PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 150 PS [test drive]

Το πιο σπορ (συνεπώς και το πιο ευχάριστο) Fabia της γενιάς του, φέρει το προσωνύμιο «Monte Carlo» και ταυτόχρονα μπόλικη από την προίκα του group της VW.

Και πως να μην είναι τεράστια η σύνδεση με την οικογένεια εκ της Γερμανίας, όταν το νέο Fabia βασίζεται -μεταξύ άλλων- στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0, στοιχείο που από μόνο του λέει πολλά για το τι μπορεί να περιμένει κανείς από το νέο τσέχικο supermini γενικότερα. Μεγαλύτερες διαστάσεις (4,11 μέτρα μήκος), μακρύ μεταξόνιο (2,552 μέτρα) και στιβαρό πλαίσιο φτιαγμένο από χάλυβα, έτοιμο για το κάτι παραπάνω.

Και αυτό το κάτι παραπάνω δεν είναι φυσικά η «ταπεινή» έκδοση με 1.000άρη τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα (με όλη τη συμπάθεια), αλλά η κορυφαία έκδοση του Monte Carlo με τον γνωστό 1.5 turbo τετρακύλινδρο απόδοσης 150 ίππων.

Κρατήστε όμως για αργότερα τα του κινητήρα, για να ξεκινήσουμε κάπως πιο ορθολογικά, από την εμφάνιση της special έκδοσης του Fabia. Και η αλήθεια είναι πως στο άκουσμα των δύο συγκεκριμένων λέξεων περιμένεις το κάτι παραπάνω.

Χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά (αποτέλεσμα του προαιρετικού συστήματος ανάρτησης Sport Chassis Control), τραβάει τα βλέμματα με τα φιμέ πίσω τζάμια, το μαύρο λογότυπο «SKODA» στο πίσω μέρος, αλλά και το logo «Monte Carlo» με την καρό σημαία στο πλάι.

Οι ζάντες αλουμινίου είναι και αυτές στο προαιρετικό πακέτο και μπορεί κανείς να επιλέξει μεγέθη από 16 μέχρι 18 ίντσες, με την έκδοση δοκιμής μας να εφοδιάζεται με 17άρες ζάντες εξαιρετικής σχεδίασης (+500 ευρώ για τις 18άρες).

Παράλληλα, οι ποδιές διαθέτουν πιο άγρια σχεδίαση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, ενώ και οι led προβολείς αποτελούν στοιχείο που δένει όμορφα στο σπορ πακέτο του κορυφαίου Fabia της τέταρτης γενιάς (μετρά αισίως 24 χρόνια παρουσίας).

Στο εσωτερικό, το μάτι δε γίνεται να μην εντοπίσει τα κομψά -τύπου bucket- καθίσματα με κόκκινες λεπτομέρειες σε μαύρο φόντο, φιλοσοφία που επικρατεί και γενικότερα στο εσωτερικό του τσέχικου μοντέλου.

Στο ταμπλό επίσης η κόκκινη χρωμιομένη λωρίδα αποτελεί στοιχείο που σπάει τη μονοτονία, ενώ και η ψηφιακή οθόνη multimedia μεγέθους 10,25 ιντσών, είναι στοιχείο που συναντάς μόνο στην έκδοση Monte Carlo (8 ίντσες για τις υπόλοιπες εκδόσεις).

Το ευχάριστο είναι πως παρά τον σχετικά σπορ χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, η πρακτικότητα και η εργονομία δε χάνεται σε κανένα σημείο σε σχέση με το Fabia που έχουμε στο μυαλό μας.

Φυσικοί διακόπτες υπάρχουν και είναι στα υπέρ, ποτηροθήκες (στενές αλλά κάνουν τη δουλειά τους) και θήκες είναι αρκετές, ενώ δύο πίσω επιβάτες θα ταξιδέψουν με σχετική άνεση ακόμα και αν τους ενοχλούν λιγάκι το οπτικό πεδίο τα μονοκόμματα (ενιαία χωρίς προσκέφαλα) καθίσματα.

