NEA

Volvo Ocean Race [time-out]

volvo-ocean-race-1

Από την πρώτη του μορφή το 1973 και μέχρι σήμερα, ο αγώνας έχει εξελιχθεί σημαντικά. Από τύπου “πολυτελής περιπέτεια δίχως όρια” του Whitbread Round The World Race, σε υπερπαραγωγή με το μεγάλο προϋπολογισμό και τις πλήρως επαγγελματικές καμπάνιες που απεικονίζουν το Volvo Ocean Race σήμερα.

  • Η έμπνευση έχει προέλθει από τα επιτεύγματα του Βρετανού Sir Robin Knox-Johnston στον αγώνα του 1969 Sunday Times Golden Globe Race. Οι  Guy Pearce και Anthony Churchill ξεκίνησαν με τα πρωτόλεια σχέδιά τους για έναν αγώνα με πλήρως επανδρωμένα σκάφη σε όλο τον κόσμο και πήγαν στον Ναύαρχο Otto Steiner της Βρετανικής Βασιλικής Ναυτικής Ακαδημίας. Πεπεισμένος για τη δυναμική ενός τέτοιου εγχειρήματος, ο Steiner ζήτησε τη συνδρομή του συνταγματάρχη Bill Whitbread, ιδιοκτήτη της ομώνυμης ζυθοποιίας. Σύμφωνα με το μύθο, οι δυο τους συναντήθηκαν σε ένα μπαρ στο Portsmouth για να συζητήσουν τις τελικές λεπτομέρειες. Μετά από τη συνάντηση αυτή, ανακοινώθηκε το πρώτο Whitbread Round The World Race της ιστορίας που θα γινόταν το 1973.
  • volvo-ocean-race-13Η εναρκτήρια κούρσα ξεκίνησε από το Πόρτσμουθ το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους και συγκέντρωσε 17 συμμετοχές. Τα σκάφη ήταν κοινά cruisers με πλήρωμα που αποτελείτο από ένα συνδυασμό προσωπικού των Βρετανικών ενόπλων δυνάμεων και ερασιτεχνών, ενώ οι Κυβερνήτες ήταν επαγγελματίες. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το πρώτο Whitbread Round The World Race ήταν μια “βουτιά” στο άγνωστο, από όποια πλευρά και αν το εξετάσει κανείς. Η πλοήγηση γινόταν με εξάντα και οι διαδρομές περιελάμβαναν τις γνωστές πορείες που ακολουθούσαν τα εμπορικά πλοία στις θάλασσες όλου του κόσμου – έτσι όπως ήταν διαμορφωμένες οι διαδρομές αυτές το 19ο αιώνα. Οι συνθήκες διαβίωσης στο σκάφος ήταν σε γενικές γραμμές πάρα πολύ καλές, με τα πληρώματα να έχουν πολλές ανέσεις, όπως ήταν οι καμπίνες για όλα τα μέλη, οι καταψύκτες για τη διατήρηση τροφίμων και ποτών, καθώς επίσης και η ύπαρξη μάγειρα που ετοίμαζε το φαγητό για κάθε περίσταση.
  • Ωστόσο, το ότι ο αγώνας αυτός έφερε τα πληρώματα σε μερικές από τις πιο δύσκολες περιοχές του πλανήτη και τους υπέβαλλε σε πρωτοφανείς δυσκολίες, φαίνεται από το γεγονός πως τρεις συμμετέχοντες έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκειά του. Παρ’ όλα αυτά, η μορφή του αγώνα με τα πλήρως επανδρωμένα σκάφη στο γύρο του κόσμου αποδείχτηκε μοναδική επιτυχία. Στις 6 διοργανώσεις του Whitbread Round The World Race που ακολούθησαν, η λίστα των συμμετοχών γινόταν κάθε φορά και πιο μεγάλη από την προηγούμενη. Έτσι, η διοργάνωση οδηγήθηκε στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας σκαφών, της Whitbread 60 Class, που κατασκευαστικά είχε τις προδιαγραφές της βασισμένες στις ανάγκες του Whitbread Race για το 1993-1994.
  • Μετά από εικοσιπέντε χρόνια συνεχούς υποστήριξης, η διοργάνωση του 1997-1998 ήταν η τελευταία για την Whitbread η οποία αποσύρθηκε από χορηγός του αγώνα. Η αλλαγή στη σελίδα έγινε το 2001, όταν και έκανε την εμφάνισή του ξανά ο αγώνας ως Volvo Ocean Race. Οι εξελίξεις στη συνέχεια ήταν σημαντικές και πρόσφατα φτάσαμε στην εισαγωγή της κατηγορίας Volvo Open 70 που αυτή τη στιγμή είναι ότι πιο σύγχρονο και αποδοτικό μπορεί να συναντήσει κανείς για τις ανάγκες ενός τόσο απαιτητικού αγώνα. Η κατηγορία αυτή εισήχθη από τον αγώνα του 2005-2006. Η μετάβαση σε αυτά τα τεχνολογικά προηγμένα σκάφη, επέτρεψε στα πληρώματα να πιέσουν ακόμα περισσότερο τα όριά τους για βελτιστοποίηση των επιδόσεών τους. Η κάλυψη 500 ναυτικών μιλίων την ημέρα είναι κοινός στόχος για τα πληρώματα που συμμετέχουν στον αγώνα, ενώ το 2008-2009 η ομάδα Ericsson 4 του Torben Grael, έκανε το ρεκόρ απόστασης σε ένα 24ωρο, καλύπτοντας 596,6 ναυτικά μίλια.

