NEA

Honda, πεντάστερο το νέο Civic!

honda_new_civic_euro_ncap_crash_test-2

Πέντε aστέρια Euro NCAP για τη συνολική ασφάλεια του νέου Honda Civic 5θ και ένα βραβείο καινοτομίας Advanced NCAP…

Το νέο Honda Civic 5θ είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων δοκιμών του Euro NCAP. Επιπλέον, το Euro NCAP ανακοίνωσε ότι επεκτείνει το βραβείο Advanced NCAP που απένειμε στη Honda για την τεχνολογία Collision Mitigation Braking System (CMBS) ώστε να συμπεριλάβει το νέο Civic.

honda_new_civic_euro_ncap_crash_test-3Το νέο Honda Civic αρίστευσε με 5 αστέρια στο Euro NCAP. Το μοντέλο αξιολόγησης βαθμολογεί τη συνολική ασφάλεια του οχήματος λαμβάνοντας υπόψη την προστασία επιβατών, παιδιών και πεζών και τη διαθεσιμότητα βοηθημάτων του οδηγού. Από το Φεβρουάριο του 2009 που ίσχυσε το νέο μοντέλο αξιολόγησης  Euro NCAP, όλα τα μοντέλα Honda που δοκιμάστηκαν έλαβαν 5 αστέρια.

Ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, σχολίασε «Το Honda Civic, ήδη στην 9η γενιά του, εντυπωσίασε πετυχαίνοντας υψηλά σκορ σε όλους τους τομείς και αναδείχτηκε εφάμιλλο των αντιπάλων του σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τμήμα της αγοράς. Το αυτοκίνητο συγκέντρωσε υψηλό σκορ στην κατηγορία Safety Assist (Υποστήριξη Ασφάλειας), ενώ προαιρετικά προσφέρεται με το Collision Mitigation Brake System (CMBS) της Honda».

Το Euro NCAP ανακοίνωσε επίσης ότι επεκτείνει το βραβείο Advanced NCAP της Honda για την τεχνολογία  CMBS προκειμένου να συμπεριλάβει το νέο Civic. Η τεχνολογία CMBS έχει αναγνωριστεί σαν μία από τις καλύτερες καινοτομίες στον τομέα της ασφάλειας με αποδεδειγμένο όφελος. Η πρωτοβουλία Euro NCAP Advanced δημιουργήθηκε σαν απάντηση στην ταχεία ανάπτυξη νέων τεχνολογιών ασφαλείας, για τις οποίες δεν προβλέπεται ανεξάρτητη αξιολόγηση.

honda_new_civic_euro_ncap_crash_test-1Η Honda έχει ήδη βραβευτεί για το Collision Mitigation Brake System (CMBS), ένα αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης βασισμένο σε ραντάρ. Το CMBS είναι σχεδιασμένο για να βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων με αυτοκίνητα που είναι σταματημένα ή κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη ή με υψηλότερες στο επαρχιακό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο. Μελετώντας τις στατιστικές ατυχημάτων στη Γερμανία και επεκτείνοντας τα αποτελέσματα στην ευρύτερη Ευρωπαϊκή κοινότητα, η Honda εκτιμά ότι, εάν όλα τα αυτοκίνητα εφοδιάζονταν με CMBS, κάθε χρόνο θα μπορούσαν να αποφεύγονται ή να μετριάζονται σε σφοδρότητα από 200.000 μέχρι 250.000 ατυχήματα.

Η κορυφαία κατάταξη της ασφάλειας του Civic και το βραβείο Advanced NCAP αντανακλούν τη δέσμευση της Honda στη συνολική αυτοκινητιστική ασφάλεια. Στις εγκαταστάσεις δοκιμών σύγκρουσης της Honda στο R&D κέντρο του Tochigi γίνονται αναλύσεις μεταξύ μοντέλων διαφορετικών διαστάσεων και βαρών και διερευνώνται λύσεις για τον περιορισμό των τραυματισμών επιβατών και πεζών. Οι εγκαταστάσεις ομοιοκατευθυντικής δοκιμής σύγκρουσης ‘οχήματος με όχημα’ εγκαινιάστηκαν το 2001 και είναι οι πρώτες εσωτερικές εγκαταστάσεις του είδους σε όλο τον κόσμο.

Σχετικά με το CMBS

honda-intersection-collision-mitigation-brake-systemΤι είναι το CMBS; Το Collision Mitigation Brake System (CMBS) της Honda είναι ένα αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης βασισμένο σε ραντάρ. Με ταχύτητες πάνω από 15km/h, κινούμενα και σταματημένα αυτοκίνητα ανιχνεύονται κατά μήκος ενός δρόμου περίπου 100m μπροστά από το όχημα. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο πιθανόν χτυπήσει σε ένα από αυτά τα εμπόδια, ενεργοποιείται μία διαδικασία τριών σταδίων. Στο πρώτο, περίπου 3 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση, ο οδηγός προειδοποιείται με οπτικά και ηχητικά σήματα.

Στο δεύτερο στάδιο, όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι η σύγκρουση παραμένει πιθανή (περίπου 2 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση), τρία έντονα τραβήγματα ενεργοποιούνται στη ζώνη ασφαλείας και το αυτοκίνητο αρχίζει αυτόματα να φρενάρει. Τέλος, όταν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το CMBS σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός επιβατών (χρησιμοποιώντας εντατήρες δύο κατευθύνσεων, διαφορετικούς από τους πυροτεχνικούς που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης) και εφαρμόζεται υψηλότερη πίεση πέδησης. Αυτή η πέδηση μπορεί να συμπληρωθεί από τον οδηγό μέχρι το μέγιστο επίπεδο που δύναται να επιτύχει το αυτοκίνητο.

Όλες οι ενέργειες του CMBS είναι αντιστρέψιμες: εάν ένα ατύχημα αποφευχθεί (π.χ. αν το αυτοκίνητο αλλάξει πορεία την τελευταία στιγμή ), χαλαρώνουν ξανά οι ζώνες ασφαλείας και οι οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις σταματούν.

Σχετικά με το Euro NCAP

16781_euro_ncap_2012_logoΤο Euro NCAP προσφέρει στους αυτοκινητιστές καταναλωτές μία ρεαλιστική και ανεξάρτητη αξιολόγηση των επιδόσεων ασφαλείας μερικών από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ευρωπαϊκής αγοράς. Το Euro NCAP Ιδρύθηκε το 1997 και τώρα με την υποστήριξη επτά Ευρωπαϊκών Κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και οργανισμών αυτοκινητιστών και καταναλωτών σε κάθε χώρα της Ε.Ε. λειτουργεί σαν καταλύτης, επιταχύνοντας την πρόοδο σημαντικών εξελίξεων στη σχεδίαση ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων.

Πηγή: Honda Ιάσων ΑΕΒΕ

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button