NEA

Rolls Royce 102ΕΧ, η ηλεκτροκίνητη Phantom!

rolls-royce-phantom-experimental-electric-5

Η Rolls-Royce Motor Cars παρουσίασε στη Γενεύη την 102ΕΧ, την μόνη και μοναδικά ηλεκτροκίνητη Phantom…

  • rolls-royce-phantom-experimental-electric-1Ακόμη και μια υπερπολυτελή φίρμα πειραματίζεται με την ηλεκτροκίνηση και σίγουρα θα έχει κάποια σχέση με την προτεραιότητα που δίνει το BMW Group στην συγκεκριμένη τεχνολογία μετά την εισαγωγή της θυγατρικής «i». Επί του θέματος η Phantom Experimental Electric (EE) βασίζεται στο αλουμινένιο πλαίσιο της Phantom με την βασική διαφορά πως ο V12 των 6,5 lt έχει αντικατασταθεί από μπαταρίες λιθίου-ιόντων ενεργειακής πυκνότητας 71 kWh τροφοδοτώντας δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στο πίσω υποπλαίσιο.
  • Και οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνδέονται σε ένα μονοβάθμιο μειωτήρα (κιβώτιο μίας σχέσης) με ενσωματωμένο το διαφορικό. Η ισχύς του κάθε ηλεκτροκινητήρα είναι 145 kW με την συνολική να ανέρχεται στα 290 kW και στα 800 Nm ροπής. Τιμή που μπορεί να συγκριθεί άμεσα με τα 338 kW και τα 720 Nm της συμβατικής Phantom. Τα στοιχεία των μπαταριών αποτελούνται από πέντε σειρές και ο όγκος που καταλαμβάνουν είναι ανάλογος με τον συμβατικό του κινητήρα και της μετάδοσης. Σύμφωνα με την Rolls αυτές είναι οι μεγαλύτερες μπαταρίες που έχουν τοποθετηθεί σε ένα τροποποιημένο μοντέλο παραγωγής.
  • Οι μπαταρίες λιθίου χρησιμοποιούν καταλυτικά στοιχεία νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου με την ενεργειακή πυκνότητα μάζας να φτάνει τα 230 Wh/g (σημαντικός παράγοντας για την ταχεία επαναφόρτιση). To μέγιστο ρεύμα φτάνει τα 850A με τάση τα 338 V συνεχούς ρεύματος. Η αυτονομία της Phantom EE φτάνει τα 200 km, η τελική τα 160 km/h και τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε λιγότερο από 8 sec.
  • Υπάρχουν τρείς διαφορετικές υποδοχές φόρτισης 3 kW η έκαστη. Η μία είναι μονοφασική για φόρτιση σε 20 h και η άλλη τριφασική για φόρτιση σε 8 h. Υπάρχει και η τρίτη που χρησιμεύει για ασύρματη φόρτιση. Ο συγκεκριμένος τρόπος φόρτισης είναι ένα από τα σημεία που θα απασχολήσουν τους ειδικούς της εταιρίας και τα συμπεράσματα θα τους βοηθήσουν για την εξέλιξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων παραγωγής (του ομίλου γενικότερα).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button