Volvo Ocean Race

  • Το Volvo Ocean Race είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια αθλητικό γεγονός στον κόσμο.
  • Πρόκειται για ένα μαραθώνιο εννέα μηνών, που περνάει από τέσσερις ωκεανούς (Ατλαντικό, Ειρηνικό, Ινδικό και Ανταρκτικό) και πέντε ηπείρους (Ασία, Αφρική, Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική, Ευρώπη).
  • Οι συμμετέχοντες με κίνδυνο της ζωής τους κάθε μέρα, βρίσκονται στις πιο ακραίες συνθήκες ιστιοπλοΐας.
  • Ο αγώνας καλύπτει τη μεγαλύτερη απόσταση από κάθε ιστιοπλοϊκό γεγονός στον πλανήτη, με συνολική απόσταση 39.270 ναυτικά μίλια.
  • Τα Volvo Open 70 είναι τα γρηγορότερα μονής καρίνας αγωνιστικά γιοτ στον κόσμο.
  • Το Volvo Ocean Race προβάλλει την τεχνολογία αιχμής που έρχεται σε απόλυτη αρμονία με το σεβασμό στο περιβάλλον.
  • Στον αγώνα συμμετέχουν ορισμένοι από τους καλύτερους ιστιοπλόους στον κόσμο.

Ο αγώνας σε αριθμούς

  • Έντεκα μέλη πληρώματος για κάθε σκάφος, ωθούνται στα όρια της ανθρώπινης αντοχής, καθώς η συνεχής παραμονή τους στους πιο δύσκολους για ιστιοπλοΐα ωκεανούς του κόσμου φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και τις 25 ημέρες.
  • Οι ομάδες θα αντιμετωπίσουν ακραίες θερμοκρασίες που κυμαίνονται από -15 βαθμούς στον Ανταρκτικό ωκεανό έως 45 βαθμούς στον ισημερινό.
  • Τρία μέλη της κάθε ιστιοπλοϊκής ομάδας πρέπει να είναι ηλικίας 30 ετών και κάτω. Αυτό επιτρέπει στους νέους ιστιοπλόους να αποκτήσουν εμπειρία από Volvo Ocean Race και βοηθάει στο να διασφαλιστεί η κληρονομιά του αγώνα.
  • Ο αγώνας του 2011-2012 είναι ο 11ος που πραγματοποιείται.
  • Εκτός από τα σκέλη στους ωκεανούς, θα πραγματοποιηθούν παράκτιοι αγώνες μπροστά στα λιμάνια υποδοχής, ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε πολύ κόσμο να παρακολουθήσει από όσο πιο κοντά γίνεται την πιο εντυπωσιακή επίδειξη ταχύτητας και τεχνολογίας, που τα σκάφη Volvo Open 70 μπορούν να προσφέρουν.
  • Υπάρχουν 10 λιμάνια υποδοχής και βρίσκονται: Alicante (Ισπανία), Cape Town (Νότια Αφρική), Abu Dhabi (ΗΑΕ), Sanya (Κίνα), Auckland (Νέα Ζηλανδία), Itajai (Βραζιλία), Miami (ΗΠΑ), Lisbow (Πορτογαλία), Lorient (Γαλλία) και Galway (Ιρλανδία).
  • Ο αγώνας ξεκινά από το Alicante της Ισπανίας στις 29 Οκτωβρίου του 2011 και τελειώνει στις 7 του Ιουλίου του 2012 στο Galway της Ιρλανδίας.
  • Το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας μονοκάρινων σκαφών κατέχει το Ericsson 4, από το 1ο σκέλος του αγώνα του 2008-09, που κάλυψε σε 24 ώρες 596,6 ναυτικά μίλια. Αυτό μεταφράζεται σε μέση ωριαία ταχύτητα 24,9 κόμβων.
  • Μεταξύ των συμμετεχόντων στον αγώνα 2011-2012 βρίσκονται και 8 Ολυμπιονίκες, με 4 χρυσά και 4 ασημένια μετάλλια. Η ομάδα Telefónica έχει τους 5, ενώ η Abu Dhabi Ocean Racing έχει τους 3.
  • Στον αγώνα συμμετέχουν αθλητές από 15 χώρες: 20 NZL, 9 AUS, 8 FRA, 8 ESP, 5 ΗΠΑ, 5 GBR, 3 IRL, 3 RSA, 2 SWE, 2 ΗΑΕ, 1GER, 1 NOR, 1 BRA, 1 CHN, 1 BEL.
  • 221.000 άνθρωποι έπαιξαν το επίσημο Volvo Ocean Race παιχνίδι κατά τη διάρκεια του τελευταίου αγώνα. Η πρόβλεψη για αυτόν τον αγώνα είναι για πάνω από ένα εκατομμύρια παίκτες.
  • Σχεδόν 4 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφτηκαν τα Volvo Ocean Race χωριά, που είχαν δημιουργηθεί στα λιμάνια υποδοχής, στον τελευταίο αγώνα.

Περιγραφή Πληρώματος

volvo-ocean-open-70

Skipper / Καπετάνιος: Ο Skipper είναι επικεφαλής της ομάδας, καπετάνιος και διευθύνων σύμβουλος όλα σε ένα. Στον αγώνα έχει τον τελευταίο λόγο για τη στρατηγική και την τακτική και δουλεύει διαρκώς με τον Navigator. Η εμπειρία των Skipper εμφανίζει μεγάλη ποικιλία, με σύνηθες κοινό χαρακτηριστικό αρκετές διακρίσεις σε αγώνες του είδους και όχι μόνο. Οι Ολυμπιονίκες δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο μεταξύ των συμμετεχόντων ενώ οι περισσότεροι Skippers έχουν να παρουσιάσουν πολύ επιτυχημένες σταδιοδρομίες. Διακρίνονται ιδιαίτερα υπό πίεση και φτιάχνουν χαρακτήρα μένοντας πιστοί και ακλόνητοι στους στόχους, δίνοντας κίνητρα και στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας με τα οποία ασχολούνται διεξοδικά. Έχουν την ευθύνη της διαχείρισης του budget και αυτή της επικοινωνίας με τους χορηγούς, ενώ παράλληλα ασχολούνται προσωπικά και με τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας.

