NEA

Volkswagen up! [market]

vw_up_2012-3

H Kosmocar – Volkswagen παρουσιάζει στην Ελληνική αγορά το up!

Το up! είναι ένα μικρό αυτοκίνητο της κατηγορίας μίνι. Όμως ακόμα και τα μικρά αυτοκίνητα πρέπει να ανταποκρίνονται στις υψηλές τεχνικές προκλήσεις του σήμερα. Οι υψηλές απαιτήσεις για απόδοση καυσίμου, ασφάλεια, άνεση και ενημέρωση/ψυχαγωγία προϋποθέτουν τεράστιες προσπάθειες στην εξέλιξη μικρών αυτοκινήτων, περισσότερο από ποτέ. Το ίδιο ισχύει και για το up!, το οποίο εκφράζει μία εντελώς νέα σχεδιαστική πρόταση. Αυτό επιβεβαιώνεται άλλωστε από τις τεχνολογίες που υιοθετεί – νέους κινητήρες, νέα συστήματα μετάδοσης αλλά και προηγμένα συστήματα πολυμέσων (multimedia) .

Σχεδίαση για μία νέα εποχή

Με μήκος 3,54 m, ύψος 1,48 m και πλάτος 1,64 m, το up! είναι ένα από τα μικρότερα τετραθέσια αυτοκίνητα. Οι κοντοί πρόβολοι σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο μήκους 2,42 m, βοηθούν στην πλήρη αξιοποίηση του διαθέσιμου εσωτερικού χώρου.

up! εμπρός όψη. Παρατηρώντας το από μπροστά, το up! μοιάζει να χαμογελά λόγω των γραμμών του προφυλακτήρα. Και … χαμογελά σκόπιμα. Μία στενή μαύρη λωρίδα ενώνει τους δύο προβολείς (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας). Το λογότυπο της Volkswagen που βλέπουμε εδώ είναι το μοναδικό στοιχείο από χρώμιο στη φυσιογνωμία του αυτοκινήτου. Το up! δε χρειάζεται μεγάλους αεραγωγούς ψύξης χάρη στους μικρούς κινητήρες βενζίνης και φυσικού αερίου, αλλά και τον ηλεκτροκινητήρα που θα διατεθεί αργότερα. Οι προβολείς είναι αισθητά μικρότεροι από άλλων μοντέλων Volkswagen, εν τούτοις ξεχωρίζουν οπτικά.

up! προφίλ. Από το πλάι, οι ανάγλυφες επιφάνειες και η εναλλαγή κοίλων και κυρτών σχημάτων συνθέτουν το ιδιαίτερο στυλ του αυτοκινήτου. Στο προφίλ δεν υπάρχουν εμφανείς αρμοί ή γραμμές, πλην των θόλων των τροχών και των πλαϊνών παραθύρων. Οι τροχοί φιλοξενούνται σε ανάγλυφους θόλους με μεγάλες κάθετες επιφάνειες  που κάνουν τις διαμέτρους των τροχών (14 – 16 ιντσών) να φαίνονται οπτικά μεγαλύτερες.

Το σχήμα των παραθύρων χαρίζει στο up! άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση. Μία μικρή γωνία  συνδέει αρμονικά το παρμπρίζ με το καπό. Η μακριά, ανερχόμενη γραμμή στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου δένει οπτικά με τις γραμμές που δημιουργούν ο πίσω τροχός και η κολόνα C. Αυτή η αλληλεπίδραση γραμμών ενισχύει την εικόνα της κολόνας C που υποστηρίζεται από τον πίσω τροχό – στοιχείο το οποίο – σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο και τους κοντούς προβόλους – υπογραμμίζει τις μοντέρνες αναλογίες του up! Το κοντό καπό, το παρμπρίζ και η οροφή δημιουργούν μια γραμμή που ακολουθεί τα πλαϊνά παράθυρα και στη συνέχεια κινείται σχεδόν κάθετα προς τον πίσω προφυλακτήρα. Αυτή η αισθητική είναι πραγματικά ξεχωριστή.

up! πίσω όψη. Η μεγάλη πίσω πόρτα του up! εκτείνεται μέχρι τον προφυλακτήρα. Η λεγόμενη «υβριδική» πίσω πόρτα αποτελείται από 3 βασικά στρώματα, ενώ μοιάζει με σύγχρονο smartphone έχοντας ένα διαφανές κρυστάλλινο εξωτερικό περίβλημα και ενσωματωμένα τα κάθετα πίσω φώτα. Η πίσω πόρτα κατασκευάζεται από ένα φέρον πλαίσιο (σκελετό) πάνω στο οποίο συγκολλάται μέ λέιζερ ένα μεταλλικό φύλλο (σαν δεύτερο στρώμα), με ενσωματωμένο το πίσω άκρο της οροφής. Το εξωτερικό τρίτο στρώμα είναι ένα κρύσταλλο που ξεκινά από την οροφή και εκτείνεται αγκαλιάζοντας όλη την πίσω πόρτα συμπεριλαμβάνοντας και το πίσω παρμπρίζ, το οποίο πλαισιώνεται από μία μαύρη εσωτερική επίστρωση. Αντίθεση με την μαύρη γυάλινη επιφάνια δημιουργούν οι χρωμιωμένες επιφάνειες των λογοτύπων της Volkswagen και του up! Η πίσω πόρτα ανοίγει πατώντας ένα μπουτόν στη λαβή κάτω από το λογότυπο της Volkswagen.

Αναγνωρίσιμα πίσω φώτα. Αν και οπτικά τα πίσω φωτιστικά σώματα του up! δίνουν την εντύπωση ότι είναι ενσωματωμένα στη πίσω πόρτα, αυτά εδράζονται στο αμάξωμα. Οι κόκκινες επιφάνειές τους συνδυάζονται με τα λευκά ‘C’ στοιχεία δημιουργώντας μία ελκυστική εικόνα. Χαμηλά, κυριαρχεί ο προφυλακτήρας με τη φαρδιά υποδοχή για την πινακίδα κυκλοφορίας και την περιφερειακή εσοχή. Οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες βάφονται στο χρώμα του αμαξώματος σε όλες τις εκδόσεις.

Αεροδυναμικές βελτιώσεις

Χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής σημαίνει μικρότερη κατανάλωση.

Με Cd 0.32, το νέο up! πετυχαίνει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση στην κατηγορία του που μεταφράζεται σε λιγότερο θόρυβο από τον αέρα και μικρότερη κατανάλωση. Στη Volkswagen, τα πρώτα μέτρα βελτίωσης της αεροδυναμικής ενός αυτοκινήτου λαμβάνονται σε πολύ αρχικό στάδιο κάθε νέου project μέσω μιας διαδικασίας προσομοίωσης, γνωστής ως CFD (Computational Fluid Dynamics – Υπολογιστική Ρευστοδυναμική). Λόγω των πλεονεκτημάτων κόστους και χρόνου, αυτή η διαδικασία έχει αντικαταστήσει την αξιολόγηση και βελτιστοποίηση με πραγματικά μοντέλα 1:4. Με αυτή τη μέθοδο, μπορούν να βελτιστοποιηθούν άμεσα τα εξαρτήματα που είναι πολύ σημαντικά για την αεροδυναμική όπως τα εμπρός / πίσω σπόιλερ/αεροτομές και τα κάτω πάνελ του αμαξώματος. Η σχεδίαση των αεροδυναμικών πρόσθετων εξαρτημάτων οριστικοποιείται με βάση τις μετρήσεις στα πρώτα πρωτότυπα μοντέλα.

