικά είναι το πρώτο SUV της εταιρίας (με το Octavia να παραπέμπει περισσότερο σε ένα crossover). Με τον ανταγωνισμό να εντείνεται (από το τωρινό Nissan Qashqai, το ανανεωμένο Mitsubishi ASX, έως και το επερχόμενο Honda HR-V), το Yeti περνά από μια ανανέωση που περιλαμβάνει και μία νέα έκδοση (την Outdoor, την οποία θα δοκιμάσουμε προσεχώς) με πιο περιπετειώδη εμφάνιση.

Στην διάθεσή μας είχαμε την πιο απλή οπτικά έκδοση City με το αμάξωμα να ξεχωρίζει από τα νέα και πιο γωνιασμένα φωτιστικά σώματα, τους νέους προβολείς ομίχλης που αντικαθιστούν τους στρόγγυλους, τη νέα μάσκα και καπό που συνάδουν με το μοτίβο της νέας Octavia και του Rapid, ενώ πίσω το περίγραμμα των LED φώτων παραπέμπει επίσης στην Octavia. Στο εσωτερικό η ποιοτική αναβάθμιση με καλύτερα πλαστικά γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά, ενώ το τιμόνι είναι εντελώς νέο και φιλοξενεί χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων.

Πλουσιότερος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας καθώς στις εκδόσεις Greenline είναι στάνταρ το πολύ καλό σε λειτουργία start/stop, ενώ το σύστημα Varioflex διευκολύνει στην γρήγορη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων για μάξιμουμ πρακτικότητα. Το Yeti είναι το πρώτο Skoda που μπορεί προαιρετικά να συνδυαστεί με το KESSY (σύστημα εισόδου και εκκίνησης δίχως το κλειδί στο χέρι), ενώ υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας καθώς και αυτόματο σύστημα στάθμευσης.

photos: nmarinopoulos

Την άνεση συμπληρώνει το νέο σύστημα πολυμέσων με φουλ διασυνδεσιμότητα με το smartphone, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν σχεδόν παντού, ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν αν αναδιπλωθούν ή να συρθούν κατά μήκος αυξάνοντας το χώρο αποσκευών από τα στάνταρ 405 έως τα 510 lt. Και αν δεν σας αρκεί αυτό, μπορείτε να αφαιρέσετε εντελώς τα πίσω καθίσματα για μέγιστο χώρο έως 1.760 lt!

Στον δρόμο το ανανεωμένο Yeti εξακολουθεί να είναι τόσο καλό όσο ξέραμε. Χάρη στα φαρδιά μετατρόχια η πρόσφυση και το κράτημα είναι κορυφαία για την κατηγορία, κάτι που ευνοεί και η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνώριμος πετρελαιοκινητήρας με τα 105 άλογα (προφανώς ο νέος 1.600άρης με τα 110 να ακολουθήσει αργότερα ή με τη νέα γενιά) με όλα τα καλά χαρακτηριστικά του. Προσφέρει καλές επιδόσεις, είναι αρκετά δυνατος -αν και θα θέλαμε πιο άμεση την ροπή από χαμηλά- και κυρίως οικονομικός μιας και η κατανάλωση συγκρατείται στα 5,5-6,5 lt/100 km.

Από την θέση του οδηγού δεν νιώθεις ότι κουμαντάρεις ένα SUV αλλά περισσότερο ένα εξαιρετικά ευκολοδήγητο και υπερυψωμένο hatch με το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι να σου προσφέρει την πληροφορία που θες. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει εξίσου καλή αίσθηση και ακρίβεια. Ακόμη και αν υπάρξουν φορές που θα αναζητούσες μία 6η σχέση, μπορείς να συμβιβαστείς και με την 5η σχετικά μακριά για τα ταξίδια προς όφελος της κατανάλωσης και του θορύβου.

Πλέον ο ανταγωνισμός για το Yeti δεν είναι τόσο εύκολος όσο παλιότερα και η ανανέωση προφανώς έρχεται την κατάλληλη στιγμή για ένα SUV με ξεχωριστή boxy αισθητική που ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Για τα 20.460€ (με απόσυρση) που ζητά η ντίζελ έκδοση της δοκιμής μας δεν ακούγεται φτηνή αλλά ούτε και είναι ακριβή. Και αν δεν έχετε προσβληθεί από τον ιό της ντιζελομανίας μπορείτε κάλλιστα να προσανατολισθείτε από την εξίσου αξιόλογη και πιο στρωτή βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 TSI ίδιας ιπποδύναμης αλλά σαφώς καλύτερων επιδόσεων και κοντά δυόμιση χιλιάρικα λιγότερα.

Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 4.400 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1 sec
Τελική ταχύτητα 176 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,2 / 4,6 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 846 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact2, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4222x1793x1671 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1541/1537 mm
Μεταξόνιο 2578 mm
Χώρος αποσκευών 405 – 1580 lt
Απόβαρο 1.335 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 23.590€ (20.460€ με αποσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!