Navigator / Πλοηγός: Η ευθύνη του Navigator είναι να εξασφαλίζει διαρκώς την καλύτερη δυνατή πορεία του σκάφους για να αξιοποιηθεί ο άνεμος και τα ρεύματα προκειμένου το σκάφος να πάει από το ένα σημείο στο άλλο, όσο γίνεται πιο γρήγορα. Ο Navigator διαθέτει και χειρίζεται ένα όλο και πιο προηγμένο οπλοστάσιο, σε όργανα και λογισμικό. Καθώς δεν υπάρχουν δεύτερα σκάφη για κάθε ομάδα και δεν επιτρέπονται οι δοκιμές πριν από τον αγώνα, είναι ιδιαίτερα σημαντική η ικανότητα του Navigator στο να συλλέγει δεδομένα, να τα αναλύει και να τα επεξεργάζεται. Παραδοσιακά θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μέλη για την επιτυχία στο Volvo Ocean Race. Οι περισσότεροι πλοηγοί λατρεύουν τη μετεωρολογία και είναι ειδικοί στην ανάλυση αριθμητικών δεδομένων.

Watch Leader / Συντονιστής Πληρώματος: O Watch Leader έχει την ευθύνη της τοποθέτησης των μελών του πληρώματος στα πόστα όπου μπορεί να αποδώσει καλύτερα το κάθε ένα από αυτά. Δίνει τις εντολές για την αλλαγή των ομάδων σε θέσεις και τομείς ευθύνης ώστε να κρατάει το σκάφος τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα ανάλογα και με τις συνθήκες. Επιβλέπει τις εναλλαγές των ομάδων στις εργασίες του καταστρώματος, καθώς επίσης και τις αλλαγές στα πανιά του σκάφους. Σιγουρεύεται για την τήρηση του ωραρίου στις βάρδιες που συνήθως έχουν διάρκεια 4 ωρών. Τα βασικά χαρακτηριστικά της θέσης, είναι οι γνώσεις αναφορικά με τη διατήρηση της ταχύτητας του σκάφους, η αγωνιστική εμπειρία, καθώς επίσης και η ικανότητα να προβλέπει δύσκολες καταστάσεις και να τις προλαβαίνει.

Helmsman / Τιμονιέρης: Οι καλύτεροι πηδαλιούχοι στο Volvo Ocean Race είναι σημαντικά μέλη της εκάστοτε ομάδας. Έχουν έμφυτη την έκτη αίσθηση για το πώς να κατευθύνουν το σκάφος γρήγορα και κάτω από διαφορετικές συνθήκες για μεγάλες χρονικές περιόδους. Στην πραγματικότητα, είναι τουλάχιστον τέσσερα ή πέντε μέλη του πληρώματος που παίζουν το ρόλο αυτό και είναι σύνηθες ένας από αυτούς να είναι και ο Skipper. Όλοι τους είναι ικανότατοι πηδαλιούχοι και στις βάρδιές τους περνούν έως και 90% του χρόνου κρατώντας σφιχτά το τιμόνι, κατευθύνοντας το σκάφος. Είναι σύνηθες οι Helmsmen να έχουν πολλές εμπειρίες και μεγάλα διαστήματα επιτυχημένης οδήγησης σκαφών υψηλών επιδόσεων, που καθιστά το “άγγιγμά” τους στα όργανα ελέγχου πολύ ελαφρύ και ακριβές.

Boat Captain / Καπετάνιος Βάρδιας: Η μεγαλύτερη ευθύνη του Boat Captain είναι να βεβαιωθεί ότι το σκάφος βρίσκεται διαρκώς σε άριστη λειτουργική κατάσταση για όλο τον αγώνα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, πρέπει να εξασφαλίζει πως οι εργασίες συντήρησης καθώς και οι όποιες επισκευές, γίνονται αποτελεσματικά και με τον καλύτερο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η απόδοση του σκάφους σε ποσοστό 100%. Βασικά στοιχεία της θέσης η βαθειά γνώση της ναυπηγικής αλλά και της ιστορίας στην εξέλιξη των σκαφών. Ο Boat Captain πρέπει να γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια του σκάφους, διασφαλίζοντας ότι κάθε επισκευή ή συντήρηση ρουτίνας, γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στο σωστό χρόνο. Επιπλέον, ο Boat Captain έχει και την ευθύνη της συνεργασίας με τον επικεφαλής της ομάδας στην ακτή.

Trimmer: Τα πανιά παρέχουν την κινητήρια δύναμη για να ταξιδέψει το σκάφος στην προδιαγεγραμμένη πορεία και η ευθύνη του Trimmer είναι να έχουν τα πανιά ανά πάσα στιγμή το καλύτερο δυνατό σχήμα αλλά και άνοιγμα, προκειμένου η ταχύτητα του σκάφους να είναι η μεγαλύτερη ανάλογα και με τις συνθήκες. Ο ρόλος του Trimmer είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και επιβάλει αδιάλειπτη συγκέντρωση για να διατηρηθεί στο σκάφος στην υψηλότερη δυνατή ταχύτητα.

Pitman: Ο Pitman ελέγχει όλες τις γραμμές των σχοινιών και τα δεσίματα, τα οποία στα ιστιοφόρα είναι εν πολλοίς ο ακρογωνιαίος λίθος για την κάθε λειτουργία. Έχει το ρόλο του συντονιστή μεταξύ του Helmsman και των ανθρώπων στην πλώρη. Ο Watch Captain είναι αυτός που θα δώσει την εντολή αλλά ο Pitman οργανώνει τις κινήσεις του πληρώματος για να γίνει η επιθυμητή ενέργεια σωστά και σε κάθε της λεπτομέρεια. Ο Pitman έχει την ευθύνη να τραβηχτούν οι γραμμές των σχοινιών ή να απελευθερωθούν αντίστοιχα, δίνοντας διαδοχικές εντολές μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Στην ουσία, αυτός είναι που “χορογραφεί” τον εκάστοτε ελιγμό και κατευθύνει τα μέλη του πληρώματος για να υλοποιηθεί η εντολή του Watch Captain.