Εξάλειψη και του παραμικρού περιττού γραμμαρίου CO2 στην αεροδυναμική σήραγγα. Στη φάση διαμόρφωσης της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, στόχος ήταν ένας πολύ κοντός εμπρός πρόβολος. Γι’ αυτό, στα πλαϊνά στοιχεία του εμπρός τμήματος του up! δόθηκε τέτοιο σχήμα ώστε ο αέρας να περνά γύρω από τους θόλους των τροχών με ελάχιστο στροβιλισμό. Προσπαθώντας να ελαχιστοποιήσουν τις εκπομπές CO2, οι υπεύθυνοι εξέλιξης βελτιστοποίησαν προοδευτικά τη θέση και το σχήμα του εμπρός σπόιλερ. Τα διάφορα μέτρα στην αεροδυναμική σήραγγα δείχνουν ότι αυτή η βελτίωση της σχεδίασης εξοικονόμησε επιπλέον 1,1 g/km CO2 – που μπορεί να φαίνεται  λίγο, αλλά στο σύνολό τους οι βελτιώσεις έχουν αποφέρει εντυπωσιακές τιμές όπως τα 79 g CO2/km του up! EcoFuel BlueMotion Technology. Ταυτόχρονα, η τελική σχεδίαση του εμπρός σπόιλερ μειώνει τους συντελεστές αεροδυναμικής άνωσης μπροστά και πίσω, βελτιώνοντας την οδηγική ασφάλεια.

Το up! σέβεται το περιβάλλον. Λαμβάνοντας υπόψη τις αεροδυναμικές αρετές του αυτοκινήτου, τις μειώσεις βάρους και τις αποδοτικές τεχνολογίες κίνησης, επόμενο ήταν η περιβαλλοντική αξιολόγηση του νέου up! να είναι άκρως θετική.

Εταιρική παράδοση: Η Volkswagen αναλύει τις επιπτώσεις ενός αυτοκινήτου στο περιβάλλον (πρότυπο ISO 14040 / 44) σε ολόκληρο το κύκλο ζωής του (παραγωγή, χρήση, ανακύκλωση). Τα αποτελέσματα αυτής της ανάλυσης οδηγούν σε μία περιβαλλοντική αξιολόγηση. Πριν το λανσάρισμά του στην αγορά, το up! πέτυχε μία υψηλή κατάταξη, που επιβεβαιώθηκε από την ανεξάρτητη εταιρία δοκιμών TÜV Nord. Βασικό αποτέλεσμα: Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του up! σε όλο τον κύκλο ζωής του μειώθηκαν κατά 21% συγκριτικά με αυτές του προκατόχου του.

Κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και ποιότητας

Υπερνικώντας τον κίνδυνο αύξησης του βάρους.

Μόνο με καινοτόμες τεχνολογίες παραγωγής επιτυγχάνεται μείωση του βάρους και αύξηση της ασφάλειας στις συγκρούσεις. Τα υλικά του αμαξώματος του up! αποτελούνται από 8,1% θερμικά επεξεργασμένο ατσάλι, γι’ αυτό και παρουσιάζουν εξαιρετική αντοχή (συμπερ. του πατώματος και των κολόνων Β). Το βάρος του αμαξώματος μειώθηκε κατά 13 kg λόγω της χρήσης ατσαλιού θερμικά επεξεργασμένου.

Επιπλέον, εφαρμόζοντας με συνέπεια την φιλοσοφία του downsizing για τους κινητήρες, χρησιμοποιώντας ατσάλια υψηλής αντοχής και καταργώντας κάθε περιττό γραμμάριο, οι υπεύθυνοι εξέλιξης κατάφεραν να μειώσουν το βάρους του νέου up! κατά 140 kg ή 13% στα 929 kg συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο (Volkswagen Fox) -μια τεράστια διαφορά και όχι μόνο στην κατηγορία αυτή.

Αμάξωμα από ειδικά ατσάλια υψηλής αντοχής στο μεγαλύτερο ποσοστό.

Στα εμπρός πλαϊνά στοιχεία, τα μαρσπιέ και το πλαϊνό πλαίσιο οροφής, χρησιμοποιούνται τα λεγόμενα ατσάλια διπλής φάσης, τα οποία μαζί με ατσάλινα πάνελ διαμορφωμένα με θερμική επεξεργασία, δημιουργούν τη βασική δομή του κλωβού ασφαλείας επιβατών. Το up! θέτει κορυφαία πρότυπα στην κατηγορία με χρήση ατσαλιών πολύ υψηλής αντοχής σε ποσοστό 39,3% και υψηλής αντοχής 17,2% αντίστοιχα. Μόνο το 24,9% του βάρους της δομής του αμαξώματος αποτελείται από πρεσαριστά ατσάλινα πάνελ, που χρησιμοποιούνται για ορατά, δύσκολα στην κατασκευή εξαρτήματα, όπως τα εξωτερικά τμήματα του πλαϊνού τμήματος του αμαξώματος ή οι πίσω θόλοι των τροχών.

Πρότυπα άνεσης ανώτερης κατηγορίας.

Η άκαμπτη δομή αμαξώματος του up! πληροί τις απαιτήσεις άνεσης ανώτερης κατηγορίας σε θέματα ακουστικής και κραδασμών. Αυτό οφείλεται στη διάταξη των συνδέσεων και των σημείων κατανομής φορτίων.

Οι διαθέσιμοι χώροι αξιοποιούνται άριστα μέσω μιας δομής αμαξώματος τριών κελύφων, έτσι ο κλωβός επιβατών περιβάλλεται από στιβαρά, βελτιστοποιημένα σε υπολογιστή μεταλλικά προφίλ. Παρά τις υψηλές απαιτήσεις ακαμψίας του αμαξώματος και ασφάλειας στις συγκρούσεις, ο δείκτης ελαφρού βάρους του αυτοκινήτου – ένα μέγεθος που μετρά την απόδοση αξιοποίησης του βάρους – βελτιώθηκε κατά 34% συγκριτικά με το Volkswagen Lupo. Το up! θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του με στατική στρεπτική ακαμψία 19.800 Nm / degree, κάτι που έχει και θετικές επιπτώσεις στην άνεση και την οδηγική συμπεριφορά. Παράλληλα, η δυναμική ακαμψία του up! είναι εξαιρετική στα 49 Hz – κάτι που ωφελεί την ακουστική, τους κραδασμούς και την οδηγική άνεση. Στο μικρότερο μοντέλο της, η Volkswagen ακολουθεί τις ίδιες αρχές ασφάλειας, ποιότητας και άνεσης που εφαρμόζει σε όλες τις άλλες κατηγορίες – χωρίς συμβιβασμούς.

Ασφάλεια μεγάλου αυτοκινήτου.

Το up! αποδεικνύει ότι τα μικρά αυτοκίνητα μπορούν να παρέχουν πολύ καλά χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Αυτό το μοντέλο προσφέρει προστασία τόσο στους επιβάτες του όσο και στους πεζούς. Στον τομέα αυτό, το up! αντιμετωπίζει την πρόκληση με συγκεκριμένα ατού όπως οι νέοι, συμπαγείς τρικύλινδροι κινητήρες με άμεσης στήριξης περιφερειακά εξαρτήματα και τα πολύ συμπαγή κιβώτια. Χάρη στις αναρτημένες βάσεις του κιβωτίου δίπλα στις πλαϊνές δοκούς του πλαισίου, η μπαταρία μπόρεσε να τοποθετηθεί πολύ χαμηλά – ένα στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για την προστασία των πεζών. Γενικά, ο χώρος παραμόρφωσης μεταξύ καπό και κινητήρα προστατεύει τους πεζούς από τον κίνδυνο τραυματισμού. Οι μεντεσέδες του καπό έχουν βελτιστοποιηθεί για τον ίδιο σκοπό.

Αισθητήρας Early Crash αντιδρά πριν τη σύγκρουση.

