Michelin PILOT Sport H1 & S1, επιδόσεις και στιβαρότητα

jason-moto-micelin

Το πρώτο πραγματικό ράλι σε άσφαλτο της σαιζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι FIA WRC 2012 (καθώς το Ράλι Μόντε Κάρλο διεξήχθη τον περασμένο Ιανουάριο πάνω σε δρόμο χιονισμένο και παγωμένο), το Ράλι Γερμανίας ADAC 2012  αντιστοιχεί επίσης στην πρώτη δοκιμασία των νέων ελαστικών MICHELIN PILOT Sport H1 (σκληρά) και S1 (μαλακά), στη διάσταση 235/40R18 (20/65-18).

Αν και η ονομασία του νέου αυτού ελαστικού παραμένει κοντά σε εκείνη του προηγούμενου μοντέλου (απλώς ο αριθμός 1 προστέθηκε μετά από το γράμμα που προσδιορίζει το μείγμα γόμας : H1 και S1 έναντι H και S το 2011), η δομή του νέου MICHELIN PILOT Sport είναι εξελιγμένη.

Όταν κοιτάζουμε από κοντά τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στον γερμανικό αγώνα, αντιλαμβανόμαστε ότι έχουν μορφή σχεδόν «πίστας» : κράτημα στο έδαφος πολύ περιορισμένο, σκληρές αναρτήσεις, ζάντες και ελαστικά 18 ιντσών.  Και εν τούτοις, αυτό το ράλι που εξελίσσεται πάνω σε μικρούς δρόμους ανάμεσα στους αμπελώνες του Μοζέλα, είναι γεμάτο παγίδες, ιδιαιτέρως σε περίπτωση βροχής, όταν εντυπωσιακοί χείμαρροι νερού καταλαμβάνουν το οδόστρωμα.

Η ειδική διαδρομή ES9/12 Arena Panzerplatte, που αποτελείται από πλάκες μπετόν σε κακή κατάσταση, εικονογραφεί τις δυσκολίες του γερμανικού αγωνίσματος : αυτό το παλιό πεδίο δοκιμών για τα τεθωρακισμένα άρματα εφόδου, είναι στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο σπαστήρι του ράλι,  Εξ άλλου, κατά τις ειδικές διαδρομές μέσα σε πόλη, τα αυτοκίνητα «πηδούν» πάνω στα πεζοδρόμια με όλη τους την ταχύτηα !

Κατά την διεξαγωγή του 2011 του Γερμανικού Ράλι ADAC, περισσότερες από 130 ζάντες είχαν σπάσει και 22 ελαστικά είχαν χάσει τον αέρα τους εξ αιτίας αυτών των ακραίων καταπονήσεων.  Η MICHELIN, επομένως, ανέπτυξε το νέο της PILOT Sport H1 και S1, εφοδιάζοντάς το, ακριβώς, με έναν ακόμη στιβαρότερο σκελετό.

Ο  Jacques MORELLI υπεύθυνος του προγράμματος Ράλι της MICHELIN, εξηγεί την ανάπτυξη του νέου αυτού ελαστικού: «Σχεδιάσαμε το νέο MICHELIN PILOT Sport για να αντιμετωπίσουμε τις πολύ ειδικές συνθήκες του Ράλι Γερμανίας.  Για την ανάπτυξή του δεχτήκαμε μια πρόκληση, να ισχυροποιήσουμε το ελαστικό χωρίς να αγγίξουμε τις επιδόσεις του και, για να το επιτύχουν αυτό, οι ειδικοί μας εξέλιξαν τη δομή του σκελετού του ελαστικού.  Προτείναμε το νέο MICHELIN PILOT Sport στους συνεργάτες μας στην αρχή της σαιζόν, κατά το Ράλι Μόντε Κάρλο, αλλά καθώς δεν είχαν πραγματικά την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τις καινοτομίες του, η πρώτη του πραγματική εμφάνιση έγινε εδώ.  Το Αγωνιστικό Τμήμα της MICHELIN παρέταξε πολλούς από τους τεχνικούς του στο Ράλι Γερμανίας, θα αναλύσουν την συμπεριφορά του νέου ελαστικού και θα συλλέξουν τις παρατηρήσεις των πιλότων».

Για τη διεξαγωγή του Γερμανικού Ράλι ADAC 2012, οι πιλότοι της κατηγορίας WEC θα έχουν στη διάθεσή τους :
–    32 ελαστικά MICHELIN PILOT Sport H1
–    και 22 ελαστικά MICHELIN PILOT Sport S1

Θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν 5 ελαστικά Χ 7 αλλαγές + 5 για το “shakedown” = 40 ελαστικά.
Η MICHELIN θα θέσει στη διάθεση των αγωνιζομένων στο ράλι, συνολικά, 2000 ελαστικά.

Έντεκα άνθρωποι θα εξασφαλίσουν την εξυπηρέτηση των ομάδων και τρεις τεχνικοί ομάδων της MICHELIN θα συμβουλεύουν τους συνεργάτες μας κατά τη διάρκεια του ράλι, σχετικά με τις επιλογές που θα πρέπει να κάνουν ως προς τις πιέσεις αέρα και ως προς τη διαχείριση του στοκ των ελαστικών τους με βάση την αγωνιστική στρατηγική τους, τις ρυθμίσεις των αυτοκινήτων και τις μετεωρολογικές συνθήκες.

Πηγή: Elastika Michelin S.A

Ετικέτες

Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης

Ο άνθρωπος που σφίγγει τα χαληνάρια κάθε φορά που το καρότο χαλαρώνει. Πνεύμα και ηθική!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close