Στο πλαίσιο της συνεργασίας με την Mitsubishi ο όμιλος PSA αποκαλύπτει δύο κόμπακτ SUV που βασίζονται στο DNA του ASX. Η κοινοπραξία ανάμεσα στην ιαπωνική εταιρία και τον γαλλικό όμιλο μας παραπέμπει στο Mitsubishi Outlander που μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με τα Citroen C-Crosser και Peugeot 4007. Παρακάτω ακολουθεί δελτίου Τύπου για το Peugeot από το οποίο απορρέουν… κοινές πληροφορίες και για το SUV της Citroen.
Σε απόλυτη εναρμόνιση με τη στρατηγική ενίσχυσης και ανάπτυξης της γκάμας Peugeot, το 4008 θα κυκλοφορήσει αρχικά στις διεθνείς αγορές που αποτελούν 70% των πωλήσεων. Με την ξεχωριστή, μοντέρνα εμφάνισή του και τα χαρακτηριστικά ενός SUV 4×4, το 4008 είναι μία σύγχρονη απάντηση στις απαιτήσεις των καταναλωτών για οχήματα παντός εδάφους, σε μία πολλά υποσχόμενη κατηγορία.
«Διεθνές» λανσάρισμα
Η αγορά των αυτοκινήτων παντός εδάφους SUV έχει σημαντική αύξηση από το 2005. Στη Ρωσία, η κυριαρχία των οχημάτων παντός εδάφους είναι ιστορική, και σήμερα αντιπροσωπεύουν 20% της αγοράς, με την πλειοψηφία τους να ανήκουν στην κατηγορία SUV compact. Στην Κίνα και στην Ευρώπη το μερίδιο αγοράς των SUV είναι 10%, και καλύπτει πολλές διαφορετικές ανάγκες. Στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς των SUV στις κατηγορίες C και D αυξάνεται εις βάρος της μείωσης των SUV της κατηγορίας E. Στην Κίνα, αυτό που αναζητούν οι καταναλωτές είναι το κύρος του αυτοκινήτου.
Στην Ευρώπη, ξεχωρίζει η επιθυμία των πελατών για ξεχωριστά πολυχρηστικά αυτοκίνητα, με οικολογική συμπεριφορά, σε άμεση σύγκριση με μία μπερλίνα. Επομένως, το 4008 είναι η ιδανική απάντηση στις αλλαγές σε αυτές τις αγορές, καθώς είναι ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο που υπηρετεί τις διεθνείς φιλοδοξίες της εταιρίας. Θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα στη “ιεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2012, και το 4008 θα κυκλοφορήσει εμπορικά, αρχικά στις διεθνείς αγορές, από την Άνοιξη 2012.
Μία πλήρης γκάμα οχημάτων εκτός δρόμου
Με το νέο SUV 4X4, η Peugeot ολοκληρώνει την εμπορική γκάμα των αυτοκινήτων που ανταποκρίνονται στις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών οχημάτων παντός εδάφους. Με την ισχυρή του προσωπικότητα, για τις διεθνείς αγορές, το 4008 στοχεύει τόσο στους ήδη ιδιοκτήτες οχημάτων παντός εδάφους, όσο και σε αυτούς που αναζητούν μία εναλλακτική λύση στις μπερλίνες ή στα MPV, όχημα συνώνυμο των δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου.
Στην Ευρώπη, απευθύνεται πιο στοχευμένα σε καταναλωτές που εκτιμούν την κομψή και δυναμική αίσθηση του αυτοκινήτου, με διαστάσεις που ανταποκρίνονται σε κάθε είδους χρήση και αποτελεσματική οικονομία καυσίμου. Πρόσθετα στο 4007, αλλά επίσης και στο 3008 και την πρόσφατη έκδοση HYbrid4, το 4008 πληροί τις απαιτήσεις των καταναλωτών σε διαφορετικές αγορές που δείχνουν ιδιαίτερη αύξηση στην κατηγορία SUV compact.
Ξεχωριστός σχεδιασμός
Καρπός της συνεργασίας PSA – Mitsubishi, το 4008 διαθέτει την ισχυρή προσωπικότητα που πηγάζει από τα γονίδια της μάρκας Peugeot. Οι νέοι υφολογικοί κώδικες της εταιρίας υιοθετούνται στο αυτοκίνητο, όπως η μεγάλη γρίλια της μετώπης ή τον αιλουροειδή σχεδιασμό των φώτων με την οπτική υπογραφή της Peugeot : εμπρός, μία σειρά φώτων ημέρας LED υπογραμμίζει τα φωτιστικά σώματα και τρεις κόκκινες γραμμές σμιλεύουν τα πίσω φώτα. Ο χαρακτήρας off-road του αυτοκινήτου υπογραμμίζεται με την υιοθέτηση της εμπρός γρίλιας με κάθετο σχεδιασμό, προστατευτικών στο κάτω μέρος του αμαξώματος και ιδιαίτερων προστατευτικών στους θόλους των τροχών, που φιλοξενούν ελαστικά μεγάλων διαστάσεων που ενισχύονται από τον κομψό σχεδιασμό των ζαντών. Οι σχεδόν οριζόντιες νευρώσεις στο καπώ και η σχεδιαστική γραμμή του αμαξώματος – που επεκτείνεται έως το πίσω φτερό όπου συναντά τα πίσω φώτα – διασχίζουν τα πλαϊνά του αυτοκινήτου, τονίζοντας κάθε φορά το δυναμικό χαρακτήρα του 4008.