Για την προστασία των επιβατών του up!, η δομή του αμαξώματος αποτελείται από ατσάλια υψηλής και πολύ υψηλής αντοχής στα τμήματα που δέχονται πολύ υψηλά φορτία. Πρόσθετες ενισχύσεις, στο πάνω μέρος των θυρών, για παράδειγμα, αυξάνουν την παθητική ασφάλεια – κυρίως σε περιπτώσεις σοβαρών ατυχημάτων. Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, ένας Αισθητήρας Early Crash – που είναι τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα – ενεργοποιεί έγκαιρα τα συστήματα συγκράτησης πριν από την πραγματική σύγκρουση. Αυτό που συμβαίνει μετά μπορεί να καταγραφεί μόνο από κάμερα ταχείας λήψης: μέσα σε ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου, οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας σφίγγουν για να εναρμονίσουν την επιβράδυνση του σώματος του οδηγού και του συνοδηγού το ταχύτερο δυνατόν με αυτήν του αυτοκινήτου. Οι περιοριστές φορτίου περιορίζουν το φορτίο που δέχεται ο θώρακας. Οι εμπρός αερόσακοι συγκρατούν την κίνηση του πάνω μέρους του σώματος. Η αποσπώμενη κολόνα του τιμονιού περιορίζει τον κίνδυνο τραυματισμού του οδηγού. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, οι στάνταρ αερόσακοι προστασίας κεφαλής-θώρακα φροντίζουν για την ασφάλεια οδηγού και συνοδηγού.

Οι λυμένες ζώνες ασφαλείας δεν περνούν απαρατήρητες (Υπενθύμιση πρόσδεσης ζωνών ασφαλείας).

Τα παιδικά καθίσματα ISOFIX είναι ένας ασφαλής χώρος για τα παιδιά που ταξιδεύουν πίσω χάρη στις βάσεις ISOFIX και τους ιμάντες top-tether. Το σύστημα αυτό ασφαλίζει αξιόπιστα τα παιδικά καθίσματα στο αυτοκίνητο. Για τα μεγαλύτερα παιδιά, ο στάνταρ δείκτης κατάστασης ζωνών ασφαλείας στην οθόνη ενημερώνει τον οδηγό εάν οι πίσω επιβάτες έχουν δέσει τις ζώνες τους. Υπάρχει επίσης μία ακουστική προειδοποίηση πρόσδεσης ζωνών ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού.

Euro NCAP Advanced Award για το up!

Το μικρότερο αυτοκίνητο της Volkswagen είναι και το ασφαλέστερο της κατηγορίας καθώς βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια στα test τουEuro NCAP. Επιπλέον, η λειτουργία City Emergency Braking του up! κέρδισε το 2012 Advanced Award. Το βραβείο αυτό, που δόθηκε για πρώτη φορά το 2010, επίσης απονέμεται από τον ανεξάρτητο Ευρωπαϊκό οργανισμό Euro NCAP.

Το up! είχε την καλύτερη αξιολόγηση από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας του καθώς παιδιά και ενήλικες προστατεύονται άριστα σε περίπτωση ατυχήματος.

Καθαρό, απλό, γοητευτικό

Η αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου είναι εξαιρετική, λόγω του μεταξονίου  – από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία –  σε συνδυασμό με ένα συμπαγή κινητήρα και τη νέα σχεδίαση των τροχών. Οδηγός και επιβάτες ταξιδεύουν σε ένα μικρό αυτοκίνητο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι στριμωγμένοι. Τα νέας σχεδίασης καθίσματα υποστηρίζουν μία μεγάλη ποικιλία διατάξεων και υπόσχονται υψηλά επίπεδα άνεσης. Τα εμπρός καθίσματα του up! είναι 15% ελαφρύτερα σε σχέση με εφάμιλλες εκδόσεις καθισμάτων ενώ τα προσκέφαλα για τον οδηγό και το συνοδηγό είναι σταθερά στερεωμένα στα καθίσματα – σε στυλ σπορ καθισμάτων.

Το πλεονέκτημα είναι ότι, ανεξαρτήτως σωματότυπου, προσφέρουν πάντα άριστη στήριξη. Στα πίσω καθίσματα χρησιμοποιούνται προσκέφαλα με ρυθμιζόμενο ύψος προκειμένου να μην περιορίζεται η ορατότητα του οδηγού.

Εργονομία και άνεση ανώτερου επιπέδου.

Όπως πάντα στη Volkswagen, η ομάδα του up! υπό τη διεύθυνση του Dr. Ulrich Hackenberg (μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου στον τομέα Τεχνικής Ανάπτυξης) έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον εργονομικό σχεδιασμό. Όπως δήλωσε ο Dr. Hackenberg «το up! είναι αισθητά πιο άνετο, επειδή οι επιβάτες δεν κάθονται πολύ χαμηλά και προσφέρει πλούσια στήριξη για τα πόδια και χώρο για τα γόνατα. Σε όλο το εσωτερικό έχουν γίνει λεπτομερείς βελτιώσεις.

Συγκριτικά με το Lupo, τοποθετήσαμε την κολόνα του τιμονιού αλλά και το τιμόνι ψηλότερα, ενώ σχεδιάσαμε τη γωνία σε σχέση με τον οδηγό κάπως πιο οριζόντια. Αυτό βελτίωσε εμφανώς την εργονομία του αυτοκινήτου».

Θαύμα ευρυχωρίας.

Οι εσωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου επιβεβαιώνουν τις παρατηρήσεις του Dr. Hackenberg: Ο χώρος για το κεφάλι μπροστά είναι 993 mm και 947 mm πίσω. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σε καλό ύψος μπροστά και πίσω. Για τον οδηγό και το συνοδηγό, το λεγόμενο σημείο Η – εκεί όπου τέμνεται η έδρα με την πλάτη του καθίσματος – βρίσκεται σε ύψος 306 mm. Πίσω, το σημείο H είναι στα 378 mm. Αυτή η κάπως ψηλότερη θέση για τους πίσω επιβάτες προσφέρει καλύτερη ορατότητα πάνω από τους ώμους του οδηγού και του συνοδηγού.

Αξιοποίηση του κάθε χιλιοστού.

Το up! είναι πρακτικό από κάθε άποψη, διαθέτοντας και ένα μεγάλο αριθμό αποθηκευτικών χώρων. Πέρα από το μεγάλο θάλαμο στην κεντρική κονσόλα και το ντουλαπάκι, υπάρχουν  αποθηκευτικοί χώροι και θήκες για μπουκάλια μέχρι 1.0 L στις δύο πόρτες, 3 ποτηροθήκες πίσω (3-θυρη έκδοση), 2 άγκιστρα για τσάντες και πάτωμα μεταβλητού ύψους στο χώρο αποσκευών (από το move up!). Δύο παραδείγματα επιβεβαιώνουν την προσοχή στη λεπτομέρεια: στο ντουλαπάκι υπάρχει θήκη για στυλό και μολύβια, ένα σημειωματάριο και κέρματα καθώς και θήκη γυαλιών. Ένα άγκιστρο για μπουφάν έχει ενσωματωθεί στην κολόνα Β με τρόπο που να είναι ορατό από το εξωτερικό του παραθύρου για να το εντοπίζει εύκολα ο επιβάτης, χωρίς να δυσκολεύεται όπως στο παρελθόν.

Πρακτική διάταξη οργάνων.

Σε ό,τι αφορά τα όργανα και τα χειριστήρια υπάρχουν τρία κεντρικά στοιχεία: ο πίνακας οργάνων μπροστά από τον οδηγό, η μονάδα διακοπτών στο κέντρο του αυτοκινήτου με radio-CD και έλεγχο κλιματισμού, και η αποσπώμενη μονάδα πληροφοριών, ψυχαγωγίας και πλοήγησης maps + more (τα συστήματα radio-CD και maps + more είναι προαιρετικά). Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από ένα ή τρία (από το move up!) αναλογικά όργανα και μία ψηφιακή ένδειξη.

Στα move up! και high up!, για παράδειγμα, το μεγαλύτερο από τα τρία στρογγυλά, αναλογικά όργανα είναι το ταχύμετρο στο κέντρο με ενσωματωμένη ψηφιακή οθόνη πολλαπλών πληροφοριών που είναι προαιρετική. Η οθόνη πολλαπλών πληροφοριών παρουσιάζει πληροφορίες σχετικές με το City Emergency Braking και λειτουργικές πληροφορίες του συστήματος Start/Stop . Αριστερά του ταχύμετρου συναντάμε το στροφόμετρο και δεξιά το δείκτη καυσίμου.

Εύκολα προσβάσιμα χειριστήρια.

