ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πόσο υβριδικό είναι το Peugeot 3008 HYbrid4;

3008hybrid41003techj

Το 3008 HYbrid4 δεν είναι απλά το πρώτο υβριδικό μοντέλο της Peugeot αλλά και το πρώτο που… σνομπάρει τους βενζινοκινητήρες!

  • Εδώ και αρκετό καιρό η γαλλική εταιρία έχει κατά μία έννοια κατοχυρώσει τον τίτλο του κατασκευαστή που λανσάρει στην αγορά το πρώτο πετρελαιοκίνητο υβριδικό μοντέλο το οποίο θα κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους την άνοιξη του 2011. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους μόνο ο όμιλος PSA είχε δείξει την διάθεση να επενδύσει στην πετρελαιοκίνητη υβριδική τεχνολογία αφού οι Toyota και Honda έχουν δηλώσει εδώ και καιρό πως ντίζελ/ηλεκτροκινητήρας δεν περιλαμβάνονται στα μελλοντικά τους πλάνα.
  • 3008hybrid41007nc010Ακόμη και το VW Group δεν σκοπεύει να ασχοληθεί με τα υβριδικά ντίζελ σε αντίθεση με την BMW που είχε εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον με το πρωτότυπο Vision EfficientDynamics (αν και οι Βαυαροί δείχνουν τελικά πιο ζεστοί για τα EV παρά για τα υβριδικά). Ωστόσο, ο όμιλος PSA αφενός διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία στους πετρελαιοκινητήρες και αφετέρου στα πρώτα βήματα της εξέλιξης της τεχνολογίας HYbrid4 υπήρξε μία διόλου ευκαταφρόνητη επιδότηση από την γαλλική κυβέρνηση.
  • Επί της ουσίας, το υβριδικό 3008 δεν συνάδει με τις υπόλοιπες διατάξεις καθώς ο ΜΕΚ και ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται καλωδιακά και όχι μηχανικά. Αν σώνει και καλά θες να το συσχετίσεις με κάποιο, ίσως με το Lexus RX, αλλά και πάλι υπάρχουν βασικές διαφορές. Συγκεκριμένα, στο 3008 HYbrid4 υπάρχουν δύο εντελώς διαφορετικά δίκτυα κίνησης όπου ο πετρελαιοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι μηχανικά συζευγμένοι αλλά προσφέρουν συνολικό έργο από… απόσταση μέσω καλωδιακής συνεργασίας. Έτσι, ο μόνος τρόπος ανάκτησης της κινητικής ενέργειας για να επαναφορτίζονται οι μπαταρίες είναι η ανάστροφη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ως γεννήτρια (απλούστερη υβριδική μορφή όπως στην Mercedes S 400 BlueHYBRID) δίχως να εμπλέκεται καθόλου ο ΜΕΚ (στην επαναφόρτιση).
  • peugeot_3008_hybrid_dieselΑναλυτικότερα, ο hi-tech δίλιτρος HDi (με VTG, σύστημα FAP, σύστημα start/stop) αποδίδει 163 PS, βρίσκεται στον εμπρός άξονα και η ροπή των 300 Nm περνά στους εμπρός τροχούς. O ηλεκτροκινητήρας της Bosch αποδίδει 27 kW (μέγιστη ισχύς 37 kW), βρίσκεται στο πίσω μέρος και κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς 100 Nm (μέγιστη ροπή 200 Nm). Αθροιστικά η μέγιστη απόδοση φτάνει τους 200 PS και τα 500 Nm.
  • Μήπως τελικά έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο με υβριδική τετρακίνηση και όχι με ένα κλασικό υβριδικό; Μήπως ο ντίζελ είναι πολύ σκληρός για να συμβιώσει σε κοινό… μπλοκ με τον ηλεκτροκινητήρα; Όταν η μπαταρία αδειάσει τότε ο ηλεκτροκινητήρας βγαίνει “off” και από τετρακίνητο το 3008 μετατρέπεται σε προσθιοκίνητο; Πάντως, η εταιρία αναφέρει πως το υβριδικό 3008 μπορεί να κινηθεί καθαρά με ηλεκτρική ενέργεια και “μηδενικούς” ρύπους αλλά δίχως να κάνει λόγο σε κανένα σημείο για την συνολική ή ηλεκτροκίνητη αυτονομία…
  • Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση κυμαίνεται στα 3,8 lt/100 km ενώ οι εκπομπές CO2 στα 99 g/km. Το συμβατικό 3008 έχει αντιστοίχως 6,6 lt/100 km και 173 g/km. Οι διαφορές σίγουρα είναι εντυπωσιακές αλλά το βασικό που μένει να μάθουμε είναι πόσο θα κοστίζει το υβριδικό 3008. Το ενδιαφέρον φυσικά το έχουν οι προύχοντες της επαρχίας ή όσοι αγνοούν το “εμπάργκο” για τα ντίζελ αφού παρόλο υβριδικό το 3008 HΥbrid4 είναι “παράνομο” για Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πάντως, μην εκπλαγείτε αν η τιμή πώλησης είναι πιο χαμηλή από ότι θα περιμένατε καθώς η απλή κατασκευαστικά υβριδική αρχιτεκτονική -που δεν απαιτεί π.χ. μονάδα power split όπως στο Toyota Prius– μειώνει σημαντικά το όλο κόστος.
  • 3008hybrid4-3Την μετάδοση αναλαμβάνει ρομποτικό κιβώτιο έξι σχέσεων (αυτόματο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο) όπου σε κάθε αλλαγή σχέσης ο ηλεκτροκινητήρας καλύπτει την διακοπτόμενη ροή ισχύος για ομαλότερη κίνηση.  Στην πίσω  ανάρτηση υπάρχει σοφιστικέ διάταξη με πολλαπλούς συνδέσμους όπου τοποθετείται ο ηλεκτροκινητήρας με τον μειωτήρα. Οι μπαταρίες NiMH προέρχονται από την Sanyo δίχως να αναφέρονται περαιτέρω στοιχεία αλλά όπως και να έχει το θέμα δεν μπορείς παρά να βγάλεις το καπέλο σε όσους ανέλαβαν την ηλεκτρονική διαχείριση όλου του υβριδικού συστήματος. Η συνέχεια πάντως αναμένεται ενδιαφέρουσα αφού το επόμενο Peugeot που θα υποδεχτεί το σύστημα HYbrid4 θα είναι το RCZ…

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. φαίνεται έξυπνη πατέντα αλλά φαντάσου να πας για μία μεγάλη off road διαδρομή, να τελειώσει η ισχύς των μπαταριών και να μην μπορείς να γυρίσεις πίσω επειδή είναι δύσβατος ο δρόμος… Το λογαριάζεις για 4χ4 αλλά η αυτονομία μπορεί να σε προδώσει. Ας ανακοινώσουν έστω πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Άσχετο, λέτε να δούμε τίποτα αντίστοιχο σε μοντέλα της BMW; (λόγω PSA)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!