ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ZF 9HP, το κιβώτιο με τις 9 σχέσεις [vid]

zf-9-speed-automatic-transmission-3

Πριν από μήνες η ZF ανακοίνωσε την μελλοντική παραγωγή ενός νέου αυτόματου κιβωτίου με 9 σχέσεις. Ας το «καροτίσουμε»…

  • Πριν από μερικά χρόνια μιλούσαμε για κιβώτια με 6 σχέσεις, στη συνέχεια εμφανίστηκαν επαναστατικά διπλοσύμπλεκτα με 7, αρκετά πολυτελή μοντέλα όπως είναι οι νέες BMW εξοπλίζονται με αυτόματα 8 σχέσεων ενώ από το 2012 στην παραγωγή θα περάσει το νέο της ZF με τις 9 σχέσεις.
  • zf-9-speed-automatic-transmission-4Το νέο αυτόματο κιβώτιο ονομάζεται 9HP και θα τοποθετείται σε αυτοκίνητα με τον κινητήρα στον εμπρός και κατά τον εγκάρσιο άξονα. Η Chrysler (στους μεγάλους κινητήρες HEMI για μικρότερη κατανάλωση) και ενδεχομένως η Fiat (στους μικρούς κινητήρες π.χ. Twinair για καλύτερες επιδόσεις) θα αποτελέσουν από τους πρώτους πελάτες της ZF ενώ το BMW Group αναμένεται να επεκτείνει την πολύ καλή συνεργασία που έχει έως τώρα με την επίσης γερμανική εταιρία.
  • Ένα στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η κόμπακτ κατασκευή με διαστάσεις 367x621x428 mm (ΜxΠxY) με το βάρος του να φτάνει τα 86 kg (μαζί με το περιεχόμενο λάδι). Η ηλεκτρονική μονάδα βρίσκεται ανεξάρτητα από το κιβώτιο ενώ η υδραυλική μονάδα είναι πολύ μικρότερη από άλλα κιβώτια της ZF.

zf-9-speed-automatic-transmission-7

  • Η δομή του βασίζετε σε ένα πλανητικό σύστημα από 9 ταχύτητες, 4 σετ γραναζιών και 6 στοιχεία αλλαγής (ωστόσο, τα κατεβάσματα γίνονται από μονές σε μονές σχέσεις δηλ. από 9η σε 7η, 5η  4η κ.α., ομοίως για τις ζυγές, το 8HP μπορεί να κατεβάσει κατευθείαν από 8η σε 2α). Όπως και στην περίπτωση του 8HP τα σετ γραναζιών εναλλάσσονται δίνοντας σε μερικούς συνδυασμούς συνθήκες overdrive.
  • Η σχέση μετάδοσης είναι ευρεία (μέχρι και 10) με πυκνή κλιμάκωση προς όφελος της απόδοσης. Σύμφωνα με την ZF το 9HP συγκρινόμενο με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (προφανώς δεν εννοεί με διπλό συμπλέκτη) προσφέρει περίπου 2 sec καλύτερη επιτάχυνση για τα 0-100 km/h (κάπως υπερβολικό ακούγεται). Στον τομέα της κατανάλωσης και σε πραγματικές συνθήκες όταν ένα SUV κινείται με 120 km/h η κατανάλωση μειώνεται κατά 12% σε βενζινοκίνητη έκδοση και κατά 16% σε πετρελαιοκίνητη. Παράλληλα οι rpm είναι περίπου 700 χαμηλότερα μειώνοντας και τα επίπεδα θορύβου.

SMS===> Γιατί τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι λιγότερο ενεργοβόρα από τα κλασικά αυτόματα;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Καλησπέρα, ενδιαφέρον άρθρο, μπράβο σας!
    Ωστόσο, θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Ποια είναι η πραγματική χρηστική αξία ενός τέτοιου κιβωτίου; Μήπως είναι ένα ακόμα τέχνασμα του Μάρκετινγκ; Όλοι μας θέλουμε το επιπλέον σε οτιδήποτε αγοράζουμε (έστω κι αν το χρησιμοποιήσουμε ελάχιστα ή καθόλου).
    Τι νόημα έχει ένα εννιατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων (πέραν της μηχανολογικής πρόκλησης για την δημιουργία του); Άραγε, σε λίγα χρόνια θα συζητάμε για δεκατάχυτα, για δωδεκατάχυτα ή και για κιβώτια με περισσότερες σχέσεις;

    1. Δεν ειναι για λογους μαρκετινγκ ειναι για λογους οικονομιας. Οι περισσοτερες σχεσεις συνεπαγονται αλλαγη ταχυτητων σε χαμηλες στροφες και μικροτερο χρονο αλλαγης καθως και πιο κοντες σχεσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!