Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης

f28_resize_resizeΤο συγκεκριμένο σύστημα εξυπηρετεί στην διευκόλυνση της διαδικασίας στάθμευσης ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα. Την στιγμή που το εμπρός ή το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πλησιάζει προς ένα άλλο ήδη παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή κάποιο αντικείμενο ακούγεται ένας εύηχος τόνος. Όσο η απόσταση ανάμεσα στον προφυλακτήρα και το εμπόδιο μειώνεται τόσο η συχνότητα του ηχητικού σήματος αυξάνεται προειδοποιώντας τον οδηγό. Το σύστημα ενεργοποιείται σε λογική απόσταση (από 1-1,5 μέτρα) από το εμπόδιο και ο ήχος σημάνει συνεχόμενος όταν η απόσταση έχει μειωθεί οριακά. Η αρχή λειτουργίας του συστήματος βασίζεται σε αισθητήρες υπερήχων οι οποίοι «διαβάζουν» την καθυστέρηση της επιστροφής του σήματος που οι ίδιοι αποστέλλουν. Το εν λόγω σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί ενώ εμπλέκεται αυτόματα όταν επιλεχθεί η σχέση οπισθοπορείας (όπισθεν).

Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε για συστήματα στο αυτοκίνητο που υποβοηθούν τον οδηγό στην διαδικασία στάθμευσης κάνοντας την ζωή του πιο εύκολη στην πόλη. Ξέρετε, εκείνα που όταν αρχίζεις και πλησιάζεις με το αυτοκίνητο σου, στα ήδη παρκαρισμένα, σε προειδοποιούν με ηχητικό σήμα (σε ακριβότερα συστήματα και οθόνη) για την απόσταση που απομένει. Όσο πιο συχνά ακούς το χαρακτηριστικό «μπιπ» αυτό σημαίνει πως ο χώρος που έχεις για να παρκάρεις λιγοστεύει. Πριν από μερικά χρόνια, το Nissan Primera αναβάθμισε τα δεδομένα στην μεσαία κατηγορία καθώς στον εξοπλισμό του περιλάμβανε ένα ανάλογο σύστημα το οποίο μάλιστα διέθετε και κάμερα οπισθοπορείας. Σε μια ευμεγέθη οθόνη, στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορούσε να ελέγξει την περιοχή γύρω από τον πίσω προφυλακτήρα και να παρκάρει εύκολα, γρήγορα και χωρίς άγχος. Αργότερα, εμφανίστηκαν ανάλογα συστήματα τα οποία διέθεταν μέχρι και έγχρωμη οθόνη. Ένα από τα πιο εξελιγμένα τοποθετείται στο Q7, στο πρώτο μεγάλο SUV της Audi, το οποίο έχει την ικανότητα να υπολογίζει και να δείχνει τον χώρο και τις «γραμμές» που πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός για να παρκάρει. Τι έχετε όμως να πείτε για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να παρκάρει από μόνο του;

Το Prius της Toyota, το γνωστό υβριδικό μοντέλο, μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο καθώς οι Ιάπωνες φρόντισαν να το εξοπλίσουν με το σύστημα IPA (Intelligent Parking Assist) με αφορμή την πρόσφατη αναβάθμιση του μοντέλου τους. Ειδικοί αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στους προφυλακτήρες σε συνδυασμό με μία κάμερα στο πίσω μέρος προσφέρουν τις σχετικές πληροφορίες σε μία ηλεκτρονική μονάδα που κανονίζει την διαδικασία στάθμευσης. Ο οδηγός δεν έχει παρά να ευθυγραμμίσει παράλληλα το Prius με το ήδη παρκαρισμένο αυτοκίνητο που βρίσκεται εμπρός από την θέση στάθμευσης, να επιλέξει την όπισθεν και να πατήσει τον διακόπτη -στο ταμπλό- με την ένδειξη IPA.

Κατόπιν, δίνει στο IPA να καταλάβει που βρίσκεται η θέση στάθμευσης ακουμπώντας το δάχτυλό του στην οθόνη αφής, επιλέγει αν θα παρκάρει κάθετα ή παράλληλα και στην επόμενη φάση το τιμόνι του Prius αρχίζει να περιστρέφεται αυτόματα καθώς το αυτοκίνητο παρκάρει από μόνο του! Το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να έχει το πόδι του πάνω από το πεντάλ του φρένου για να ρυθμίζει την ταχύτητα και το πότε το αυτοκίνητο θα σταματήσει. Στην περίπτωση που ακουμπήσει το τιμόνι τότε σταματά η όλη διαδικασία. Οι Ιάπωνες κάνουν λόγο για ένα απλό σύστημα που συνεργάζεται και με την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, με τον αισθητήρα yaw (περιστροφής), με τους σένσορες επιτάχυνσης και γωνίας και με τον εγκέφαλο του υβριδικού συστήματος.  Αξίζει να σημειωθεί πως το εν λόγω σύστημα στην Ιαπωνία υπήρχε εδώ και τρία περίπου χρόνια, από τότε που εμφανίστηκε η δεύτερη γενιά Prius, πριν το facelift.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close