Ενίσχυση της γκάμας
Η επεξεργασία που έγινε από την σχεδιαστική ομάδα έως και την παραμικρή λεπτομέρεια, δίνει στο 4008 μία κομψότητα μεγαλύτερης κατηγορίας, απόλυτα εναρμονισμένη με την αίσθηση του αυτοκινήτου. Το εξωτερικό είναι, μεταξύ άλλων, διακοσμημένο με χρωμιωμένα στοιχεία και το εσωτερικό ενισχύεται από την επιλογή των υλικών, όπως το ταμπλώ με μαλακή επένδυση έως το κάλυμμα του πίνακα οργάνων, και τη διακόσμηση από μαύρη λάκα της κεντρικής κονσόλας. Μία πανοραμική οροφή δίνει μεγάλη φωτεινότητα στο χώρο επιβατών και συμπληρώνεται από πλευρικά LED για φωτισμό τη νύχτα. Με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, στιβαρό και ξεχωριστό, το 4008 τοποθετείται στην κόσμο των SUV compact. Τα χαρακτηριστικά του και οι εξοπλισμοί του – όπως το σύστημα Open & Go, τις ζάντες αλουμινίου 18”, το σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής, ή ακόμη μία κάμερα οπισθοπορείας …- είναι το αποτέλεσμα της μοντέρνας άποψης της εταιρίας για τα αυτοκίνητα παντός εδάφους.
Πολυλειτουργικό και άνετο SUV
Η πλατφόρμα του 4008, που αποτελείται εν μέρει από την πλατφόρμα του 4007, έχει μειωθεί σε μήκος με μικρότερο εμπρός και πίσω πρόβολο (-30cm σε μήκος). Το μεγάλο μεταξόνιο και μετατρόχιο έχει διατηρηθεί, για να εξασφαλιστούν η άνεση και οι χώροι στις εμπρός και πίσω θέσεις. Αυτά τα χαρακτηριστικά και οι εξωτερικές του διαστάσεις – μήκος 4,34m, πλάτος 1,80m και ύψος 1,63m – κάνουν το 4008 ιδιαίτερα ευέλικτο. Το μικρό του μέγεθος – που υπόσχεται πραγματική ικανότητα ελιγμών – και ο ευρύχωρος χώρος επιβατών, αποτελούν ένα όχημα κατάλληλο για καθημερινή χρήση, ιδιαίτερα στην πόλη, αλλά παραμένει ιδανικό και για ταξίδια αναψυχής.
Μετάδοση 4×4 με ηλεκτρονική διαχείριση
Στην έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις τρόπους μετάδοσης : κίνηση στους δύο τροχούς “2WD”, κίνηση στους τέσσερις τροχούς “4WD” και κλείδωμα της κίνησης στους 4 τροχούς “LOCK”. Στους δύο τρόπους μετάδοσης με κίνηση στους τέσσερις τροχούς 4WD και LOCK, η κατανομή μεταξύ του εμπρός και πίσω μέρους γίνεται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο μετάδοσης LOCK, η μετάδοση στους τέσσερις κινητήριους τροχούς γίνεται μόνιμη, με αυξημένη κατανομή της ροπής στους πίσω τροχούς. Αυτός ο τύπος μετάδοσης θα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% των πωλήσεων του 4008. Το νέο SUV 4×4 της Peugeot θα προτείνεται σε έκδοση 4×4 σε ορισμένες μόνο χώρες, και αποκλειστικά για την Ευρώπη.
Μία γκάμα ιδιαίτερα αποδοτικών κινητήρων
Υπάρχουν τέσσερις κινητήρες.
Βενζίνη: 1,6l 85 kW (116hp) / 152 Nm BVM5
2,0l 113 kW (150hp) / 198 Nm BVM5 ou CVT
Diesel HDi : 1,6l HDi FAP 82 kW (112hp) / 270 – 280 Nm με overboost BVM6
1,8l HDi FAP 110 kW (150hp) / 300 Nm BVM6
Για την Ευρώπη, το 4008 θα διατίθεται με δύο κινητήρες diesel HDi. Στις άλλες χώρες, η επιλογή των κινητήρων θα γίνεται σύμφωνα με της ανάγκες της αγοράς. Με τους κινητήρες 1,6l βενζίνης και diesel HDi, το 4008 έχει περιβαλλοντικές επιδόσεις μεταξύ των καλύτερων στην αγορά. Έτσι, το 4008 επιβεβαιώνεται ως ένα μοντέρνο SUV και τοποθετείται στην καρδιά της πόλης μας, όπως μία συμβατική μπερλίνα.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας με την Mitsubishi ο όμιλος PSA αποκαλύπτει δύο κόμπακτ SUV που βασίζονται στο DNA του ASX. Η κοινοπραξία ανάμεσα στην ιαπωνική εταιρία και τον γαλλικό όμιλο μας παραπέμπει στο Mitsubishi Outlander που μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με τα Citroen C-Crosser και Peugeot 4007. Παρακάτω ακολουθεί δελτίου Τύπου για το Peugeot από το οποίο απορρέουν… κοινές πληροφορίες και για το SUV της Citroen.