Audi, περισσότερα στοιχεία για το νέο 1.8 TFSI

A5110038

O νέος κινητήρας διαθέτει αρκετές νέες καινοτομίες που θα δούμε σε μεταγενέστερα μηχανικά σύνολα…

  • Όπως είχαμε γράψει πριν από καιρό η Audi έχει ήδη έτοιμο ένα νέο κινητήρα 1.8 TFSI που θα κάνει ντεμπούτο το Σεπτέμβριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης με πρώτο μοντέλο εφαρμογής το Α5. Μάλιστα, το νέο μοτέρ πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 που θα ισχύσουν μετά το 2015.
  • Ανάμεσα στα πρώτα στοιχεία που δόθηκαν -αναμένεται πλούσιο multimedia υλικό- ο νέος τετρακύλινδρος TFSI έχει χωρητικότητα 1.798 cc, αποδίδει 125 kW και 320 Nm ροπής στις 1.400-3.700 rpm. Το εντυπωσιακό είναι πως καταφέρνει να είναι 21% πιο οικονομικός σε κατανάλωση από το απερχόμενο TFSI ίδιας χωρητικότητας με μέση τυποποιημένη 5,7 lt/100κμ και εκπομπές CO2 134 g/km.
  • Στην εξοικονόμηση καυσίμου συμβάλλει ο διπλός ψεκασμός του καυσίμου συνδυάζοντας άμεσο και έμμεσο τρόπο έγχυσης του καυσίμου. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου ο ψεκασμός γίνεται από τα μπεκ που βρίσκονται προς το τέλος του αυλού εισαγωγής, λίγο πριν τις βαλβίδες (έμμεσος ψεκασμός). Τα μπεκ που “βλέπουν” κατευθείαν μέσα στον κύλινδρο (άμεσου ψεκασμού) πραγματοποιούν έως και 3 μικροψεκασμούς ανά κύκλο κατά τη φάση εκκίνησης και σε συνθήκες υψηλού φορτίου. Η πίεση στο σύστημα ψεκασμού έχει αυξηθεί από τα 150 στα 200 bar ενώ αρωγός είναι το σύστημα Valvelift δύο σταδίων που ρυθμίζει τις βαλβίδες εξαγωγής σε δύο γωνίες ως προς τον στροφαλοφόρο (30 και 60 μοίρες).
  • Το νέο σύστημα υπερτροφοδότησης διαθέτει πτερωτή από ειδικό υλικό που μπορεί να αντέχει σε θερμοκρασίες έως και 980 C, ο αισθητήρας οξυγόνου βρίσκεται στο ίδιο περίβλημα και η ηλεκτρονική βαλβίδα wastegate ρυθμίζει την πίεση έως 1,3 bar.
  • Το βάρος του νέου TFSI έχει μειωθεί στα 131,5 kg (από 135) χάρη στο νέο turbo, στο νέο υλικό του μπλοκ που επιτρέπει να είναι κατά 3 mm πιο λεπτό στα τοιχώματα του, στο νέο στροφαλοφόρο με τέσσερα λιγότερα αντίβαρα και σε διάφορες άλλες «λεπτομέρειες» όπως είναι τα νέα έμβολα· μέχρι και οι βίδες είναι πλέον αλουμινένιες.
  • Οι ειδικοί έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στην ψύξη του μοτέρ προκειμένου να επιτύχουν ιδανική θερμοκρασία απόδοσης. Ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψύξης διαθέτει αντλία οδηγούμενη από ηλεκτροκινητήρα επιτυγχάνοντας ζέσταμα του λαδιού σε πιο σύντομο διάστημα (κατά την κρύα εκκίνηση, με πιο αργή κυκλοφορία του λαδιού ώστε να παραμένει περισσότερο χρόνο στο στροφαλοθάλαμο). Παράλληλα η καμπίνα ζεσταίνεται από ξεχωριστό κύκλωμα νερού που περνά από την κυλινδροκεφαλή.
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close