Βίντεο: Τα πάντα όλα για τον Renault Energy dCi 130!

renaut-energy-dci-130-3

Παρακολουθείστε ένα εξαιρετικό βίντεο με όμορφα γραφικά που αναλύει διάφορες τεχνολογίες γύρω από ένα διαμαντένιο κινητήρα όπως είναι ο dCi 130 της Renault…

  • renaut-energy-dci-130-2Σε συνδυασμό με την παρουσίαση του νέου πετρελαιοκινητήρα dCi130 η Renault δημιούργησε ένα όμορφο βίντεο που αναλύει τις τεχνολογίες που υπάρχουν στο εν λόγω μηχανικό σύνολο. Το βίντεο προσφέρεται για όποιον θέλει να μάθει και να κατανοήσει διάφορα συστήματα που βελτιώνουν την κατανάλωση και μειώνουν την εκπομπή ρύπων (σχετικό άρθρο για τους καταλύτες στα ντίζελ). Ιδανικό βίντεο για σχόλια, δεν νομίζετε;
  • Από την άλλη μπορεί κανείς να διαπιστώσει τις μεμονωμένες προσπάθειες των μηχανικών κατά την μείωση του CO2. Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται η ποσοστιαία μείωση που μπορεί να είναι μικρή ανά περίπτωση αλλά συνολικά οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν το CO2 έως και 20%. Σημειώστε πως ο dCi 130 είναι σύμφωνος με τις νόρμες Euro 5 και προετοιμασμένος από τώρα για τις Euro 6 που θα ισχύσουν από το 2014.
Τεχνολογίες Μείωση CO2 (%)
Downsizing 5,5%
EGR χαμηλής πίεσης 3%
Stop & Start 3%
Μεταβλητή περιδίνηση 0,5%
Αντλία λαδιού μεταβλητής χωρητικότητας 1%
Διαχείριση θερμότητας 1%
ESM (Energy Smart Management) 3%
Κλιμάκωση κιβωτίου 3%
Σύνολο 20%

Από την έναρξη ισχύος των προτύπων Euro 5 και Euro 6, τα κράτη μέλη πρέπει να αρνούνται την έγκριση τύπου, την ταξινόμηση, την πώληση ή τη θέση σε κυκλοφορία των οχημάτων που δεν τηρούν τις εν λόγω οριακές τιμές εκπομπών. Για τα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων (κατηγορία Ν1, κλάσεις ΙΙ και ΙΙI, και κατηγορία Ν2) και τα οχήματα που έχουν σχεδιαστεί για την ικανοποίηση ειδικών κοινωνικών αναγκών προβλέπεται κάθε φορά συμπληρωματική προθεσμία διάρκειας ενός έτους. Το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα έχει ως εξής:

  • το πρότυπο Euro 5 εφαρμόζεται από την 1η Σεπτεμβρίου 2009 όσον αφορά την έγκριση τύπου και θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2011 όσον αφορά την ταξινόμηση και την πώληση των νέων τύπων οχημάτων·
  • το πρότυπο Euro 6 θα εφαρμοστεί από την 1η Σεπτεμβρίου 2014 όσον αφορά την έγκριση τύπου και από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 όσον αφορά την ταξινόμηση και την πώληση των νέων τύπων οχημάτων.
  • Ο νέος πετρελαιοκινητήρας του 1,6 lt είναι ο πρώτος της νέας σειράς Energy αποδίδει 130 PS και 320 Nm ροπής. Τοποθετείται ήδη στα Scenic και Grand Scenic με εκπομπή CO2 μόλις 120 g/km και σε σχέση με τον προηγούμενο 1.9 dCi εκλύει περίπου 30 g/km λιγότερα με μείωση της κατανάλωσης έως 20%.

Σειρά κινητήρα R9M
Χωρητικότητα (cc) 1.598
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 80 x 79,5
Κύλινδροι / βαλβίδες 4/16
Σχέση συμπίεσης 15.4 : 1
Μέγιστη ισχύς 96 kW (130 hp) at 4,000 rpm
Μέγιστη ροπή 320 Nm at 1,750 rpm
Σύστημα ψεκασμού Common rail
Προδιαγραφές Euro 5
Κιβώτιο 6-spd manual (ND4)
Μοντέλα New Mégane family

Μετά από αρκετά email που έχω λάβει με αφορμή άρθρο προ διετίας ίσως να έχει δημιουργηθεί η εντύπωση πως είμαι πολέμιος παρά υπέρμαχος της πετρελαιοκίνησης (τουλάχιστον σε ότι αφορά στο λεκανοπέδιο της Αττικής). Να ξεκαθαρίσω πως δεν ισχύει ούτε το ένα, μήτε το άλλο. Την τελευταία σχεδόν 20ετία ζω στην Αττική και πρωτίστως αυτό που με ενδιαφέρει είναι καλύτερες δυνατές περιβαλλοντικές συνθήκες. Με λίγα λόγια τονίζω πως τάσσομαι υπέρ της άρσης του πετρελαιοκίνητου εμπάργκο αλλά μόνο υπό συγκεκριμένες αυστηρές προϋποθέσεις (π.χ. κυκλοφορία επιβατικών ντίζελ οχημάτων τουλάχιστον Euro 5, εδικός έλεγχος φίλτρων στα ΚΤΕΟ κ.α.).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Σαφέστατα και ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι κορυφαίος σε ισχύ για τον κυβισμό του. Παρόλαυτά οι καινοτομίες του είναι λίγες αφού οι περισσότερες «τεχνολογίες» είναι ήδη σε εφαρμογή από τον ανταγωνισμό. Επίσης υπάρχουν και άλλες «τεχνολογίες» που θα μπορούσαν να αφαιρέσουν μερικά γραμμάρια CO2 ακόμα. Κοιτώντας π.χ. προς το econetic της ford υπάρχει η ανάλογη αλλαγή στη κλιμάκωση όπως και εδώ αλλά επίσης η χρήση ειδικού λιπαντικού στο κιβώτιο, ειδικών ελαστικών χαμηλής τριβής, τεντωτήρα ιμάντα παρελκομένων χαμηλής τριβής (!) κ.λ.π. τεχνάσματα διύλισης κώνωπα.
    Πέραν της τεχνολογίας για μάρκετινγκ ενδιαφέρον θα είχε να μαθαίναμε καθαρά τεχνικά στοιχεία του συγκεκριμένου κινητήρα όπως τη μέγιστη πίεση έγχυσης του common rail, τη πίεση υπερπλήρωσης, τις πιθανές διαφοροποιήσεις στα μπέκ…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close