NEA

Audi R18 e-tron quattro, υβριδικό ντίζελ στο Le Mans!

audi-r18-e-tron-quattro-lemans-race-car-3

Η γερμανική εταιρία παρουσίασε ένα πρωτότυπο πετρελαιοκίνητο υβριδικό που σύντομα θα αγωνιστεί στο Le Mans…

  • Μετά την απόλυτη κυριαρχία της τα τελευταία χρόνια στο Le Mans (με εξαίρεση το περσινό πρωτάθλημα που κατέκτησε η Peugeot η οποία όμως φέτος δεν θα συμμετάσχει λόγω οικονομικών προβλημάτων) η Audi προετοιμάζεται για το 6ώρο ντεμπούτο του πρωτότυπου R18 e-tron quattro στην πίστα του Spa-Francorchamps στο Βέλγιο (5 Μαΐου). Περίπου ενάμιση μήνα αργότερα, στις 16-17 Ιουνίου, το αγωνιστικό θα τρέξει στις 24 Ώρες του Le Mans στη Γαλλία.

SMS===> Σφόνδυλοι, υβριδικά και φόρμουλα…

  • audi-r18-e-tron-quattro-lemans-race-car-6Από τεχνική σκοπιά ο πίσω άξονας κινείται με συμβατικό τρόπο, από τον V6 πετρελαιοκινητήρα ισχύος 510 PS, ενώ ο εμπρός συνδυάζεται με δύο υδρόψυκτους ηλεκτροκινητήρες 75 kW. Κάθε ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος με κάθε ημιαξόνιο, η ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης ανάστροφης λειτουργίας (Motor Generator Unit ή MGU) είναι της Bosch ενώ υπάρχει πλανητικός μηχανισμός κατανομής της ροπής.

SMS===> H Volvo παρουσίασε το δικό της KERS

  • Ο σφόνδυλος έχει σχεδιασθεί από την Williams Hybrid Power, μπορεί να παράγει 150 kW ισχύος, έχει όριο περιστροφής 45.000 rpm ενώ η ενέργεια που αποθηκεύεται προέρχεται από την ανάκτηση της κινητικής των εμπρός τροχών κατά την επιβράδυνση. Αναλυτικότερα η ανακτώμενη κινητική ενέργεια «οδηγεί» το σύστημα MGU (δηλ. τους ηλεκτροκινητήρες σε ανάστροφη λειτουργία σε ρόλο γεννήτριας) όπου η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια επιταχύνει βίαια τον «ανθρακονημάτινο» σφόνδυλο που περιστρέφεται… τρελά σε κενό.
  • audi-r18-e-tron-quattro-lemans-race-car-2Στην πράξη όταν το αγωνιστικό «βγαίνει» από την στροφή και ο οδηγός του επιταχύνει ξανά (βάση κανονισμών η κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταφέρεται όταν η ταχύτητα ξεπερνά τα 120 km/h) τότε το σύστημα παρέχει ισχύ στον εμπρός άξονα. Οι κανονισμοί προβλέπουν την μετάδοση 500 kJ ανάμεσα σε δύο φάσεις επιβράδυνσης. Το πλανητικό προσαρμόζει την σχέση μετάδοσης κατά την επιβράδυνση και την επιτάχυνση ενώ την κίνηση ανάμεσα στους δύο ανεξάρτητους άξονες συγχρονίζει μία ξεχωριστή ηλεκτρονική μονάδα.

SMS===> O Wankel σε νέες περιπέτειες!

  • Το σύστημα λειτουργεί αυτόματα δίχως καμία επέμβαση του οδηγού. Η όλη διαδικασία επαναφόρτισης εξαρτάται από το ρυθμό επιβράδυνσης ενώ η επιπλέον ώθηση (boost) από τον σφόνδυλο είναι διαθέσιμη βάση κανονισμών πάνω από 120 km/h. Το όλο σύστημα παραπέμπει στο KERS της F1 καθώς και στην υβριδική Porsche 911.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button