ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

O όμιλος PSA παρουσιάζει το e-HDi

psa_e-hdi_peugeot_citroen_startstop

Ο Jean-Marc Gales, διευθυντής των Peugeot και Citroen, μαζί με τον Christian Chapelle, διευθυντή στην εξέλιξη κινητήρων του ομίλου, παρουσίασαν πριν από μερικές μέρες τη νέα γενιά start&stop συστημάτων…

  • valeo-alternatorΟι περισσότεροι κατασκευαστές προσφέρουν εδώ και καιρό σε διάφορες εκδόσεις μοντέλων συστήματα start/stop -σε αρκετές ως στάνταρ στοιχείο εξοπλισμού- και η PSA διαπιστώνοντας πως έχει μείνει λιγάκι πίσω στο συγκεκριμένο τομέα συνεργάστηκε με τη Valeo και μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι με ένα εξελιγμένο σύστημα που συνδυάζει και ανάκτηση ενέργειας (micro-hybrid).
  • Σύμφωνα με τον όμιλο PSA η νέα γενιά e-HDi, που εξελίχθηκε από τη Valeo, εξασφαλίζει κατά 15% μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Όπως ίσως να μαντέψατε από την ονομασία του συστήματος το νέο start&stop συνδυάζεται με κινητήρες ντίζελ (HDi) και έχει τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
  • e-booster-continentalΤο τρικ του εντοπίζεται στην ταχύτητα ενεργοποίησης του ΜΕΚ -κάθε φορά που αυτός απενεργοποιείται- μέσω του e-Continental (ένα σύστημα σαν e-booster) που παρέχει επιπλέον 5 Volt στην μπαταρία ώστε αυτή να αντεπεξέρχεται στη συνεχή ζήτηση ρεύματος από το σύστημα start&stop.
  • Με απλά λόγια ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 2,2 kW αναλαμβάνει κάθε φορά να εκκινεί αυτόματα τον κινητήρα (από τις 0 στις περίπου 600 rpm) εκτελώντας καθήκοντα μίζας. Η ταχύτητα του e-HDi κυμαίνεται στα 400 ms αλλά το i-stop της Mazda εξακολουθεί να είναι από τα ταχύτερα σε αυτοκίνητο παραγωγής με χρόνο 350 ms.
  • c5-e-hdiΘα τοποθετηθεί στα περισσότερα μοντέλα των δύο εταιριών από τα τέλη του 2010 και οι συγκεκριμένες εκδόσεις θα συνδυάζονται με ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, διαφορετική κλιμάκωση κιβωτίων και άλλες βελτιώσεις.
  • Το C5 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα φιλοξενήσει το νέο e-HDi και σχεδόν ταυτόχρονα θα το δούμε και στο νέο C4 (στις εκδόσεις 1.4 και 1.6 HDi, τους ίδιους κινητήρες θα δούμε μεταξύ άλλων στο 308 και στον αντικαταστάτη του 407) που θα φτάσει στην ελληνική αγορά τέλη του χρόνου. Στόχος της εταιρίας είναι μέχρι το 2013 το 30% των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων της να διαθέτουν e-HDi.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Δε βλέπω το γιατί να υπάρχει πρόβλημα με το «start&stop» σε πετρελαιοκίνητα οχήματα. Άλλωστε υπάρχει ήδη σε κυκλοφορία ο κλώνος του HDi o TDCi στην έκδοση econetic II με το «start&stop» στην κλασσική του μορφή, αυτή του ενισχυμένου κυκλώματος εκκίνησης. Σίγουρα και ο μειωμένος χρόνος εκκίνησης του e-HDi είναι βελτίωση αλλά έρχεται και με αυξημένη πολυπλοκότητα.
    Ποιός να περίμενε οτι θα ξαναβλέπαμε τα «μιζοδυναμό» -αν και με εναλλασσόμενο ρεύμα πλέον- σαν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (i-StARS)!

  2. Πώς κατάφεραν και αντιπαρήλθαν το γεγονός της υψηλής συμπίεσης που έχει ο πετρελαιοκινητήρας, η οποία –ως τώρα– απέτρεπε τους κατασκευαστές να τοποθετήσουν σύστημα «start&stop» σε ντιζελοκίνητα οχήματα;

    1. Πράγματι θα μπορούσε να λειτουργήσει το σύστημα e-HDi χωρίς την ύπαρξη αυτού του μικρού ηλεκτροκινητήρα; Φαίνεται προς το παρόν ως η μόνη λύση για την προσθήκη ενός τέτοιου συστήματος στους… απαιτητικούς πετρελαιοκινητήρες. Εκτός αν άλλοι κατασκευαστές εξελίξουν κάτι διαφορετικό στο μέλλον… Πάντως θεωρητικά δείχνει να κάνει τη δουλεία του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!