ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Opel, δοκιμή του συστήματος “car-to-x” σε πραγματικές συνθήκες

opel-car-to-x-2

Η Opel δοκιμάζει την επικοινωνία των οχημάτων σε πραγματικά κυκλοφοριακά “σενάρια”…

opel-car-to-x-1Στη μεγαλύτερη παγκόσμια δοκιμή μέχρι σήμερα της car-to-x επικοινωνίας σε πραγματικές συνθήκες, η Opel ένωσε τις δυνάμεις της με 17 εταίρους από τη βιομηχανία, αυτοκινητιστικούς συνδέσμους, το χώρο της επιστήμης και της έρευνας, το ομοσπονδιακό κρατίδιο της Έσσης και τη Φρανκφούρτη. Η car-to-x επικοινωνία συνδέει ηλεκτρονικά τα οχήματα με τις υποδομές. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων όχι μόνο μεταξύ των οχημάτων, αλλά και μεταξύ οχήματος και κυκλοφοριακών υποδομών. Η ανάπτυξη της car-to-x επικοινωνίας θέτει τις βάσεις για μία βιώσιμη αύξηση της οδικής απόδοσης και ασφάλειας. Η ονομασία του project είναι: ‘simTD: Safe & intelligent mobility – Test Field Germany’.

  • simTD: η μεγαλύτερη παγκόσμια δοκιμή ‘car-to-x’ σε πραγματικές συνθήκες
  • Η Opel συντονιστής της φάσης δοκιμών από τα μέσα του 2012
  • Λειτουργία προειδοποίησης οδικών/ καιρικών συνθηκών βελτιώνει την οδική ασφάλεια

Η φάση δοκιμών ξεκίνησε τώρα στο Friedberg με τη μορφή μιας ενδιάμεσης αναφοράς από τρία Γερμανικά υπουργεία που σπονσοράρουν στο πρόγραμμα: πρόκειται για τα υπουργεία οικονομίας και τεχνολογίας (BMWi), παιδείας & έρευνας (BMBF) και κυκλοφοριακών δομών & αστικής ανάπτυξης (BMVBS). Το ερευνητικό κονσόρτσιουμ υποστηρίζεται επίσης από το κρατίδιο της Έσσης, το Γερμανικό σύνδεσμο αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) και το Car 2 Car Communication Consortium. Η ενδιάμεση αναφορά σηματοδοτεί το τέλος της φάσης σχεδιασμού και προετοιμασίας. Ακολουθούν οι βελτιώσεις πριν από τις δοκιμές.

SMS===> SARTRE, από εικονικότητα… πραγματικότητα!

Η Opel αναλαμβάνει τώρα τον έλεγχο και συντονισμό της φάσης δοκιμών για λογαριασμό όλων των εμπλεκόμενων εταίρων. Οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες θα ξεκινήσουν περίπου στα μέσα του 2012. Μία προσπάθεια τέτοιας κλίμακας – με συνολική συμμετοχή 120 οχημάτων από όλους τους εταίρους – είναι παγκόσμια πρωτιά. Ο συντονισμός, παρακολούθηση και ανάλυση των πειραματικών δεδομένων πραγματοποιούνται υπό την καθοδήγηση του Wuerzburg και του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου. Τα πανεπιστήμια διασφαλίζουν ένα καλό στατιστικό δείγμα οδηγών και καθημερινών διαδρομών. Η διάρκεια των δοκιμών υπολογίζεται γύρω στους επτά μήνες. Όλα τα οχήματα δοκιμών θα έχουν ως κεντρική βάση τους το συγκρότημα του Infraserv κοντά στη Φρανκφούρτη- Hoechst.

Λειτουργία προειδοποίησης οδικών / καιρικών συνθηκώνΠαράλληλα με πολλές ακόμα λειτουργίες, η Opel θα δοκιμάσει την ‘Προειδοποίηση Οδικών / Καιρικών συνθηκών’ κατά τη διάρκεια του simTD project. Ο διευθυντής Ανάπτυξης Ηλεκτροκίνησης της Opel, Dr Burkhard Milke, δήλωσε: «Οι οδηγοί κατέταξαν τις προειδοποιήσεις καιρικών / οδικών συνθηκών στην κορυφή της λίστας επιθυμιών τους για μελλοντικά συστήματα επικοινωνίας των οχημάτων. Τέτοια συστήματα παρέχουν σημαντική προστιθέμενη αξία για τον οδηγό και αυξάνουν την οδική ασφάλεια».

SMS===>“‘Εξυπνη διασταύρωση” από την Ford

Τέσσερις οδικοί μετεωρολογικοί σταθμοί που ήδη προσφέρουν λεπτομερείς πληροφορίες, π.χ. για οχήματα επεξεργασίας ασφαλτοτάπητα, είναι η βάση της δοκιμής. Οι κρίσιμοι παράγοντες που παρακολουθούνται είναι το σημείο δρόσου και η θερμοκρασία στην επιφάνεια του δρόμου. Η Διεπαφή Ανθρώπου-Μηχανής που χρησιμοποιείται από όλους τους εταίρους για τη δοκιμή είναι προϊόν του DFKI – του Γερμανικού κέντρου έρευνας για την τεχνητή νοημοσύνη.

Πηγή: GM Hellas

Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης

Ο άνθρωπος που σφίγγει τα χαληνάρια κάθε φορά που το καρότο χαλαρώνει. Πνεύμα και ηθική!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button