NEA

VW XL1 Concept: 10 lt ντίζελ για 550 km!

volkswagen-xl1-concept-6

Στην έκθεση του Κατάρ η VW παρουσίασε την μετεξέλιξη του πρωτότυπου του ενός λίτρου από το οποίο θα προκύψουν τεχνολογίες που θα δούμε σε μελλοντικά μοντέλα…

Θα έλεγε κανείς πως το πρωτότυπο XL1 έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο φυσικό του -ελέω κοιτασμάτων- περιβάλλον καθώς το πρωτότυπο PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) εξοπλίζεται με ντίζελ κινητήρα ενός λίτρου. To XL1 αποτελεί το τρίτο κεφάλαιο στην πορεία του συγκεκριμένου πρωτότυπου, από το 1-liter που είχε παρουσιάσει το 2002 μέχρι το L1 που είχε εμφανιστεί το 2009 στην Φρανκφούρτη.

Τα νούμερα του… διαστημικού XL1 εντυπωσιάζουν καθώς η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι στα 0,9 lt/100km, οι εκπομπές CO2 στα 24 g/km και ο αεροδυναμικός συντελεστής στο 0,186. Η αυτονομία των 0,9 lt/100km ακούγεται ονειρική και με 10 λίτρα καυσίμου το XL1 μπορεί να διανύσει περίπου 550 km.

volkswagen-xl1-concept-1Το σύστημα κίνησης είναι υβριδικό, βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα του οχήματος και αποτελείται από έναν δικύλινδροTDI (ουσιαστικά πρόκειται για «κομμένο» 1,6 TDI παραγωγής)  χωρητικότητας 0,8 lt απόδοσης 50 PS που πληροί το Euro 6. Συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 20 kW.

Την μετάδοση αναλαμβάνει αυτόματο κιβώτιοDSG-7 ενώ οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων εξασφαλίζουν έως και 35 km καθαρής ηλεκτροκίνησης. Σημειώστε πως μιλάμε για ένα παράλληλο σύστημα καθώς ο ηλεκτροκινητήρας με την μονάδα σύμπλεξης βρίσκεται ανάμεσα στον TDI και στο DSG-7.

To απόβαρο δεν ξεπερνά τα 795 kg και αυτό οφείλεται στη εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και πολυμερών (σε ποσοστό 21,3%) ενώ η χρήση του χάλυβα και σιδήρου έχει περιοριστεί σε μικρό ποσοστό (23,2%). Αναλυτικότερα, η μονάδα κίνησης ζυγίζει 227 kg, η μετάδοση 153 kg, o εξοπλισμός 80 kg και το ηλεκτρικό κύκλωμα μαζί με τις μπαταρίες 105 kg. Τι μένει; Τα 230 kg του αμαξώματος.

Οι διαστάσεις του XL1 είναι 3.888×1.665×1.156 mm και για να έχετε μία εικόνα φανταστείτε ένα όχημα κοντύτερο από ένα VW Polo και ψηλό όσο ακριβώς είναι η Lamborghini Gallardo Spyder. Σχεδιαστικά θα έλεγα πως μου φέρνει όμορφες αναμνήσεις από το πρώτο Honda Insight.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button