Bowman / Πλωριός: Ο Bowman είναι υπεύθυνος για όλα όσα συμβαίνουν στην περιοχή εμπρός από το κατάρτι. Βρίσκεται διαρκώς στην κόψη του ξυραφιού και όλη η δράση περνάει από τα χέρια του. Τα βασικά χαρακτηριστικά των κορυφαίων Bowmen είναι η αξιοπιστία, η ταχύτητα και η επιδεξιότητα, ενώ διακρίνονται για την ψυχραιμία τους καθώς επίσης και για τη δύναμη και την ευκινησία που πρέπει να επιδεικνύουν. Από πολλές απόψεις ο κάθε Bowman δίνει ένα δικό του αγώνα καθώς κατά τη διάρκεια του Volvo Ocean Race οι αλλεπάλληλες αλλαγές πανιών και οι ελιγμοί, εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από την ικανότητά τους. Η πίεση είναι μεγάλη και οι Bowmen εργάζονται εκτεθειμένοι στα στοιχεία της φύσης και βρίσκονται στην πιο επισφαλή θέση πάνω στο σκάφος.

Media Crew Member (MCM) / Υπεύθυνος ΜΜΕ: Δύο είναι τα στοιχεία που βοήθησαν στην επέκταση της τηλεοπτικής κάλυψης του αγώνα: η μετάβαση στην εποχή της High Definition εικόνας και η ενσωμάτωση ενός εκπροσώπου των media στα πληρώματα των σκαφών που λαμβάνουν μέρος – του Media Crew Member (MCM). Οι MCM βρίσκονται στην πλεονεκτικότερη θέση για την περιγραφή εκ των έσω του αγώνα αλλά και της εμπειρίας συνολικά. Αποστολή τους έχουν την ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα αλλά και για τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα, παρέχοντας 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα πληροφόρηση μέσα από τα σκάφη, μέσω βίντεο HD, ηχητικών κλιπ, φωτογραφιών αλλά και γραπτών ανταποκρίσεων για τις ανάγκες κάθε είδους ΜΜΕ.

Ενδιαφέροντα στοιχεία

  • Ύψος του ιστού: 31,5 μέτρα (103.3ft) από την επιφάνεια του νερού. Όσο και το άγαλμα του Ιησού (Christ the Redeemer), στο Rio de Janeiro της Βραζιλίας (χωρίς το βάθρο του).
  • Συνολικό μήκος σκάφους: 21,5 μέτρα (70ft). Μεγαλύτερο κατά ένα μέτρο από τη Μεγάλη Σφίγγα της Γκίζας.
  • Χώρος: Δύο κυβικά μέτρα ανά άτομο, που ισοδυναμεί με τη διαβίωση σε ένα τηλεφωνικό θάλαμο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
  • Ταχύτητα: Τα Volvo Open 70 μπορούν και ξεπερνούν τους 40 κόμβους (45.98mph/74kmh).
  • Το μεγαλύτερο σε επιφάνεια πανί σε ένα Volvo Open 70, το spinnaker, είναι 500 τετραγωνικά μέτρα. Αυτό ισοδυναμεί με την επιφάνεια δύο γηπέδων τένις.
  • Το κάθε σκάφος μπορεί να μεταφέρει 17 πανιά. Για τους παράκτιους αγώνες επιπλέον 2 spinnakers, με εξαίρεση τα πανιά για τις καταιγίδες (stormsails).
  • Υλικό κατασκευής: Τα Volvo Open 70 είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.
  • Τα ανθρακονήματα είναι ελαφρά σανξύλο με αντοχή χάλυβα.
  • Κάμερες: υπάρχουν επτά σε κάθε σκάφος, συμπεριλαμβανομένων πέντε σταθερών – που καλύπτουν το μπροστινό και το πίσω μέρος, ενώ υπάρχει και δυνατότητα περιστροφής 360°. Σε κάθε σκάφος θα υπάρχουν επιπλέον δύο κάμερες χειρός, που θα τις χειρίζονται οι MCM.
  • Το μέγιστο βάρος του σκάφους είναι 7.400 κιλά και ισοδυναμεί με το βάρος δύο Αφρικανικών ελεφάντων.
  • Το αντίβαρο της ανακλινόμενης καρίνας ισοδυναμεί με 70 άτομα πλήρωμα που κάθονται στην αντίστοιχη πλευρά του σκάφους.
  • Το Volvo Open 70 ζυγίζει συνολικά  14,5 τόνους με 4,5 μέτρα βύθισμα και  5,7 μέτρα πλάτος.

Volvo Ocean Race

Σκέλη στους Ωκεανούς: Το Volvo Ocean Race 2011- 2012 αποτελείται από εννέα σκέλη στους ωκεανούς μεταξύ των 10 λιμανιών υποδοχής, που στο σύνολό τους συμπληρώνουν τα 39.270 ν.μ. του αγώνα. Τα Volvo Open 70 και τα επαγγελματικά πληρώματά τους, θα δώσουν μάχη μεταξύ τους σε όλες τις δύσκολες περιοχές όπου θα κινηθεί ο αγώνας. Από τα παγωμένα νερά του Ανταρκτικού Ωκεανού, μέχρι τις ακραίες θερμές συνθήκες που προβλέπεται να αντιμετωπίσουν στον Ατλαντικό.

volvo-ocean-race-route

Πως κερδίζει κανείς το Volvo Ocean Race; Ο αγώνας θα κριθεί με ένα ιδιαίτερο βαθμολογικό σύστημα, βάσει του οποίου η διάκριση σε κάθε υπεράκτιο σκέλος, είναι 5 φορές πιο σημαντική από την αντίστοιχη στους αγώνες εντός των λιμανιών.

Ο τρόπος βαθμολόγησης έχει ως εξής:

Υπεράκτια Σκέλη:

  • 1ος:  30 πόντοι
  • 2ος:  25 πόντοι
  • 3ος:  20 πόντοι
  • 4ος:  15 πόντοι
  • 5ος:  10 πόντοι
  • 6ος:  5 πόντοι

Αγώνες στα Λιμάνια:

  • 1ος:  6 πόντοι
  • 2ος:  5 πόντοι
  • 3ος:  4 πόντοι
  • 4ος:  3 πόντοι
  • 5ος:  2 πόντοι
  • 6ος:  1 πόντος

Αν είχαμε επτά σκάφη, θα ήταν 35 βαθμοί για τον 1ο του υπεράκτιου αγώνα, 30 για τον 2ο κλπ, και 7 πόντοι για τον 1ο στον αγώνα σε λιμάνι, 6 για το δεύτερο κλπ.

