NEA

Volvo, ηλεκτροκίνητο… hat-trick!

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

volvo-announces-three-range-extended-ev-concepts

Με τρεις παραλλαγές στο ίδιο θέμα η Volvo επιβεβαιώνει πόσο σοβαρά έχει πάρει το θέμα ηλεκτροκίνηση…

  • Μετά την είδηση με το KERS η Volvo ανακοινώνει πως -με την υποστήριξη της EU και του Υπουργείου Ενέργειας της Σουηδίας- εξελίσσει τρία διαφορετικά ηλεκτροκίνητα concept όπου η αρχή λειτουργίας τους θα βασίζεται σε “επαυξητικούς” κινητήρες (range extenders). Ουσιαστικά πρόκειται για μία εν σειρά υβριδική διάταξη που για λόγους απλότητας μου αρέσει να αποκαλώ ως “ηλεκτροκίνητα υβριδικά” όσα μοντέλα εντάσσονται σε αυτή (όπως είναι τα Opel Ampera και Chevrolet Volt). Επίσης, υπάρχουν και δύο concept με παράλληλη διάταξη. Και στις τρεις περιπτώσεις χρησιμοποιείται τρικύλινδρος κινητήρας που καταναλώνει βιοαιθανόλη E85 με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς.

Concept I: Volvo C30 με επαυξητικό κινητήρα σε σειρά

  • volvo-ev-concept-iΤο συγκεκριμένο concept βασίζεται στο C30 Electric με τον τρικύλινδρο κινητήρα ισχύος 45 kW να βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 40 lt ενώ ο κινητήρας “γεφυρώνεται” με μία γεννήτρια που παράγει 40 kW. Η παραγόμενη ισχύς χρησιμοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 82 kW ενώ ο ΜΕΚ μπορεί να αυξήσει την αυτονομία από τα 110 km (αυτή είναι η καθαρή EV κίνηση από τις μπαταρίες) έως τα 1.000 km.

Concept II:  Volvo C30 με παράλληλο επαυξητικό κινητήρα

  • volvo-ev-concept-iiΣε αυτή την περίπτωση υπάρχει ένας ισχυρότερος τούρμπο τρικύλινδρος ΜΕΚ απόδοσης 190 PS που βρίσκεται σε παράλληλη διάταξη με την γεννήτρια. Κατά κύριο λόγο ο ΜΕΚ κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματο κιβωτίου έξι σχέσεων. Σύμφωνα με τους ειδικούς της Volvo η λειτουργία αυτή παρουσιάζει μεγάλο όφελος στις υψηλές ταχύτητες με χαμηλό φορτίο (cruising). Μία γεννήτρια 40 kW επαναφορτίζει τις μπαταρίες, η συνδυασμένη ισχύς με τον ηλεκτροκινητήρα των 82 kW φτάνει τους 300 PS ενώ τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε λιγότερο από 6 sec. Η καθαρή ηλεκτροκίνητη αυτονομία φτάνει τα 75 km ενώ με την συνδρομή του επαυξητικού MEK ξεπερνά τα 1.000 km.

Concept III: Volvo V60 με παράλληλο επαυξητικό κινητήρα

  • volvo-ev-concept-iiiΕδώ όλη η διάταξη βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το καπό και την μετάδοση της ισχύος αναλαμβάνει ένας διβάθμιος μειωτήρας. Συναντάμε και πάλι τα ίδια στοιχεία: τον ΜΕΚ με τους 190 PS, τον ηλεκτροκινητήρα των 82 kW και την γεννήτρια των 40 kW. Μέχρι τα 50 km/h το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά ως EV. Σε υψηλότερες ταχύτητες συνδράμει ο ΜΕΚ και φορτίζει την μπαταρία -που βρίσκεται κάτω από το πορτμπαγκάζ- όταν το φορτίο της πέσει κάτω από την προβλεπόμενη τιμή.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button