ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Βίντεο: Το σύστημα 4RM της Ferrari FF

ferrari-ff-4rm-system-1

Πριν από μερικές μέρες η Ferrari FF έκανε την πρώτη επίσημη εμφάνιση στο κοινό και η δημοσίευση του πρώτου βίντεο με την σοφιστικέ τετρακίνηση μοιάζει με φυσικό επακόλουθο…

  • ferrari-ff-4rm-system-34RM ή Ruote Motrici ή τέσσερις κινητήριοι τροχοί. Αυτή είναι η ονομασία του συστήματος τετρακίνησης με το οποίο εξοπλίζεται η Ferrari FF. Πρόκειται για ένα σύστημα με την κατανομή της ροπής να μεταφέρεται κατά κύριο λόγο στον πίσω άξονα προσδίδοντας πισωκίνητα χαρακτηριστικά όσον αφορά στο στιλ οδήγησης. Με λίγα λόγια όσο δεν υπάρχει θέμα της διατάραξης της δυναμικής ευστάθειας του αυτοκινήτου το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής -σχεδόν όλο- μεταφέρεται στον πίσω άξονα και μόνο όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες στον εμπρός. Για την ώρα η εταιρία δεν αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες.
  • ferrari-ff-4rm-system-4Πάντως, το μυστικό της τετρακίνησης 4RM εντοπίζεται στη μονάδα PTU (Power Transfer Unit) που μεταφέρει απευθείας τη ροπή από το στροφαλοφόρο άξονα σε ένα σετ πολύδισκου συμπλέκτη που κατανέμει την ροπή στους εμπρός τροχούς. Το PTU βρίσκεται στο εμπρός μέρος του κινητήρα (περίπου στο νοητό εμπρός άξονα) ο οποίος είναι τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα. Παρότι μιλάμε για διαφορετική διάταξη και φιλοσοφία η ιδέα μας θυμίζει κάτι από την τετρακίνηση του Honda Legend.
  • Σύμφωνα με την ιταλική εταιρία, το βάρος του 4RM αντιστοιχεί περίπου στο μισό από οποιοδήποτε άλλο συμβατικό -δίχως όμως να διευκρινίζεται η ακριβής τιμή- ενώ είναι περίπου 30% πιο γρήγορο στην λειτουργία του (θα άξιζε να μάθουμε με ποια τετρακίνηση την συγκρίνουν οι Ιταλοί). Η ελαφριά κατασκευή του 4RM δεν αλλοιώνει την ιδανική κατά τους Ιταλούς κατανομή βάρους του αμαξώματος σε αναλογία 53% στον πίσω άξονα και 47% στον εμπρός.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button