Έκπληξη αποτελεί ο χώρος αποσκευών 380 λίτρων, αριθμός που θυμίζει περισσότερο την μεγαλύτερη κατηγορία (πχ VW Golf) και λιγότερο ανταγωνιστές όπως το Peugeot 208. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο μακρύ μεταξόνιο, αλλά και στον σχεδιασμό του πίσω μέρους που επιτρέπει επιπλέον άνοιγμα σε πλάτος και ύψος, στοιχείο που ακούγεται μικρής σημασίας, όμως το εκτιμάς κάθε φορά που θες να μεταφέρεις κάτι με μεγάλο όγκο.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Πάμε να δούμε όμως τι γίνεται με τις επιδόσεις του Monte Carlo της δοκιμής μας (να μη σας κρατάμε και σε αγωνία). Πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσουμε πως δεν πρόκειται για μία έκδοση επιπέδου RS που θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο ή θα κάνει μεγάλη φασαρία. Για αυτό άλλωστε μπορεί κανείς να αποκτήσει και την αντίστοιχη έκδοση με το μικρό κινητήριο σύνολο 110 ίππων.

Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας εφοδιάζεται με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. με απόδοση 150 ίππους και τεχνολογία αδρανοποίησης των δύο κυλίνδρων (ACT). Είναι ένα πολύ γνωστό σύνολο που το έχουμε συναντήσει ευρέως στη γκάμα του γκρουπ και στην περίπτωση του Fabia συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Στην περίπτωση μας τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,0 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα. Είναι με λίγα λόγια ένα πολύ σβέλτο supermini που δε θα διστάσει σε καμία περίπτωση να κάνει μία προσπέραση σε ελάχιστο χρόνο ή να διασχίσει μία κλειστή διαδρομή στο βουνό με μεγάλη άνεση ακόμα και στις ανηφοριές.

Η απουσία των paddles πίσω από το τιμόνι είναι μία ακόμη ένδειξη πως περισσότερο μιλάμε για ένα πολιτισμένο γοργό Fabia και λιγότερο για ένα «καυτό» μικρό για ειδικές καταστάσεις. Πάντως αν θες να πάρεις τον έλεγχο στα χέρια σου (σπάνια καθώς το DSG κάνει εξαιρετική δουλειά) και πάλι μπορείς απλά να «παίξεις» με τον επιλογέα κάνοντας μία ελαφρά δεξιά κίνηση.

Το Monte Carlo των 150 ίππων θα κάνει λοιπόν με ευκολία όλα αυτά που ζητάει ο οδηγός να πράξει (ταξίδι, ηρεμία, ποιότητα κύλισης), με προτεραιότητα στην άνεση και με σύμμαχο φυσικά το εξαιρετικό πλαίσιο (Mc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω).

Δεν θα πει όχι στο κάτι παραπάνω, όμως νιώθεις ότι περισσότερο αρέσκεται στο να επιλέξεις το Economy στο μενού και να χαρείς τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. (κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής 0.28) παρά να το πιέσεις εκβιάζοντας για κάτι περισσότερο από αυτό που πρεσβεύει η έκδοση με την περίσσεια φινέτσα (άσε που θα δεις σε αυτή την περίπτωση και το οικονομόμετρο να φλερτάρει με διψήφιο νούμερο).

Και πόσο λοιπόν κοστίζει η ελκυστικότερη και ταχύτερη εκδοχή του νέου Fabia; Η αλήθεια είναι πως η άνοδος στις τιμές αγοράς μας έχει τρομάξει και δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε από πολλά μοντέλα που κάποτε ήταν αρκετά προσιτά.

Το Fabia (ευτυχώς για τους φίλους της Skoda) δεν παρασύρθηκε ιδιαίτερα από αυτή τη λογική. Έτσι, στην περίπτωση του Monte Carlo με τον μικρότερο κινητήρα ζητά 21.900 ευρώ, για να ανέβουμε στην έκδοση του μοντέλου δοκιμής μας (150 ίπποι, DSG 7 σχέσεων) στα 25.500 ευρώ.

Ποσό που κρίνεται δίκαιο αν αναλογιστούμε τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, τις… Monte Carlo πινελιές μέσα και έξω, τον ολοκληρωμένο κινητήρα και φυσικά ένα χαρισματικό πλαίσιο που δε χρειάζεται συστάσεις. Έτσι και αλλιώς η διαφορετικότητα πληρώνεται και στην περίπτωση του Fabia 1.5 Monte Carlo, όχι τόσο ακριβά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,0 sec
Τελική ταχύτητα 222 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 126 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος

4.108 × 1.780 × 1.459 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.509 mm
Μεταξόνιο 2.564 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.190 lt
Απόβαρο 1.226 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 25.500€ (από 21.900€ το χειροκίνητο 1.0)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!