PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Santa Fe PHEV vs Nissan X-Trail e-power e-4orce [test drive]

Δύο κόσμοι έρχονται αντιμέτωποι μεταξύ τους. Αυτός της αυτοφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας που δεν έχει ανάγκη από πρίζες και καλώδια και αυτός της απόλυτης οικονομίας και της ελάχιστης εξάρτησης από πρατήρια καυσίμων. Ποιος θα επικρατήσει;

Τα SUV αρέσουν. Αυτό το έχουμε καταλάβει εδώ καιρό όπου, αν όχι όλα, τα περισσότερα μοντέλα έχουν… crossoveroποιηθεί αισθητικά για να μπορέσουν να αποτελέσουν κομμάτι της μόδας. Κάποια όμως μοντέλα ήταν κάτοχοι αυτού του όρου (SUV) αρκετό καιρό προτού γίνουν αρεστά στο ευρύ κοινό.

Δύο από αυτά είναι το Nissan X-Trail και το Hyundai Santa-Fe (μάλιστα, οι Κορεάτες έχουν παρουσιάσει ήδη την επόμενη γενιά του μοντέλου), μεσαία SUV’s τα οποία είχαν στη φαρέτρα τους όπλα όπως οι κάθε είδους ανέσεις, οι χώροι, οι εκτός δρόμοι ικανότητες και ο επιβλητικός χαρακτήρας που ενέπνεαν στον οδηγό και τους επιβάτες.

Ποιος θα περίμενε ότι θα έφθανε μία μέρα όπου μοντέλα όπως τα παραπάνω θα «κονταροχτυπιόντουσαν» με υψωμένη τη σημαία της οικονομίας καυσίμου. Το καθένα με τη δική του τεχνολογία, έχει κλείσει για τα καλά την πόρτα στους διψήφιους αριθμούς στην κατανάλωση και πορεύονται πλέον με άλλον αέρα στο πορτοφόλι του ιδιοκτήτη και στον τρόπο που επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Οι τεχνολογίες λοιπόν έδωσαν νέο ενδιαφέρον στην κατηγορία των μεσαίων SUV όπου, παρά τον όγκο τους, δεν παύουν ποτέ να συγκινούν το κοινό που τα θέλει όλα από ένα αυτοκίνητο. Χώρους, επιδόσεις, ικανότητες εκτός δρόμου και premium αέρα, όλα σε ένα πακέτο που δεν θα τους «βγάλει το λάδι» κάθε φορά που πρέπει να γεμίσουν το ρεζερβουάρ. Για το ιαπωνικό μοντέλο το πρατήριο αποτελεί μονόδρομο, ενώ για το Santa-Fe PHEV υπάρχει και η λύση της πρίζας, παρά το άγχος που δημιουργεί κάθε διαδρομή με περισσότερα από 40 χιλιόμετρα.

Το Nissan X-Trail, με τη βοήθεια της τεχνολογίας e-power, διαθέτει ένα πανέξυπνο και ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα με δύο ηλεκτροκινητήρες (περισσότερα διαβάστε στη σχετική δοκιμή), χάρη στο οποίο είναι σε θέση να καταναλώνει μόλις 6,3 λίτρα κατά μέσο όρο, χωρίς να γίνονται εκπτώσεις σε θερμικές ανέσεις ή οικονομία κατά την οδήγηση. Είναι ανεξάρτητο από καταστάσεις πιθανής φόρτισης σε πρίζα και αποδίδει 213 ίππους και 525 Nm ροπής, αριθμοί άκρως ικανοποιητικοί για το ταξίδι ή για μία στιγμιαία επιτάχυνση (0-100 χλμ. σε 7,0 δευτερόλεπτα).

Και τα δύο έχουν παρεμφερείς, μεγάλες διαστάσεις (μήκος X-Trail 4,68 μέτρα) με το Hyundai Santa-Fe να είναι 10 εκατοστά μακρύτερο, και τα δύο όμως να είναι σχετικά ευκολοδήγητα και με τεχνολογίες που τα κάνουν πιο ευέλικτα από όσο τρομάζουν οι αριθμοί των διαστάσεων. Τα κορεατικό μοντέλο καλό είναι να ξεκινά τη μέρα του έπειτα από μία πλήρη φόρτιση (αυτό διαρκεί από 2 μέχρι 3,5 ώρες). Σε αυτή την περίπτωση είναι πιο οικονομικό σε σχέση με το X-Trail, καθώς (δείτε εδώ στη σχετική δοκιμή του Hyundai Santa-Fe PHEV) αν υποθέσουμε ότι διανύει τα πρώτα 50 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και άλλα 50 χλμ. με κατανάλωση 8 λίτρα/100 χλμ, τότε θα καταναλώσει 4 λίτρα/100 χλμ.

Προσθέστε πάντως και άλλα 2 ευρώ στο ηλεκτρικό ρεύμα του σπιτιού και πλησιάζουμε περισσότερο το κόστος χρήσης σε σχέση με αυτό του X-Trail. Το κορεατικό μοντέλο πάντως, όσο καταναλώνει ηλεκτρικό ρεύμα είναι πιο εκρηκτικό και εντελώς αθόρυβο, σημειώνοντας παρόλα αυτά πως και το Nissan είναι εντελώς διακριτικό πέραν της στιγμής που θα πιεστεί αρκετά. Σε περίπτωση πάντως που δεν υπάρχει η υποδομή ή η δυνατότητα φόρτισης και το plug in υβριδικό Hyundai θα πρέπει να καταναλώνει βενζίνη, τότε θα χρειαστεί εμφανώς περισσότερο καύσιμο σε σχέση με το πιο… επίκαιρο τεχνολογικά Nissan X-Trail.