Ο μεγάλος νικητής θα είναι η ομάδα με την υψηλότερη συνολική βαθμολογία στο τέλος του αγώνα.

Παράκτιοι Αγώνες – Μικροί σε διάρκεια και έντονοι: Για τον αγώνα του 2011-2012, θα υπάρχει ένας αγώνας σε κάθε ένα λιμάνι που θα υποδεχτεί τα σκάφη. Οι αγώνες αυτοί θα είναι σύντομοι και γεμάτοι δράση δίνοντας στις ομάδες την ευκαιρία να αποκτήσουν πολύτιμους πόντους για τη γενική κατάταξη, παρέχοντας ταυτόχρονα ένα μοναδικό θέαμα για τους οπαδούς των αγώνων του είδους. Η διαδρομή των παράκτιων αγώνων, θα είναι τέτοια που θα επιτρέπει την παρακολούθησή τους από την ακτή, έτσι ώστε το κοινό να μπορεί να δει από κοντά τη μοναδική μάχη που θα δίνουν τα πληρώματα των τεχνολογικά προηγμένων σκαφών Volvo Open 70.

Παρακολουθήστε τους αγώνες ζωντανά και από κοντά: Για πρώτη φορά, οι 10 αγώνες αυτοί θα καλυφθούν με ζωντανές τηλεοπτικές παραγωγές σε παγκόσμιο επίπεδο από το ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο IMG Media. Αναλυτικά οι τηλεοπτικές μεταδόσεις για όλα τα κανάλια παγκοσμίως που θα αφορούν τον αγώνα και όλες τις παράλληλες δραστηριότητες του Volvo Ocean Race 2011-2012 θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα www.volvooceanrace.com / tvschedule. Όλοι οι αγώνες στα λιμάνια θα αναμεταδίδονται ζωντανά διαδικτυακά στο κανάλι του αγώνα που έχει δημιουργηθεί στο YouTube  www.youtube.com/user/volvooceanracevideos, καθώς επίσης και στο www.volvooceanrace.com. Κάθε σκάφος θα έχει εν πλω κάμερα και οπερατέρ, ενώ με σταθερά εγκατεστημένες κάμερες θα καταγράφεται όλη η δράση. Επιπλέον θα υπάρχουν ελικόπτερα που θα ακολουθούν το στόλο από ψηλά για να υπάρχουν και τα σχετικά τηλεοπτικά πλάνα, καθώς και κάποια φουσκωτά σκάφη που θα μας μεταφέρουν εικόνα ανάμεσα από τα σκάφη. Έχουν προβλεφθεί κάρτες γραφικών 2D και 3D για να μπορεί να παρακολουθεί κανείς με ακρίβεια τη θέση των σκαφών του αγώνα και ιδιαίτερα μέσα στα λιμάνια, όπου θα είναι δυνατή η επιλογή από τον θεατή της γωνίας λήψης για την εικόνα που θα φτάνει στο δέκτη του. Έτσι, ακόμα και από το σπίτι, θα μπορεί όποιος θέλει να βρεθεί όσο πιο κοντά γίνεται στο μεγάλο αυτό παγκόσμιο ιστιοπλοϊκό γεγονός.

volvo-ocean-race-2

Κανόνες

Η εκκίνηση: Η καλύτερη δυνατή εκκίνηση είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία στους παράκτιους αγώνες. Δεδομένου ότι οι αγώνες αυτοί έχουν διάρκεια από 45 έως 60 λεπτά, ο χρόνος είναι πολύ λίγος για να διορθώσει κάποιο πλήρωμα μια άσχημη εκκίνηση. Οι συμμετέχοντες θα κάνουν τα πάντα για να είναι στην πρώτη θέση της εκκίνησης και να φύγουν παραμένοντας πρώτοι, μόλις δοθεί η κανονιά. Η τακτική εδώ έχει μικρή σημασία, αφού η αξία της πρώτης θέσης μετά την εκκίνηση είναι το παν στους παράκτιους αγώνες. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο αξίζει κανείς να δει από κοντά και να θαυμάσει τους χειρισμούς και τους ελιγμούς των σκαφών απέναντι στον ανταγωνισμό.

Στην πραγματικότητα, τα τελευταία λεπτά πριν εκπυρσοκροτήσει το όπλο του αφέτη, αναμένεται να είναι τα πιο δραματικά και ως εκ τούτου τα πιο θεαματικά στη διάρκεια των αγώνων αυτών. Οι κανόνες οι οποίοι αφορούν την εκκίνηση και ισχύουν με την έναρξη της σντίστροφης μέτρησης των 5 λεπτών,θα κάνουν τις ομάδες ιδιαίτερα επιθετικές, προκειμένου να πάρουν τις καλύτερες θέσεις στη σειρά της εκκίνησης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα αρκετό θέαμα, με τα σκάφη να στριμώχνονται προκειμένου να πάρουν την καλύτερη δυνατή θέση στη γραμμή της εκκίνησης. Μια άκυρη εκκίνηση θα σημαίνει πως το σκάφος θα πρέπει να επιστρέψει πίσω και έξω από τη νοητή γραμμή της εκκίνησης ή αν πολλά από τα σκάφη περάσουν τη γραμμή πριν ακουστεί το σινιάλο της εκκίνησης, οι οργανωτές θα δώσουν την επανεκκίνηση για όλους. Μια ομάδα που θα κάνει δύο φορές άκυρη εκκίνηση, υπάρχει περίπτωση να αποκλειστεί από τον αγώνα. Η ακολουθία της εκκίνησης περιλαμβάνει ηχητικές ειδοποιήσεις στα 10 λεπτά πριν την έναρξη, στα 5 λεπτά για να προετοιμαστούν οι συμμετέχοντες όπως και στο 1 λεπτό για να ακολουθήσει η εκπυρσοκρότηση του όπλου της εκκίνησης από τον αφέτη.