Τα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού Climatic, το ηχοσύστημα RCD 215, τα φώτα alarm, το σύστημα θέρμανσης καθισμάτων και ξεπαγώματος πίσω παρμπρίζ, βρίσκονται στην κεντρική μονάδα του ταμπλό, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Ολόκληρη η μονάδα είναι τοποθετημένη ψηλότερα για καλύτερη ορατότητα και χρήση. Μία ενδιαφέρουσα παρατήρηση για τη δικτύωση των συστημάτων: Όλα τα up! εφοδιάζονται με εξατομικευμένη καλωδίωση ηλεκτρικών συστημάτων, δηλαδή διαμορφωμένη σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά κάθε up! και παρέχεται στην παραγωγή με μία διαδικασία just-in-time. Πλεονέκτημα: αποφεύγονται οι περιττές καλωδιώσεις, μειώνοντας το κόστος και το βάρος.

Καθαρά χρώματα.

Αξίζει να τονίσουμε ότι το εσωτερικό του up! έχει μία πολύ σαφή και άριστα οργανωμένη διάταξη. Επιπλέον, το νέο Volkswagen διαθέτει χαρούμενο στυλ και ένα επίπεδο ποιότητας που αναβαθμίζει την κατηγορία. Δείγμα κορυφαίας ποιότητας αποτελεί το τμήμα του ταμπλό μπροστά από τον οδηγό και το συνοδηγό. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού το κάλυμμα του ταμπλό είναι είτε σε ανάγλυφο μπεζ ή γυαλιστερό μαύρο (move up!) ή στην απόχρωση του αμαξώματος (high up!). Ενώ το πάνω τμήμα του ταμπλό είναι πάντα ανθρακί, οι αγοραστές των move up! και high up! μπορούν να παραγγείλουν το κάτω τμήμα σε ανοιχτό μπεζ. Στην περίπτωση αυτή, η κεντρική κονσόλα, το πάνελ των θυρών και οι πλαϊνές επενδύσεις του πίσω τμήματος είναι επίσης μπεζ.

Μεγάλος χώρος αποσκευών για το μικρό up!

Με 251 L, ο χώρος αποσκευών έχει την καλύτερη χωρητικότητα στην κατηγορία. Με πλήρη αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, το up! μπορεί να διαχειριστεί φορτία όγκου 951 L. Στην περίπτωση αυτή, δημιουργείται μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια πατώματος. Με την αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού μπορεί να μεταφερθεί σπορ εξοπλισμός ή είδη επίπλων μήκους 2,0 m. Ο χώρος αποσκευών φέρει μοκέτα, ενώ το κάλυμμα που ανοίγει σε μεγάλη γωνία μπορεί να αφαιρεθεί εάν δεν χρειάζεται. Πάτωμα μεταβλητού ύψους στο χώρο αποσκευών που ρυθμίζεται σε δύο διαφορετικά επίπεδα διατίθεται προαιρετικά με το up! Στην πάνω θέση του, με τον πάγκο των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένο, το πάτωμα δημιουργεί μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης, ενώ μικροαντικείμενα μπορούν να τοποθετηθούν από κάτω. Η κάτω θέση χρησιμοποιείται στην περίπτωση που μεταφέρονται μεγάλα και ογκώδη αντικείμενα. Όλες αυτές οι λεπτομέρειες επιβεβαιώνουν ότι το εσωτερικό του up! είναι τεράστιο για την κατηγορία του.

Ντεμπούτο μιας νέας γενιάς κινητήρων

Αποδοτικοί βενζινοκινητήρες 1.0 L. Ντεμπούτο στο up! κάνει μία νέα γενιά τρικύλινδρων βενζινοκινητήρων (EA211). Αποδίδουν 44 kW / 60 PS and 55 kW / 75 PS, πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 και κινούν τους εμπρός τροχούς. Κατανάλωση μικτού κύκλου 4,.5 l / 100 km (60 PS) και 4,7 l / 100 km (75 PS). Αυτοί οι βενζινοκινητήρες μπορούν να παραγγελθούν είτε με στάνταρ 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με ένα προαιρετικό 5-τάχυτο αυτόματο, επίσης νέο.

Κινητήρας φυσικού αερίου με 79 g CO2 / km. Θα διατεθεί στα τέλη του 2012 ένας κινητήρας φυσικού αερίου με 50 kW / 68 PS και την ίδια βασική τεχνολογία. Η κατανάλωση μικτού κύκλου 2,9 kg / 100 km (φυσ. αέριο) αντιστοιχεί σε 79 g CO2 / km. Το up! EcoFuel θα λανσαριστεί στην αγορά με το πακέτο BlueMotion Technology. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011, η Volkswagen παρουσίασε ένα πρωτότυπο αυτής της καθαρής έκδοσης φυσικού αερίου με την ονομασία eco-up! Υπάρχουν επίσης σχέδια για ένα ηλεκτρικό up! το 2013, και μία σχεδιαστική μελέτη του up! Blue e-Motion που επίσης παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Εκκεντροφόρος εισαγωγής με μεταβλητό χρονισμό.

Οι νέοι κινητήρες βενζίνης και EcoFuel, όλοι από αλουμίνιο, είναι συμπαγείς και ελαφριοί, και έχουν σχεδιαστεί συστηματικά με στόχο την ελάχιστη δυνατή εσωτερική τριβή. Οι δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής χρησιμοποιούν οδοντωτούς ιμάντες. Χάρη στο μεταβλητό χρονισμό του εκκεντροφόρου εισαγωγής, μειώνονται περαιτέρω οι ρύποι και η κατανάλωση και βελτιώνεται η καμπύλη ισχύος στις χαμηλές στροφές. Οι βαλβίδες ενεργοποιούνται από ζύγωθρα πολύ χαμηλής τριβής. Το σύστημα ψύξης διπλού κυκλώματος και η ενσωματωμένη υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής διασφαλίζουν σύντομους χρόνους προθέρμανσης κινητήρα για βέλτιστες θερμοκρασίες κινητήρα για γρήγορες εκκινήσεις.

Κάθε κύλινδρος εφοδιάζεται με ξεχωριστό πολλαπλασιαστή ανάφλεξης. Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης του up! έχουν διάμετρο / διαδρομή 74,5 / 76,4 mm. Η αναλογία συμπίεσης των βενζινοκινητήρων είναι 10.5:1, ενώ η έκδοση φυσικού αερίου έχει λόγο συμπίεσης 11.5:1. Ο έλεγχος του κινητήρα εκτελείται από μία μονάδα Bosch Motronic ME 17.5.20.

Αλουμινένιος στροφαλοθάλαμος.

Οι τρικύλινδροι κινητήρες του up! φέρουν ‘ανοικτό’ χυτό αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο. Για μείωση του βάρους, τα περισσότερα από τα σημεία έδρασης των περιφερειακών εξαρτημάτων είναι τοποθετημένα ακριβώς πάνω στο στροφαλοθάλαμο, κάτι που καταργεί την ανάγκη χρήσης τροχαλιών. Τα χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο επιτρέπουν αξιόπιστη λειτουργία του κινητήρα με όλους τους τύπους βενζίνης σε όλο τον κόσμο.

Η καινοτόμος λειτουργία των εκκεντροφόρων καταργεί τους αντικραδασμικούς άξονες.

Σχεδιάζοντας το στρόφαλο, οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν περαιτέρω την κινούμενη μάζα συγκριτικά με τους άλλους τρικύλινδρους της μάρκας, ελαχιστοποιώντας έτσι την τριβή στο σύστημα. Οι μπιέλες και τα έμβολα είναι βελτιστοποιημένου βάρους, ενώ καταργούνται οι αντικραδασμικοί άξονες που συνήθως συνοδεύουν τους τρικύλινδρους κινητήρες – διατηρώντας τα ίδια επίπεδα άνεσης. Το βάρος του κινητήρα και η τριβή – και κατ’ επέκταση η κατανάλωση – μειώθηκαν περαιτέρω από τα μικρά ρουλεμάν στροφάλου και διωστήρων. 6 αντίβαρα στροφάλου χρησιμοποιούνται για μείωση των εσωτερικών δυνάμεων και επομένως των φορτίων στα κύρια ρουλεμάν. Αυτά τα μέτρα κυριολεκτικά μεταμορφώνουν τους κινητήρες του up! σε ‘δρομείς αντοχής’.