Και τα δύο διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης, ικανό να… περπατήσει αρκετά εκτός πόλης. Το ελαφρύτερο Nissan υπερτερεί εξαιτίας και του χαμηλότερου βάρους αλλά και της μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος (+20,1 εκατοστά, έναντι 18 του Santa Fe), χωρίς αυτό να σημαίνει πως το κορεατικό μοντέλο δεν θα ανταπεξέλθει σε μία χωμάτινη συνθήκη με normal έδαφος.

Το αυξημένο βάρος (λογικό με τη μπαταρία του PHEV συστήματος) του Santa Fe δεν επιτρέπει στο SUV της Hyundai να αναδείξει την ισχύ των 265 ίππων, καθώς και με τη γλώσσα των αριθμών (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα) δείχνει να μένει λίγο πίσω σε σχέση με το αυτοφορτιζόμενο Nissan. Όχι ότι θα πάνε για κόντρες στο Ribas τα δύο μοντέλα αλλά… κουβέντα να γίνεται.

Για τις αστικές κακοτεχνίες δεν τίθεται θέμα, με τα δύο SUV να αποτελούν το διαβατήριο για άνεση και ποιότητα κύλισης. Αν ένα από τα δύο μοντέλα θα έπρεπε να βγει νικητής σε αυτόν τον τομέα είναι το Santa Fe, με τα περάσματα του να είναι πραγματικά επιβλητικά. Από χώρους -και λόγω διαστάσεων- το Hyundai διαθέτει μεγαλύτερη ευελιξία από πλευράς διάταξης καθισμάτων, ενώ και οι πίσω θα νιώσουν περισσότερο VIP σε σχέση με το μικρότερο Nissan. Ο χώρος αποσκευών ωστόσο είναι ίδιος (574-575 λίτρα), κάτι που δείχνει πως κάτι έκαναν πιο σωστά οι Ιάπωνες ή έστω έδωσαν προτεραιότητα σε σχέση με τα πίσω καθίσματα.

Καταλήγοντας, θα λέγαμε πως τη δεδομένη χρονική στιγμή η Nissan δημιούργησε το ιδανικό SUV από πλευράς τεχνολογίας. Η χώρα μας, όσο και αν προσπαθεί, δε δείχνει ακόμη έτοιμη να υποδεχθεί μοντέλα που απαιτούν πρίζα για να κάνουν γρήγορη απόσβεση. Συν ότι για να αγοράσεις ένα τέτοιο SUV θέλεις να το αξιοποιήσεις σε μεγάλα ταξίδια, οπότε τα 40 ή 50 χλμ. αυτονομίας ενός PHEV έχουν εξαντληθεί μέχρι τα πρώτα διόδια. Από την άλλη, για κάποιον που σκοπεύει να περιοριστεί στη διαδρομή σπίτι-γραφείο και θέλει λίγη παραπάνω πολυτέλεια ή και ευρυχωρία στις διαδρομές του, ίσως το Santa-Fe να μοιάζει καλύτερη λύση, παρόλο που ζητάει και ένα «δεκάρικο» παραπάνω.

Το Nissan X-Trail, με σύστημα τετρακίνησης και φουλ υβριδικό σύστημα ζητάει 50.590 ευρώ σε σχέση με τα 61.590 ευρώ του πληρέστατου PHEV Hyundai, με τους μεγαλύτερους χώρους και την limo φιλοσοφία. Νικητής ξεκάθαρος δεν υπάρχει, αλλά εξαρτάται από τον τρόπο ζωής και τις υποδομές του καθένα. Σήμερα μπορεί το Nissan να κόβει το νήμα πρώτο, αυτό δεν θα ισχύει και το ερχόμενο διάστημα, όταν σε κάθε γωνία θα βρίσκεις και έναν ταχυφορτιστή.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή για το Nissan X-Trail και εδώ για το Hyundai Santa Fe.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce Hyundai Santa Fe 1.6 PHEV 4WD 6DCT
Κυβισμός 1.498 cc 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84 x 90,1 mm 75,6 x 89,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια / τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια / τετρακύλινδρος
Ισχύς 116 kW (158 PS) / 4.600 rpm 132 kW (180 PS) / 5.500
Ροπή 250 Nm / 2.400 – 4.400 rpm 265 Nm (26,6 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Συνδυαστική ισχύς / ροπή 213 PS / 525 Nm 265 PS / 350 Nm
Τροφοδοσία
Μπαταρία (Φόρτιση)
Υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης
2 ηλ/κινητήρες Εμπρός: 204 PS / 330 Nm, Πίσω: 128 PS/ 195 Nm
Υβριδικό κύκλωμα με μπαταρία 2,1 kWh
Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ηλεκτροκινητήρας 66,9 kW (91 PS), 13,8 kWh (net χωρητικότητα) 1,7 ώρες σε δίκτυο AC 3,7 kW / 3,4 ώρες σε AC 7,2 kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0 sec 8,8 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,3 lt/100 km 7,6 lt/100 km (3,9 lt με πλήρη φόρτιση)
Τυποποιημένη μέση 5,4 lt/100 km 1,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 785 km 624 km + ηλεκτρική 58 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 143 g/km (WLTP) 37 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους 4 τροχούς Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο μονής σχέσης Αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 235/55 R19 Continental EcoContact6 V XL, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση εδάφους
4.680 x 1.840 x 1.710 mm
201 mm
4.785 x 1.900 x 1.710 mm
180 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585 / 1.590 mm 1.646 / 1.656 mm
Μεταξόνιο 2.705 mm 2.765 mm
Χώρος αποσκευών 575 -1.396 lt 380-1.237 lt
Απόβαρο 1.908 kg 2.005 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 50.590€

από 61.590€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!