Τα πληρώματα στους παράκτιους αγώνες: Το πλήρωμα για κάθε παράκτιο αγώνα θα αποτελείται από τα μέλη του πληρώματος που συμμετείχαν στο προηγούμενο σκέλος ή από μέλη που θα ξεκινήσουν στο επόμενο. Οποιοδήποτε αλλαγή θα πρέπει να υποβληθεί ως αίτημα στον παρατηρητή του αγώνα και να εγκριθεί.

Οι αγώνες ProAm: Οι αγώνες Pro-Am, σε κάθε πόλη υποδοχής δεν μετράνε για την συνολική βαθμολογία. Αυτοί οι αγώνες προσφέρουν την ευκαιρία στις εταιρείες που συμμετέχουν στον αγώνα, να φέρουν τους VIP προσκεκλημένους τους πάνω στα αγωνιστικά σκάφη Volvo Open 70.

Οι αγώνες πραγματοποιούνται σε πολύ κοντινά σημεία με αυτά που χρησιμοποιούνται ως αναφορά στους παράκτιους αγώνες, έτσι ώστε να μπορεί το κοινό να τους παρακολουθεί από την ακτή. Τα μήκους 70 ποδών σκάφη που χρησιμοποιούνται στον αγώνα είναι τεχνολογικά προηγμένα και πολύ γρήγορα και από αυτά τα στοιχεία μπορούν να πάρουν μια γεύση οι VIP προσκεκλημένοι.  Στους αγώνες της Pro-Am, οι επισκέπτες όχι μόνο έχουν την ευκαιρία να πάνε εν πλω με τις ομάδες αλλά πρέπει να εκτελέσουν και διάφορα καθήκοντα, όπως θα ήταν αν συμμετείχαν κανονικά στον κυρίως αγώνα.

Για τους επισκέπτες αυτή η εμπειρία είναι ανεκτίμητη, καθώς καλούνται να ασχοληθούν για λίγο με όλα όσα κάνουν τα κανονικά μέλη των πληρωμάτων του Volvo Ocean Race – ακόμα και την πλοήγηση του σκάφους σε πραγματική ατμόσφαιρα αγώνα.

IWC Schaffhausen Speed Record Challenge: Η IWC δεν είναι μόνο η επίσημη χρονομέτρης του Volvo Ocean Race 2011- 2012, αλλά θα απονέμει ένα βραβείο στο τέλος του κάθε αγωνιστικού σκέλους, στο πλαίσιο της IWC Schaffhausen Speed Challenge Record. Τo έπαθλο της IWC θα απονέμεται στην ομάδα που κάνει τη μεγαλύτερη απόσταση κατά τη διάρκεια ενός 24ώρου, του εκάστοτε σκέλους. Στο τέλος του αγώνα στο Galway της Ιρλανδίας, η Ελβετική εταιρεία, κατασκευής ρολογιών ακριβείας, θα παρουσιάσει τα 11 μέλη του πληρώματος του σκάφους, που ήταν το ταχύτερο όλων των 24ωρων εγγραφών και θα τους προσφέρει ένα ειδικό βραβείο. Η κάθε ομάδα θα προσπαθήσει να πιέσει το σκάφος της στο απόλυτο όριο προκειμένου να σπάσει το ρεκόρ. Τα μονοκάρινα Volvo Open 70 έχουν κατασκευαστεί με τις καλύτερες προδιαγραφές, έτσι ώστε να μπορούν τα πληρώματα να διατηρούν απίστευτα υψηλές ταχύτητες ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Academy

volvo-ocean-race-3Volvo Ocean Race Academy: Αποτελεί μακρόπνοη δέσμευση του Volvo Ocean Race το να αποτελέσει έμπνευση για τις νεότερες γενιές να ασχοληθούν με την ιστιοπλοΐα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα του 2011- 2012 η Volvo Ocean Race Academy με τέσσερις νέες πρωτοβουλίες, έχει ως στόχο να αποτελέσει πηγή έμπνευσης, να εκπαιδεύσει και να διασκεδάσει τη νεολαία σε κάθε ένα από τα λιμάνια υποδοχής, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια διαχρονική κληρονομιά στις χώρες που θα επισκεφθεί ο αγώνας.

Δοκιμάστε την ιστιοπλοΐα: Για τον αγώνα του 2011-2012 έχει τεθεί ένας σημαντικός στόχος: Συνολικά 14.000 παιδιά ηλικίας από 12 έως 14 ετών, θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μια γεύση από υψηλού επιπέδου ιστιοπλοΐα. Στο πλαίσιο του Volvo Ocean Race 2011-2012 ένας στόλος Ludic 5,6 μέτρων θα δίνει την ευκαιρία σε παιδιά να δοκιμάσουν τις χαρές της ιστιοπλοΐας. Σε κάθε ένα από τα λιμάνια υποδοχής, τα παιδιά που θα έχουν επισκεφθεί τα «χωριά» του αγώνα, θα έχουν τη δυνατότητα να βγουν στα ανοιχτά και να διασκεδάσουν μαθαίνοντας τις βασικές αρχές της ιστιοπλοΐας σε ένα ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον.

Academy Team Racing Regatta: Σε κάθε λιμάνι υποδοχής θα λειτουργεί Academy Racing Team Regatta, με 40 μονοθέσια σκάφη Optimist, στα χρώματα του Volvo Ocean Race. Έχουν πραγματοποιηθεί εθνικές προκρίσεις σε καθεμία από τις χώρες με λιμάνι υποδοχής και έχει γίνει επιλογή τεσσάρων αθλητών ανεξαρτήτως φύλου, που θα συμμετάσχουν στους τοπικούς αγώνες που θα γίνουν στα λιμάνια υποδοχής. Έχει προβλεφθεί καθοδήγηση και εκτεταμένα μαθήματα από έμπειρους ιστιοπλόους για να μάθουν τα πληρώματα τις τεχνικές της ομαδικής δουλειάς σε συνθήκες αγώνα. Οι ομάδες θα συμμετέχουν σε ομαδικό πρωτάθλημα, το οποίο θα γίνεται μια βδομάδα πριν φτάσουν τα σκάφη Volvo Open 70 στα λιμάνια, ενώ θα υπάρχει ένα ιδιαίτερο διήμερο πρόγραμμα στο Alicante πριν την εκκίνηση και στο Galway στον τερματισμό.