Κυλινδροκεφαλή με 3 x 4 βαλβίδες.

Η κυλινδροκεφαλή του up! διαθέτει  τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο οι οποίες είναι χυτές από κράμα αλουμινίου. Οι επικεφαλής βαλβίδες διαμέτρου 5 mm, είναι διατεταγμένες σε γωνίες 21 μοιρών (εισαγωγής) και 22,4 μοιρών (εξαγωγής) και ενεργοποιούνται από ολισθητήρες. Η κυλινδροκεφαλή ενσωματώνει και την πολλαπλή εξαγωγής, επειδή, όπως προαναφέρθηκε, οι κινητήρες φτάνουν έτσι στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας ταχύτερα. Το ψυκτικό υγρό του κινητήρα θερμαίνεται ταχύτερα στη φάση κρύας εκκίνησης, επειδή οι αυλοί εξαγωγής μέσα στην κεφαλή συγχωνεύονται μέσω κεντρικής φλάντζας.

Σε κανονικές συνθήκες όμως τα καυσαέρια ψύχονται ταχύτερα και οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν με βέλτιστη αναλογία καυσίμου/αέρα (λ=1). Και πάλι, το πλεονέκτημα είναι μειωμένες τιμές ρύπων και κατανάλωσης.

Ακουστική άνεση μεγάλου αυτοκινήτου.

Η μείωση βάρους είναι ένα θέμα που απασχόλησε τους μηχανικούς σε όλο το χώρο του κινητήρα, ακόμα και για τις βάσεις περιστροφής του: η λύση που εφαρμόστηκε για το up! με τα ελαστικά-μεταλλικά στοιχεία αφενός παρέχει καλή μόνωση του αμαξώματος από τους κραδασμούς του τρικύλινδρου κινητήρα, αφετέρου είναι και η ελαφρύτερη σε όλο τον ανταγωνισμό. Η καλή ηχομόνωση του εσωτερικού είναι αποτέλεσμα ειδικής ρύθμισης της δομικής απόσβεσης, αλλά και της αλληλεπίδρασής της με άλλα ακουστικά στοιχεία.

Η ομάδα εξέλιξης του up! επικεντρώθηκε στη συστηματική στεγανοποίηση του αμαξώματος για να εμποδίζεται η είσοδος ανεπιθύμητων θορύβων στην καμπίνα επιβατών με αποτέλεσμα να μειωθεί στο ελάχιστο η ανάγκη για χρήση ηχοαπορροφητικών υλικών. Γενικά, το νέο up! έχει αισθητά μικρότερο επίπεδο θορύβων συγκριτικά με πολλά άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, λόγω της εξαιρετικής μόνωσης και ακουστικής απόσβεσης.

1.0 MPI με 44 kW / 60 PS.

Από κυβισμό 999 cm3, αυτή η μονάδα κινητήρα αποδίδει 44 kW / 60 PS στις 5.500 rpm. Η μέγιστη ροπή των 95 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 3.000 και 5.000 rpm. Το 90% της μέγιστης ροπής επιτυγχάνεται μεταξύ 2.000 και 6.000 rpm. Αυτό μεταφράζεται σε καλή ελαστικότητα σε όλες σχεδόν τις στροφές του κινητήρα. Στη βασική έκδοση με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, επιτυγχάνεται κατανάλωση μικτού κύκλου 4,5 l / 100 km, που αντιστοιχεί με 105 g / km CO2. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ καυσίμου 35 L του up!, αυτό μεταφράζεται σε θεωρητική αυτονομία 778 km. Το up! με 60 PS και μηχανικό κιβώτιο επιταχύνει στα 100 km / h σε 14,4 δεύτερα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 160 km / h.

1.0 MPI με 55 kW / 75 PS.

Η ισχυρότερη έκδοση του κινητήρα 1.0L έχει τον ίδιο κυβισμό και ίδια διάμετρο (74.5 mm) και διαδρομή (76.4 mm). Η πρόσθετη ισχύς επιτυγχάνεται με διαφορετική χαρτογράφηση του εγκεφάλου του κινητήρα – μέγιστη ισχύ 55 kW / 75 PS στις 6.200 rpm. Η μέγιστη ροπή των 95 Nm είναι ίδια. Με μηχανικό κιβώτιο, ο κινητήρας 75 PS έχει κατανάλωση μικτού κύκλου 4,7 l / 100 km (αντίστοιχη με 108 g / km CO2). Το “μεγάλο” up! με μηχανικό κιβώτιο έχει τελική ταχύτητα 171 km / h και επιτάχυνση από στάση στα 100 km / h σε 13,2 δεύτερα.

1.0 EcoFuel με 50 kW / 68 PS.

Το σήμα EcoFuel της Volkswagen αποτελεί σύμβολο καθαρής και αποδοτικής οδήγησης, με καύσιμο φυσικού αερίου. Μέχρι τώρα, οι κινητήρες EcoFuel χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά στα Touran και Passat. Τώρα, για πρώτη φορά η Volkswagen θα λανσάρει μία έκδοση EcoFuel σε πολύ μικρό μοντέλο – στο νέο up! Και εδώ, η Volkswagen χρησιμοποιεί το νέο τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου, ο οποίος σ’ αυτή την περίπτωση αποδίδει 50 kW / 68 PS. Συγκριτικά με τους κινητήρες αποκλειστικά βενζίνης, η αναλογία συμπίεσης αυτού του κινητήρα αυξήθηκε από 10.5:1 σε 11.5:1. Οι βαλβίδες και εδράσεις τους ενισχύθηκαν για να αντέξουν τα υψηλότερα φορτία της καύσης του φυσικού αερίου. Επιπλέον, η πολλαπλή εισαγωγής έχει ξεχωριστά σημεία έδρασης για το συμπληρωματικό διανομέα αερίου από ανοξείδωτο ατσάλι. Η κατανάλωση μικτού κύκλου του κινητήρα Eco-Fuel σε συνδυασμό με το πακέτο BlueMotion Technology  (που περιλαμβάνει σύστημα Start/Stop  και φόρτιση μπαταρίας μέσω αναγεννητικής πέδησης) είναι 2,9 kg / 100 km CNG (Compressed Natural Gas). Αυτή η κατανάλωση καυσίμου αντιστοιχεί σε εκπομπές καυσαερίων 79 g CO2 / km. Το κόστος καυσίμου ανά 100 km είναι κάτω από 3,2 ευρώ (με βάση την τιμή καυσίμου στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2012)! Είναι σχεδόν απίθανο να βρεθεί οικονομικότερο αυτοκίνητο σήμερα.

Κιβώτια νέας τεχνολογίας

Το νέο 5-τάχυτο κιβώτιο που κατασκευάζεται από αλουμίνιο προσαρμόστηκε ειδικά στους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες του up!. Η συμβατική έκδοση μηχανικού κιβωτίου με την ονομασία MQ100, ζυγίζει μόλις 25 kg, συμπεριλαμβανομένης της βαλβολίνης του κιβωτίου, με αποτέλεσμα να είναι το παγκοσμίως ελαφρύτερο κιβώτιο σε αυτή την κατηγορία ροπής (το κιβώτιο επίσης φέρει σύστημα ένδειξης προτεινόμενης αλλαγής σχέσης). Οι διαστάσεις του κιβωτίου είναι πολύ συμπαγείς με μήκος 341 mm και πλάτος 462 mm.

Νέα είναι και η αυτόματη έκδοση του κιβωτίου. Με βάρος κάτω από 30 kg, το SQ100 είναι από τα ελαφρύτερα αυτόματα κιβώτια που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Το αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων προσφέρει τις θέσεις “D”, “N” και “R”, ενώ εναλλακτικά ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σε μηχανικό πρόγραμμα, οποιαδήποτε στιγμή. Στο αυτόματο “D” mode, το κιβώτιο επιλέγει το βέλτιστο σημείο αλλαγής για οικονομία καυσίμου και εμπρόσθια σχέση, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση ακόμα και σε σχέση με τη μηχανική έκδοση. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως διαπίστωσαν οι υπεύθυνοι εξέλιξης, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, διπλάσιες αλλαγές σχέσεων συμβαίνουν στην αυτόματη έκδοση σε σχέση με το μηχανικό κιβώτιο.

