ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Tότε και τώρα (με αφορμή την Chevrolet)

then-now-100-years-of-chevrolet-chevy-centennial

Ένα ευφάνταστο βίντεο μας ταξιδεύει στην πορεία της αμερικανικής εταιρίας με αφορμή τα 100ά γενέθλια της. Και εγώ θυμάμαι… τα δικά μου.

  • Η Chevrolet ιδρύθηκε το 1911 και έχει γράψει την δική της ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ιδρύθηκε από τον Louis Chevrolet, γιο ωρολογοποιού και ιδιοκτήτη ενός συνεργείου ποδηλάτων στη Ελβετία· την γενέτειρα του. Η τύχη του χαμογέλασε και με την βοήθεια ενός εύπορου επιχειρηματία ταξίδεψε στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού όπου ίδρυσε μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.
  • Στο βίντεο, εικόνες του παρελθόντος συσχετίζονται με στιγμιότυπα του σήμερα δίνοντας έμφαση στην πρόοδο στον χώρο του αυτοκινήτου. Αν πάμε λίγο πιο πέρα από το έξυπνο βίντεο της Chevrolet προφανώς για τον καθένα μας να υπάρχει ένα αντίστοιχο «καλειδοσκόπιο» στο οποίο όταν ρίξουμε μια ματιά να μας θυμίζει πότε και από πού ξεκινήσαμε. Αναμφίβολα οι εξελίξεις γύρω μας τρέχουν πολύ γρήγορα, με τέτοιο ρυθμό που άθελα μας να μας συνεπαίρνει προσπερνώντας στα εν τάχει σημαντικές στιγμές. Να χαιρόμαστε για τις καλές στιγμές, να μαθαίνουμε από τις κακές και να συνεχίζουμε προς τα εμπρός· με τον ένα ή άλλο τρόπο, ειδικά σε μία περίοδο που η ψυχολογία όλων μας βρίσκεται στο ναδίρ.

  • Επιστρέφοντας στην Chevrolet που γιορτάζει τα πρώτα της 3-ψήφια γενέθλια, άξια αναφοράς χρίζει η άφιξη της νέας Camaro στην ευρωπαϊκή αγορά την οποία μπορείτε να απολαύσετε στο σχετικό εικονοαφιέρωμα. Αυτοκίνητα σαν την 6η γενιά της Camaro (προσεχώς θα υπάρξει σχετικό αφιέρωμα στα muscle cars)  μας θυμίζουν την άλλη όψη της αυτοκίνησης, εκείνη που ξεχειλίζει από κυβικά, αγνοεί τι σημαίνει κατανάλωση και σιχαίνεται τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα project των κατασκευαστών. Αναπολεί το παρελθόν αλλά δεν ελπίζει για το μέλλον; Είδος υπό εξαφάνιση που απειλείται από τα υβριδικά και τα ηλεκτροκίνητα;
  • Η άποψή μου είναι πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) έχουν ακόμη πολύ μέλλον μπροστά τους. Βάσει μελετών που σποραδικά έχω διαβάσει αλλά και δικών μου εκτιμήσεων συμπεραίνω πως το 95% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους το 2020 θα είναι συμβατικά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα. Πως και έτσι; Για δύο  πολύ απλούς λόγους:
    α) τα συμβατικά θα συνεχίσουν να αποτελούν την πιο φτηνή, πρακτική και αξιόπιστη επιλογή καθώς στα επόμενα χρόνια θα δούμε πολλές τεχνολογίες (αυτανάφλεξη HCCI, ανάφλεξη με λέιζερμεταβλητή συμπίεση κ.α.) που θα φέρουν μία μικρή επανάσταση, και
    β) τα υβριδικά μπορεί να γίνουν πιο φτηνά αλλά θα επισκιάζονται πάντα από τα πλεονεκτήματα των πετρελαιοκίνητων. Όσο για τα ηλεκτροκίνητα θα παραμείνουν πολύ ακριβότερα λόγω των μπαταριών που θα πρέπει να βελτιώσουν την ενεργειακή τους απόδοση δηλ. να γίνουν ελαφρύτερες, με μεγαλύτερη χωρητικότητα και μικρότερο κόστος. Μέχρι τότε βέβαια στο παιχνίδι θα ξαναμπούν και τα υδρογονοκίνητα με τις ενεργειακές κυψέλες. Αλήθεια, είδατε τι κάνουν τα συμφέροντα; Πριν από μερικά χρόνια σχεδόν όλοι μιλούσαμε για τα fuel-cells… Ξαφνικά, υπήρξε μία τεράστια μεταστροφή και όλοι πέφτουν πάνω στα μπαταριοκίνητα (BEV ή Battery Electric Vehicle).

CHEVROLET CAMARO – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

chevrolet-camaro-2012-technical-specifications

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close