Windsurfing – RS:X Youth Stopover Tour: Είναι μια συνεργασία μεταξύ του Volvo Ocean Race και του RS: X Class Association. Το RS: X Youth Stopover Tour στοχεύει στην προώθηση υψηλού επιπέδου windsurfing για τη νεολαία σε όλο τον κόσμο. Κάθε ενδιάμεση στάση του αγώνα θα περιλαμβάνει δύο ημέρες θεαματικής αγωνιστικής δράσης και ανταγωνισμού στο windsurfing με τη χρήση του πιο σύγχρονου εξοπλισμού Ολυμπιακών προδιαγραφών RS: X, που παρέχεται από την κατασκευάστρια εταιρεία Neil Pryde. Η αγωνιστική δραστηριότητα χωρίζεται σε τμήματα για αγόρια και κορίτσια. Για να κερδίσουν τη θέση τους για το RS: X Youth Stopover Tour, όλοι οι συμμετέχοντες έχουν προηγουμένως ξεχωρίσει στις εθνικές προκρίσεις που θα πραγματοποιούνται στο κάθε λιμάνι υποδοχής.

Εκτός της απόλαυσης από τη συμμετοχή στα αγωνίσματα του νερού, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στα χωριά του αγώνα, οι διαγωνιζόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν περισσότερα για το Volvo Ocean Race παρακολουθώντας μια ειδικά προετοιμασμένη ταινία μικρού μήκους με εκπληκτικές σκηνές από προηγούμενους αγώνες, καθώς και αποκλειστικές συνεντεύξεις αλλά και πλάνα από τον αγώνα που θα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Επίσης, οι συμμετέχοντες στην Ακαδημία έχουν την ευκαιρία να μάθουν για μερικά από τα περιβαλλοντικά προβλήματα που παρουσιάζονται στους ωκεανούς όλου του κόσμου, μέσω μιας ακόμα ταινίας μικρού μήκους με πολύ δυνατό οικολογικό μήνυμα που δημιουργήθηκε από μια ομάδα οικολόγων καλλιτεχνών με την ονομασία Skeleton Sea. Την ιστορία της ταινίας την περιγράφει ένα μωρό άλμπατρος και δίνει ένα ηχηρό μήνυμα για τις επιπτώσεις που έχουν οι δραστηριότητες των ανθρώπων στις υπόλοιπες μορφές ζωής που βρίσκονται στους ωκεανούς. Οι συμμετέχοντες στην Ακαδημία έχουν τέλος την ευκαιρία να συνεργαστούν με τους καλλιτέχνες της Skeleton Sea για τη δημιουργία ενός έργου τέχνης που θα κοσμεί μόνιμα το χώρο του χωριού στο εκάστοτε λιμάνι υποδοχής.

Περιβάλλον

Κρατάμε τους ωκεανούς καθαρούς! Κατά τη διάρκεια του Volvo Ocean Race «τρέχει» παράλληλα η παγκόσμια εκστρατεία για την ευαισθητοποίηση του κοινού απέναντι στον αυξανόμενο όγκο της ρύπανσης που εμφανίζεται στους ωκεανούς και απειλεί τη θαλάσσια ζωή σε όλη την υδρόγειο. Οι επιστήμονες εκτιμούν πως στους ωκεανούς υπάρχουν πάνω από 100 εκατομμύρια τόνοι πλαστικού που διαμορφώνουν μια τεράστια πλωτή χωματερή κατά μήκος των θαλασσών σε όλο τον πλανήτη, συμπεριλαμβανομένης και μιας περιοχής στο βόρειο Ειρηνικό που υπολογίζεται πως έχει ξεπεράσει σε έκταση αυτή της πολιτείας του Τέξας.

Η ρύπανση απειλεί την υγεία των διαφόρων μορφών ζωής στις θάλασσες που είναι ζωτικής σημασίας για τόσους πολλούς λόγους. Από τους ωκεανούς προκύπτει περισσότερο από το 50% του οξυγόνου της ατμόσφαιρας, ενώ επηρεάζουν και το κλίμα παγκοσμίως. Είναι μια πλούσια πηγή τροφίμων αλλά και διεξόδων αναψυχής – αν μη τι άλλο και για τη διεξαγωγή του Volvo Ocean Race. Μαζί με τους περιβαλλοντικούς σταυροφόρους Skeleton Sea, το Volvo Ocean Race κάνει μια έκκληση για εγρήγορση από όλους μας, προκειμένου να βοηθήσουμε στη μείωση της ρύπανσης. Με την επικοινωνία του μηνύματος «Κρατήστε τους ωκεανούς καθαρούς» προωθούνται οι σκοποί της εκστρατείας, στην οποία περιλαμβάνονται ορισμένα συναρπαστικά, όσο και ιδιόμορφα γλυπτά που έχουν δημιουργηθεί από σκουπίδια και νεκρά υλικά, τα οποίαπερισυλλέχθηκαν από ακτές. Τα γλυπτά αυτά έχουν δημιουργήσει οι ιδρυτές της Skeleton Sea, João Parrinha από την Πορτογαλία, Luis de Dios από την Ισπανία και η Γερμανίδα Kreuzeder Xandi.

Βασικό στοιχείο της εκστρατείας είναι η τελευταία δημιουργία της Skeleton Sea, το γλυπτό «Albatross Exhibitionist». Συνδυάζεται με μια μικρού μήκους ταινία για τη θλιβερή κατάληξη χιλιάδων Άλμπατρος, που κάθε χρόνο πεθαίνουν καταπίνοντας σκουπίδια τα οποία επιπλέουν στις θάλασσες, μπερδεύοντας τα με τροφή.