Το αυτόματο κιβώτιο παρουσιάζει μερικές διαφορές στη λειτουργία του αυτοκινήτου συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτόματο με συμπλέκτη κλειδώματος μετατροπέα ροπής: το πολύ αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο δεν χρειάζεται θέση στάθμευσης ‘P’. Αυτό σημαίνει ότι το up! δεν ξεκινά με ‘P’ (όπως συνήθως), αλλά με “N” (νεκρό). Το πλεονέκτημα εδώ είναι ότι επειδή το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο με ‘Ν’, ο οδηγός δεν χρειάζεται να επιλέξει ‘Ρ’ για να ξεκινήσει ο κινητήρας.

Οικονομική 5η σχέση (overdrive). Τα δύο κιβώτια είναι σχεδιασμένα για μέγιστη ροπή 120 Nm. Οι μηχανικές και αυτόματες εκδόσεις έχουν 5η σχέση με μακριά κλιμάκωση. Με την κλιμάκωση αυτή μειώνονται οι στροφές του κινητήρα στις υψηλότερες ταχύτητες του αυτοκινήτου, περιορίζοντας το θόρυβο και τις εκπομπές καυσαερίων και μειώνοντας ασφαλώς την κατανάλωση. Το αυτόματο κιβώτιο SQ100 προσφέρεται και με τους 2 βενζινοκινητήρες του up!

Ευελιξία και ασφάλεια

Το up! λανσάρεται στην Ελλάδα με ESP στάνταρ στις περισσότερες εκδόσεις.

Τα νέα up! προσφέρονται με ESP στάνταρ (πλην της έκδοσης Take up! με κινητήρα 60ps). Το σύστημα συνεργάζεται άριστα με την εμπρός ανάρτησης με γόνατα  MacPherson και την ημιανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Στόχος αυτής της διάταξης ήταν να επιτευχθεί ένα πολύ ουδέτερο, πολύ ασφαλές και άνετο πλαίσιο χωρίς να επιβαρυνθεί το χαμηλό κόστος ενός μικρού αυτοκινήτου.

Συμπαγή και ελαφριά συστήματα ανάρτησης. Ο εμπρός κινητήριος άξονας του up! βασίζεται σε γόνατα MacPherson και ψαλίδια. Κεντρικό στοιχείο αποτελεί το υποπλαίσιο στο οποίο εδράζονται τα ψαλίδια, η κρεμαγιέρα, αλλά και η λεγόμενη βάση στρέψης του κινητήρα, ενώ απορροφά και τα φορτία από την αντιστρεπτική δοκό που εδράζεται απευθείας στα γόνατα. Το ελαφρύ αλλά άκαμπτο υποπλαίσιο κατασκευάζεται από ατσάλι πολύ υψηλής αντοχής πάχους μόλις 1,8 mm. Η ημιανεξάρτητη πίσω ανάρτηση είναι επίσης ελαφριά και με πολύ συμπαγή δομή. Το up! θα διατίθεται και με προαιρετικό σπορ πλαίσιο. Στην περίπτωση αυτή, το χαμηλωμένο κατά 15mm αμάξωμα του Volkswagen θα εφοδιάζεται με πιο σκληρά ελατηρία/αποσβεστήρες.

Οικονομικό, ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης. Όλες οι εκδόσεις του up! εφοδιάζονται με ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης στον βασικό εξοπλισμό. Η Volkswagen χρησιμοποιεί τέτοια συστήματα σε πολλά μοντέλα της. Κύριο πλεονέκτημα: Η υποβοήθηση του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης λειτουργεί μόνον όταν χρειάζεται. Αυτό εξοικονομεί μέχρι 0,2 l / 100 km καυσίμου. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα χαρτογράφησης του συστήματος: για παράδειγμα, το τιμόνι μπορεί να ρυθμιστεί για πιο σπορ και άμεση απόκριση ή πιο άνετη οδήγηση. Στην περίπτωση του up!, στόχοι ήταν η ενεργή επαναφορά στην ευθεία πορεία, η άνεση και η αίσθηση ασφάλειας.

Το σημαντικό χαρακτηριστικό της επαναφοράς, ακόμα και στις παραμικρές γωνίες διεύθυνσης, αλλά και η υποβοήθηση διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα μεταφέρουν μία αίσθηση υψηλής ακρίβειας στον οδηγό. Από τέρμα σε τέρμα, υπάρχουν ακριβώς 2,9 στροφές τιμονιού στο up!

Ισχυρό σύστημα πέδησης.

Στους εμπρός τροχούς, το up! χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα πέδησης με αεριζόμενα δισκόφρενα 14 ιντσών. Συγκριτικά με τα δισκόφρενα αυτού του μεγέθους που χρησιμοποιούσε μέχρι σήμερα, η Volkswagen μπόρεσε να μειώσει το βάρος τους (ανά όχημα) κατά 1.2 kg, μειώνοντας την κατανάλωση. Η μείωση μη αναρτώμενης μάζας έχει θετικές επιπτώσεις και στην οδηγική άνεση. Πίσω χρησιμοποιούνται ταμπούρα που είναι ιδανικά για το εύρος ισχύος και το βάρος του up! Μία μονάδα υποβοήθησης σέρβο 9 ιντσών βελτιστοποιεί την ισχύ πέδησης.  Ένα καινοτόμο στοιχείο είναι ότι το εύρος ισχύος των φρένων υποδιαιρείται σε 2 στάδια. Στο στάδιο φρεναρίσματος άνεσης, η έμφαση δίδεται στην αίσθηση ισχύος πέδησης. Για πιο δυνατό φρενάρισμα, ενεργοποιείται το δεύτερο στάδιο που προσφέρει ταχύτερη και περισσότερη υποβοήθηση. Αυτό μειώνει σημαντικά τη δύναμη του πεντάλ που απαιτείται σε ένα δυνατό φρενάρισμα και τελικά βελτιώνει την ασφάλεια.

City Emergency Braking

Αυτόματο δυνατό φρενάρισμα.

Μία τεχνολογία ασφαλείας – ατού του up! – είναι η προαιρετική λειτουργία City Emergency Braking που ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες κάτω των 30 km / h. Χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα λέιζερ (ενσωματωμένο στο πάνω τμήμα του παρμπρίζ) για τη σάρωση μιας περιοχής 10 μέτρων μπροστά από το up! και την ανίχνευση κινδύνου επικείμενης σύγκρουσης. Εάν μία σύγκρουση με κινούμενο ή στατικό αντικείμενο φαίνεται πιθανή και ο οδηγός δεν αντιδρά, τότε το σύστημα πέδησης προετοιμάζεται και σε δεύτερο στάδιο, η υδραυλική υποβοήθηση πέδησης περνά σε πιο ευαίσθητο πρόγραμμα. Ανάλογα με τις συνθήκες, το City Emergency Braking μπορεί να ενεργοποιήσει, σε τρίτο στάδιο, ένα αυτόματο ισχυρό φρενάρισμα, ή εναλλακτικά να υποστηρίξει τον οδηγό με πλήρη ισχύ πέδησης εάν ο ίδιος φρενάρει ανεπαρκώς. Όταν υπάρχει μέγιστος κίνδυνος σύγκρουσης, το up! φρενάρει με ταχύτητα επιβράδυνσης 10 m / s2. Ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τις συνθήκες, το City Emergency Braking μπορεί να μειώσει την σοβαρότητα του ατυχήματος με αυτόματη παρέμβαση των φρένων – και πιθανόν ακόμα και να αποτρέψει ένα ατύχημα. Παρόλα αυτά, ο οδηγός εξακολουθεί να έχει την πλήρη ευθύνη για τη διαδικασία πέδησης.

