ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Porsche, 7 σχέσεις είναι πολλές;

zf-manual-7-speed-gearbox

Αναλύουμε το πρώτο μηχανικό κιβώτιο με επτά σχέσεις που τοποθετήθηκε ποτέ σε επιβατικό αυτοκίνητο…

Πριν από περίπου τρία χρόνια η Porsche εισήγαγε την δική της εκδοχή στα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, το PDK που εξοπλίζει την προηγούμενη 911 (σειρά 997). Στη νέα σειρά 991 που ήδη διατίθεται και στην ελληνική αγορά το PDK συνεχίζει να διατίθεται μαζί με μία εντελώς μηχανική εκδοχή του.

SMS===> Alfa Romeo TCT, που πήγε το Selespeed; [vid]

porsche-manual-7-speed-gearboxΜε λίγα λόγια η νέα 911Carrera/Carrera S εξοπλίζεται με το πρώτο 7άρι μηχανικό κιβώτιο σε επιβατικό αυτοκίνητο (σ.σ. είναι και το πρώτο μηχανικό με σύστημα stop/start σε Porsche). Κατασκευάζεται από την εταιρία ZF και περίπου το 1/3 των μερών του κιβωτίου προέρχεται από το PDK. Ο πρωτεύων άξονας, ο εξόδου, το διαφορικό, ορισμένα γρανάζια και το συγχρονιζέ είναι κοινά όπως φαίνεται και στο διπλανό σχήμα (πηγή: Car&Driver US).

Όπως είναι φυσικό το μηχανικό κιβώτιο έχει ένα άξονα εισόδου αντί δύο που διαθέτει το PDK ενώ διαθέτει και μία έξοδο (drive flange) για την μεταφορά της ροπής στον εμπρός άξονα (για κίνηση στους τέσσερις τροχούς). To πολύ βαρύτερο PDK (περίπου 115 kg) απαιτεί δύο τύπους λιπαντικών ενώ το μηχανικό (βάρους 85 kg) ένα τύπο.

Και στα δύο κιβώτια η τελική ταχύτητα της νέας 911 (285 με 305 km/h) επιτυγχάνεται με την 6η σχέση (σχέση: 0,88) ώστε να μην θυσιάζεται κανένα μέρος από την απόδοση του κινητήρα. Η 7η (σχέση 0,71) είναι overdrive (manual: 0,711 – PDK: 0,617) για μείωση της κατανάλωσης και συνθήκες οδήγησης cruising.

SMS===> To κιβώτιο DCT της Renault

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button