Ο συνδυασμός του γλυπτού, που έχει διαστάσεις ανάλογες με αυτές ενήλικου ατόμου, καθώς και η ταινία των 6 λεπτών, συνθέτουν ένα ενδιαφέρον σύνολο που καλεί όλο τον κόσμο να διατηρεί τους ωκεανούς καθαρούς. Η ειδική εγκατάσταση που θα φιλοξενεί το έργο τέχνης, θα ακολουθήσει τη διαδρομή των 39.000 ν.μ. σταματώντας σε κάθε λιμάνι υποδοχής για να προσφέρει την εμπειρία «Κρατήστε τους ωκεανούς καθαρούς» στα εκατομμύρια των επισκεπτών που αναμένεται να δώσουν το παρών στους σταθμούς του αγώνα Volvo Ocean Race του 2011-2012. Οι επισκέπτες θα έχουν επίσης την ευκαιρία να είναι ένα μέρος της λύσης, συμμετέχοντας σε καθαρισμούς παραλιών στο κάθε ένα από τα λιμάνια υποδοχής του αγώνα. Τα σκουπίδια που θα συλλέγονται, θα χρησιμοποιούνται από τους καλλιτέχνες του Skeleton Sea, οι οποίοι με τη βοήθεια παιδιών από σχολεία αλλά και των υπόλοιπων επισκεπτών, θα δημιουργούν ξεχωριστά γλυπτά.

Ο άτακτος Wisdom: Ο νέος και τολμηρός Wisdom είναι ένα νεαρό άλμπατρος που θα συμμετάσχει στον αγώνα Volvo Ocean Race φέτος για να βοηθήσει και να διδάξει τα παιδιά τη σημασία της διατήρησης των καθαρών ωκεανών. Κάνοντας αταξίες και παίρνοντας αποφάσεις με κοινό παρονομαστή την αγάπη για την ιστιοπλοΐα, ο Wisdom θα συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση του κοινού για τους φίλους και την οικογένειά του που έχουν χαθεί λόγω των λάθος ενεργειών από τους ανθρώπους. Ένα ποσοστό των εσόδων από την πώληση των εμπορευμάτων και των αναμνηστικών του Wisdom αλλά και του επίσημου παιχνιδιού Volvo Ocean Race θα διατεθούν για την εκστρατεία Save the Albatross.

SAVE THE ALBATROSS

Η εκστρατεία Save the Albatross είναι μια από κοινού δημιουργία της Royal Society for the Protection of Birds και της Birdlife International. Η παγκόσμια εκστρατεία εκπαιδεύει αλιείς, μέσω της Albatross Task Force και μεταδίδει το μήνυμα για την σωτήρια και τις τεχνικές διάσωσης, για την προστασία των απειλούμενων πτηνών, όπως είναι τα 17 από τα 22 είδη που σήμερα απειλούνται με εξαφάνιση.

Ένα Έπαθλο:  Το Κύπελο του Volvo Ocean Race

Όπως συμβαίνει και στους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν υπάρχει χρηματικό έπαθλο για τη νίκη στον αγώνα των 39.270 ν.μ.

  • Έχει κατασκευαστεί από την Proximma Communicación, μετά από μια άκρως ανταγωνιστική διαδικασία διαγωνισμών.
  • Είναι κατασκευασμένο από ασήμι και αλουμίνιο.
  • Ζυγίζει 9 κιλά και έχει ύψος 70 εκατοστά .
  • Αποτελείται από 11 κυματοειδείς δακτυλίους που αντιπροσωπεύουν τις 11 διοργανώσεις του αγώνα.
  • Οι πρώτοι 10 δακτύλιοι, έχουν χαραγμένα τα στοιχεία των αγώνων, με το έτος, τη διαδρομή, το όνομα του σκάφους και του κυβερνήτη.
  • Το 11ο δαχτυλίδι θα χαραχθεί στο Galway τον Ιούλιο του 2012, αμέσως μετά το τέλος του αγώνα.
Πηγή: Volvo Cars Hellas

Volvo Car Corporation
Η Volvo Car Corporation προσφέρει αυτοκίνητα Σκανδιναβικής Πολυτέλειας που έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί με γνώμονα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των σύγχρονων ανθρώπων. Η Volvo προσφέρει μοντέλα με κομψή σχεδιαστική γλώσσα, πρωτοποριακή ασφάλεια με καινοτόμες εφαρμογές αλλά και κορυφαία τεχνολογία ηλεκτροκίνησης και όλα αυτά, με τον οδηγό να έχει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου. Η Volvo Car Corporation είναι μια από τις πιο γνωστές παγκοσμίως μάρκες αυτοκινήτου, με πωλήσεις περίπου 400.000 μονάδες σε περισσότερες από 100 χώρες, 20.000 εργαζόμενους και περίπου 2.300 dealers σε όλο τον κόσμο. Τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στο Gothenburg και οι κύριες μονάδες παραγωγής είναι στη Σουηδία, το Βέλγιο και την Κίνα.

Κατά το 2010, η Zhejiang Geely Group Holding ολοκλήρωσε την εξαγορά της Volvo Car Corporation από την Ford Motor Company. Το Volvo Ocean Race είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη έλξης μεταξύ υποψήφιων αγοραστών και εταιρείας. Ο συσχετισμός της Volvo με τον πιο απαιτητικό για τους συμμετέχοντες αγώνα, στον οποίο αντιμετωπίζουν εξαντλητικές δοκιμασίες, αναδεικνύει την ανθρώπινη εστίαση από την εταιρεία και κάνει το συναίσθημα ένα στοιχείο κλειδί για τη δημιουργία ισχυρών δεσμών εμπιστοσύνης και εκτίμησης. Παράλληλα, αναδεικνύει τη δυναμική απόδοση των μοντέλων της Volvo που διακρίνονται για το σχεδιασμό τους αλλά και την καινοτόμο τεχνολογία που προσφέρουν.

Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης

Ο άνθρωπος που σφίγγει τα χαληνάρια κάθε φορά που το καρότο χαλαρώνει. Πνεύμα και ηθική!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!