Ο οδηγός έχει πάντα πλήρη πρόσβαση στο σύστημα.

Αν κριθεί απαραίτητο, ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει την παρέμβαση του City Emergency Braking οποιαδήποτε στιγμή πατώντας γκάζι, στρίβοντας το τιμόνι ή πατώντας το συμπλέκτη. Επιπλέον, το City Emergency Braking μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως πιέζοντας ένα μπουτόν στο κάτω τμήμα της κεντρικής κονσόλας (π.χ για ρυμούλκηση ή δοκιμή στο δυναμόμετρο). Στην περίπτωση αυτή, εμφανίζεται το σχετικό σύμβολο στο ταμπλό με τη λέξη “OFF” για 5 δευτερόλεπτα δηλώνοντας την απενεργοποίηση. Επιπλέον, η ένδειξη εμφανίζεται όποτε το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητες από 5 – 30 km/h. Σε περίπτωση βλάβης του City Emergency Braking, το σύμβολο αναβοσβήνει αργά και συνεχώς. Όποτε το City Emergency Braking ενεργοποιείται, το σύμβολο αναβοσβήνει διακοπτόμενα για λίγο αλλά γρήγορα. Μέχρι τώρα, το up! είναι το μοναδικό όχημα στην κατηγορία που μπορεί να εφοδιαστεί με μία λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης για την πόλη. Μεγαλύτερη λοιπόν ασφάλεια, προσιτή σε όλους- με €240!

Ένα Euro NCAP Advanced Award για το up!

Το μικρότερο αυτοκίνητο της Volkswagen είναι και το ασφαλέστερο της κατηγορίας καθώς βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια στα test τουEuro NCAP. Επιπλέον, η λειτουργία City Emergency Braking του up! κέρδισε το 2012 Advanced Award. Το βραβείο αυτό, που δόθηκε για πρώτη φορά το 2010, επίσης απονέμεται από τον ανεξάρτητο Ευρωπαϊκό Οργανισμό Euro NCAP.

Το up! είχε την καλύτερη αξιολόγηση από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας του καθώς παιδιά και ενήλικες προστατεύονται άριστα σε περίπτωση ατυχήματος. Συμβολή σε αυτή την επίδοση έχουν τα απαράμιλλα χαρακτηριστικά ασφάλειας που περιλαμβάνουν μεταξύ των άλλων το προαιρετικό City Emergency Braking.

Σύστημα πολλαπλών λειτουργιών maps+more

Πληροφόρηση εν κινήσει.

Εντελώς νέο σε μοντέλο Volkswagen είναι το σύστημα maps+more, ένα φορητό σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας πολλαπλών λειτουργιών. Περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, hands-free μονάδα τηλεφώνου, ενδείξεις πραγματικών πληροφοριών σχετικών με το αυτοκίνητο και ένα media player. Επιπλέον, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εφαρμογές για την προσαρμογή του maps + more σε ένα πολύ εξατομικευμένο προφίλ απαιτήσεων του οδηγού. Το maps + more τοποθετείται σε μία σταθερή βάση υψηλών προδιαγραφών πάνω από την κεντρική κονσόλα που το συνδέει με το δίκτυο ηλεκτρονικών συστημάτων του up! Το maps + more παρέχει την πιο συστηματική μορφή ενσωμάτωσης φορητών συσκευών που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά. Και μάλιστα, με όλα τα μενού και τις φωνητικές εντολές στην ελληνική γλώσσα!

Προσιτές πληροφορίες.

Το maps + more αποτελεί μία ολοκληρωμένη λύση ενημέρωσης/ψυχαγωγίας για νέα αυτοκίνητα σε προσιτή τιμή, μόλις €340. Επιπλέον σχεδιάστηκε έτσι ώστε, με μία απλή ενημέρωση, να αναβαθμίζεται στο επίπεδο των τελευταίων εκδόσεων λογισμικού.

Σε συνεργασία με τη Navigon, από τους παγκοσμίως κορυφαίους προμηθευτές φορητών συστημάτων πλοήγησης, δημιουργήθηκε μία ειδική λύση για το up!, προσιτή για όλους τους αγοραστές, με την ονομασία maps + more.

Λεπτομερής παρουσίαση του maps + more.

Με το maps+more, ο αγοραστής αποκτά ένα ολοκληρωμένο σύστημα που περιλαμβάνει ραδιόφωνο, πλοήγηση με φωνητικό έλεγχο και στην ελληνική γλώσσα, CD / MP3 player, υποδοχή κάρτας SD (32 Gigabytes) για αναπαραγωγή μουσικής και εικόνων, σύστημα handsfree, υπολογιστή ταξιδιού πολλαπλών λειτουργιών με εκπαίδευση οικονομικής οδήγησης και άλλες εφαρμογές με ποικιλία απαράμιλλη συγκριτικά με τα άλλα συστήματα της αγοράς. Οι βασικές λειτουργίες του συστήματος είναι οργανωμένες σε 4 βασικά μενού: “Vehicle” (Όχημα), “Navigation” (Πλοήγηση), “Media” (Μέσα) και “Telephone” (Τηλέφωνο). Το καθένα από τα 4 μενού ενεργοποιείται μέσω έγχρωμης οθόνης αφής 5 ιντσών.

Μενού Οχήματος

Μενού για την απεικόνιση πληροφοριών του up! και χρήσιμων εφαρμογών. Περιλαμβάνει…

  • Πληροφορίες από τον υπολογιστή ταξιδιού – “trip computer” (αυτονομία, κατανάλωση, μέση κατανάλωση, ταχύτητα οχήματος, χρόνος οδήγησης και απόσταση) με ψηφιακή αναπαράσταση αναλογικών οργάνων για το στροφόμετρο, τη θερμοκρασία του κινητήρα και την εξωτερική θερμοκρασία
  • “Παρακολούθηση θυρών” (μία οπτική απεικόνιση ανοιχτών θυρών, εάν το up! εφοδιάζεται με κεντρικό κλείδωμα)
  • “Οπτική υποστήριξη όπισθεν – “Visual reversing assist” (μία βοηθητική οπτική ένδειξη της προαιρετικής ηχητικής του ParkPilot)
  • Εφαρμογή “ThinkBlue. Trainer”

Το “ThinkBlue.Trainer” βοηθά στη βιωσιμότητα

Το σύστημα εκπαίδευσης βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου και διευκολύνει την επίτευξη ενός οικολογικού και προνοητικού στυλ οδήγησης. Παρακολουθεί και αναλύει τη χρήση γκαζιού, φρένου και τις αλλαγές ταχυτήτων και συμβουλεύει τους οδηγούς πώς να αλλάζουν το στυλ οδήγησης για μείωση της κατανάλωσης.

Τελευταίο αλλά σημαντικό: το maps + more ‘σκέφτεται για τον οδηγό’ και –

όταν το σύστημα πλοήγησης ή η ένδειξη χαρτών είναι ενεργή – μπορεί να αναζητήσει αυτόματα τον επόμενο σταθμό ανεφοδιασμού εφόσον η στάθμη καυσίμου φτάσει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο. Αυτή η λειτουργία ονομάζεται “Low fuel warning” (Προειδοποίηση χαμηλής στάθμης καυσίμου).

Μενού Πλοήγησης

Πίσω από την συγκεκριμένη κατηγορία μενού βρίσκεται ένα κλασικό σύστημα πλοήγησης με φωνητικό έλεγχο και TMC. Αλλά το maps + more προσφέρει σαφέστατα πολύ περισσότερα.

