ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πράσινο φως για το Suzuki Swift Plug-in Hybrid

suzuki-swift-plug-in-hybrid-1

  • Πέρυσι στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο η Suzuki είχε παρουσιάσει μία υβριδική plug-in εκδοχή του Swift, την είδα και από κοντά στο φετινό σαλόνι της Γενεύης. Πρόσφατα οι ιθύνοντες της εταιρίας ανακοίνωσαν πως δόθηκε η έγκριση τύπου από το υπουργείο μεταφορών της Ιαπωνίας ώστε το υβριδικό Swift να κυκλοφορεί -από το τέλος του έτους- με άδεια κανονικού επιβατικού στους δρόμους.
  • suzuki-swift-hybrid-01Αν και η Suzuki δεν αναφέρει σε κανένα σημείο τίποτε περί μαζικής παραγωγής ομολογώ πως το Swift Plug-in Hybrid μου κίνησε το ενδιαφέρον για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος είναι πως οι Ιάπωνες στην Suzuki δείχνουν πως έχουν πιάσει το νόημα της εναλλακτικής κίνησης. Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με μέση τυποποιημένη κατανάλωση 2,7 lt/100 km που θεωρητικά μπορεί να διανύσει έως και 15 km ως καθαρά ηλεκτροκίνητο.
  • Μήπως τα μεγάλα SUV και limo (βλέπε BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Lexus, VW) σας ακούγονται λιγάκι άκαιρα/άκυρα μπροστά σε ένα μικρό όπως της Suzuki; Ακόμη και τα μεγαλύτερα Honda Insight και Toyota Auris Hybrid δεν φαίνονται τόσο έξυπνα σαν κίνηση στην υβριδική σκακιέρα. Η Honda μπορεί να ετοιμάζει το υβριδικό Jazz (Ιανουάριο στην Ελλάδα), η Toyota θα δυσκολευτεί πολύ για να βρει τρόπο να στριμώξει το HSD του Prius κάτω από το καπό ενός μικρότερου -από το Auris- μοντέλου της (ας πούμε το Yaris).
  • powertrain-concept-for-the-swift-plug-in
    To υβριδικό Swift βασίζεται στην ίδια διάταξη με το Chevrolet Volt
    Μην βιαστείτε να βγάλετε γοργά συμπεράσματα γιατί δεν εκτρέφω καμία ιδιαίτερη αδυναμία για την Suzuki (αντιθέτως, θεωρώ πως είναι στάσιμη ως κατασκευαστής αυτοκινήτου σε πολλούς τομείς). Ωστόσο, το υβριδικό Swift πέρασε έτσι στο ντούκου σε σχέση με το πολυδιαφημιζόμενο Chevrolet Volt με το οποίο μοιράζονται την ίδια υβριδική αρχιτεκτονική. Και τα δύο βασίζονται σε σειραϊκή διάταξη καθώς στο Swift υπάρχει ένας μικρός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 0,66 lt (που χρησιμοποιείται στο ξένο σε εμάς Cappuccino) και σε ρόλο γεννήτριας επαναφορτίζει τις μπαταρίες li-ion χωρίς να εμπλέκεται καθόλου στην κίνηση του αυτοκινήτου. Αυτό το κάνει ο ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας των 55 kW με ροπή 180 Nm. Σημειώστε πως σε δίκτυο 110 V μία πλήρης φόρτιση γίνεται σε 1,5 h ενώ σε πρίζα 220 V όπως η δικής μας ο χρόνος πέφτει στην 1 h.
  • Στην διάταξη εν σειρά υπάρχουν απώλειες και μικρότερος βαθμός απόδοσης αλλά το όλο concept μου ακούγεται ιδανικό. Βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την ιδέα να οδηγώ ένα υβριδικό supermini που π.χ. να «καίει» στην πράξη περίπου 5 lt/100 km και να μπορώ να κάνω καμιά δεκαριά χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Ναι, μια χαρά μου ακούγεται, ας ελπίσουμε πως θα είναι τόσο καλό όσο το φαντάζομαι (είθε να το δούμε και στην Ευρώπη) και μακάρι να ακολουθήσουν την ίδια «mini-city» οδό και άλλοι κατασκευαστές.
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close