  • Υπάρχει το στοιχείο “My vehicle” (Το όχημά μου), για παράδειγμα. Όταν ο οδηγός παρκάρει (ανάφλεξη κλειστή), το σύστημα αποθηκεύει αυτόματα τη θέση του σταθμευμένου up! Επιστρέφοντας στο όχημα, το maps + more που τώρα λειτουργεί σαν φορητό σύστημα πλοήγησης, βρίσκει το δρόμο προς το σταθμευμένο up! Αυτό μπορεί να αποδειχτεί πολύ χρήσιμο σε άγνωστες περιοχές.
  • Ασφαλώς, το maps + more μπορεί να εντοπίζει και θέσεις στάθμευσης.
  • Όσοι χρησιμοποιούν το up! σαν επαγγελματικό αυτοκίνητο θα μπορούν να απολαύσουν τη λειτουργία “Trip log” – ‘Ημερολόγιο Ταξιδιού’.
  • Διευθύνσεις και διαδρομές μπορούν να εισάγονται μέσω Outlook, και να επιλέγονται διαφορετικά προφίλ διαδρομών.
  • Όσοι επιθυμούν, μπορούν να επιλέγουν τις δικές τους οθόνες σαν screensaver στο maps + more. Στην περίπτωση αυτή, η οθόνη εμφανίζει επίσης την ημερομηνία, την ώρα και την εξωτερική θερμοκρασία.
  • Το σύστημα μπορεί να δεχτεί περίπου 500 προορισμούς πλοήγησης σαν προσωπικά αγαπημένα (POI = Points of Interest) και να προβάλλει τρισδιάστατες λεπτομέρειες χαρτών (3D).
  • Το maps + more μπορεί να προβάλλει περίπου 2 εκατομμύρια POI ή αξιοθέατα.
  • Εντολή “Call for help” (Κλήση για Βοήθεια) (στην περίπτωση αυτή, η οθόνη δείχνει πάντα την τρέχουσα θέση του αυτοκινήτου).
  • Αναλυτικοί χάρτες πλοήγησης για 45 χώρες.

Μενού Μέσων (Media)

Ο συνδυασμός maps + more και RCD 215 προσφέρει τις εξής επιλογές για αναπαραγωγή μουσικής από τα ηχεία του up!: ραδιόφωνο, ένα  micro-SD card reader (για κάρτες μέχρι 32 Gigabyte) ή το CD / MP3 player του RCD 215. Φωτογραφίες και βίντεο μπορούν επίσης να προβληθούν από μία κάρτα SD. Όσοι χρησιμοποιούν iPod ή iPhone μπορούν να παίξουν μουσική (streaming) μέσω Bluetooth.

  • Στην απεικόνιση δεδομένων των διαφόρων μέσων, το maps+ more παρέχει ποικίλες νέες επιλογές για το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για παράδειγμα, ένας ραδιοφωνικός σταθμός μπορεί να εμφανίζεται συμβατικά σαν όνομα σε μορφή κειμένου ή με το λογότυπό του (ο πελάτης μπορεί να κατεβάσει την τελευταία λίστα σταθμών, ανά πάσα στιγμή μέσω του Navigon Fresh).
  • Όπως σε πολλά MP3 players, μπορεί να εμφανίζεται το εξώφυλλο του άλμπουμ του ΜΡ3 τη στιγμή που παίζεται ένα τραγούδι από την κάρτα SD.
  • Οι φωτογραφίες μπορούν να παρουσιάζονται σαν slideshow μέσω του maps + more.
  • Τελευταίο αλλά σημαντικό, οι ρυθμίσεις ραδιοφώνου και ήχου μπορούν να προσαρμόζονται γρήγορα και πρακτικά από την οθόνη αφής κάτω από το μενού ‘Media’

Μενού ‘Τηλεφώνου’

Σε συνδυασμό με κατάλληλα τηλέφωνα Bluetooth, το maps + more προσφέρει μία γκάμα λειτουργιών αντίστοιχων με αυτών μιας μονάδας hands-free. Μετά τη σύνδεση με το τηλέφωνο, η οθόνη αφής εμφανίζει ένα πληκτρολόγιο, ολόκληρο τον τηλεφωνικό κατάλογο του συνδεδεμένου τηλεφώνου και μία λίστα πρόσφατων κλήσεων. Επιπλέον, το τηλέφωνο μπορεί να λειτουργήσει μέσω φωνητικού ελέγχου.

Other apps for maps + more

Άλλες εφαρμογές για maps + more

Οι οδηγοί του up! μπορούν να κατεβάσουν πρόσθετες εφαρμογές για το maps + more μέσω του σχετικού ιστότοπου του maps + more. Διατίθενται και άλλες λειτουργίες δωρεάν, όπως μία εφαρμογή Πρώτων Βοηθειών, ένας κατάλογος πινακίδων κυκλοφορίας και μία τεχνική εγκυκλοπαίδεια.

Επιπλέον, διατίθενται και άλλες εφαρμογές από τη Navigon. Ανάμεσα στις εφαρμογές που μπορεί να κατεβάσει ο χρήστης είναι διάφοροι ταξιδιωτικοί οδηγοί, μία τρισδιάστατη αστική απεικόνιση – 3D City View και ένας κατάλογος με σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.

Εκδόσεις

Το up! θα διατεθεί αρχικά στην αγορά με τους κινητήρες 60PS και 75PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο θα ακολουθήσουν στα μέσα του έτους). Συνολικά θα διατεθούν 6 εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού. Τα βασικά στοιχεία εξοπλισμού για κάθε μία από τις εκδόσεις, είναι:

take up! (διαθέσιμη μόνο για 60PS)

Ηλεκτρομηχανικό Τιμόνι ρυθμ. σε ύψος

Κλιματισμός Climatic

Υποδοχές Isofix

4 air bags (6 σημείων)

Φώτα ημέρας

Προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος

Ατσάλινες Ζάντες 14”

Ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων

Προετοιμασία RCD με 2 ηχεία

move up!(επιπλέον της take up! / διαθέσιμη για 60PS & 75PS)

ESP

Ηλεκτρικά παράθυρα

Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό

RCD 215 / mp3 / 2 ηχεία

Easy Entry με μνήμη για το κάθισμα του οδηγού

Καθρέφτες & χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος

Κάθισμα οδηγού ρυθμ. καθ’ ύψος

Πίσω κάθισμα διαιρούμενο 60/40

Μεταβλητός χώρος αποσκευών

Καθίσματα 2 χρωματικών τόνων

high up! (επιπλέον της move up! / διαθέσιμη μόνο για 75PS)

RCD 215 / mp3 / 6 ηχεία

Ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος

Ζάντες αλουμινίου 15”

Δερμάτινο τιμόνι

Ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι καθρέφτες

Προβολείς ομίχλης

Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός

Εσωτ. πακέτο χρωμίου

Καθίσματα 3 χρωματικών τόνων

black up! / white up!(επιπλέον της high up! / διαθέσιμη μόνο για 75PS)

Ζάντες αλουμινίου 16”

Εξωτερικά διακοσμητικά χρωμίου

Χρωμιομένα καπάκια εξ. καθρεφτών

Φιμέ πίσω τζάμια

maps + more

Logo up! white / up! black

Τιμές & Τιμολογιακή Στρατηγική

Η τιμολογιακή στρατηγική του up! είναι πλήρως εναρμονισμένη τόσο στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της κατηγορίας των μίνι αυτοκινήτων όσο και στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον. Με την έλευση του up! η Volkswagen διαθέτει πλέον την πληρέστερη γκάμα προσφερόμενων προϊόντων. Μία γκάμα η οποία καλύπτει κάθε ανάγκη και επιθυμία μετακίνησης ενώ παράλληλα είναι προσιτή σε κάθε προϋπολογισμό.

Έκδοση

Λιανική Τιμή

Λιανική Τιμή
με Απόσυρση

take up! 1.0 60PS

€ 8.990

€ 8.333

move up! 1.0 60PS

€ 10.150

€ 9.411

move up! 1.0 75PS

€ 10.790

€ 10.016

high up! 1.0 75PS

€ 11.730

€ 10.886

black up! 1.0 75PS

€ 12.900

€ 11.968

white up! 1.0 75PS

€ 12.900

€ 11.968

Στην τιμή των ειδικών εκδόσεων white up! και black up! περιλαμβάνεται και η χρέωση του χρώματος.

Πηγή: Kosmocar – Volkswagen

Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης

Ο άνθρωπος που σφίγγει τα χαληνάρια κάθε φορά που το καρότο χαλαρώνει. Πνεύμα και ηθική!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!