ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Clio 1.5 dCi [test drive]

renault-clio_2013_dci_90ps_caroto_test-13

Με κομψή σχεδίαση, αυξημένη πρακτικότητα, αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα και εξοπλισμό δίχως ελλείψεις το Clio αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας του…

Έτσι όπως είναι τα πράγματα αυτοκίνητα με μικρές διαστάσεις αποκτούν μεγάλες προοπτικές. Και αυτό διότι όσο ελαφρώνει το πορτοφόλι μας από την ανόητα υπέρμετρη φορολογική επιβάρυνση, την μείωση των αποδοχών μας και την εργασιακή αβεβαιότητα το «μικρό και οικονομικό» ακούγεται όλο και πιο ταιριαστό στο σήμερα. Πόσο μάλλον όταν είναι πετρελαιοκίνητο…

Σε ότι αφορά στο νέο Clio η γκάμα των κινητήρων παρουσιάζει μεγάλο τεχνολογικό ενδιαφέρον. Μέχρι να έχουμε στη διάθεσή μας την εξίσου αξιόλογη τρικύλινδρη τούρμπο έκδοση των 900 cc θα μιλήσουμε για την ντίζελ που εξοπλίζεται με έναν από τους καλύτερους και αποδοτικότερους κινητήρες της αγοράς.

Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο 1.5 dCi που αποδίδει 90 PS και 220 Nm ροπής (σ.σ. το ίδιο μοτέρ χρησιμοποιεί η Nissan και η Mercedes-Benz στη νέα A 180 CDI). Δύο είναι τα βασικά στοιχεία που σε κάνουν να βγάλεις το καπέλο στους Γάλλους: η στρωτή και ροπάτη λειτουργία και η χαμηλή κατανάλωση (στο ταξίδι συγκρατείται κάτω από 5 lt/100 km, ακόμη και με βαρύ πόδι δύσκολα ξεπερνά τα 6). Ξεκινώντας από το πρώτο, πράγματι η δύναμη του μοτέρ είναι αισθητή σε όλο το εύρος στροφών και δίχως ξεσπάσματα.

Φυσικά, το χαρακτηριστικό τράβηγμα από χαμηλά υπάρχει (για ντίζελ μιλάμε) αλλά το μοτέρ δεν εμφανίζει σημάδια κόπωσης εκεί που άλλα παραδίδουν τα όπλα. Εδώ, μεγάλο ρόλο έχει η πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου που παρά τις πέντε σχέσεις η τελευταία είναι ιδανικά «μακριά» ώστε να διατηρεί σχετικά χαμηλά την στάθμη των ντεσιμπέλ. Την πολύ καλή εικόνα του νέου Clio συμπληρώνουν ο ακριβής στα κουμπώματα του επιλογέας ταχυτήτων καθώς και  το τιμόνι με την πολύ καλή αίσθηση και το σωστό βάρος.

Το δύσκαμπτο πλαίσιο και η πολύ καλή δουλειά στο σασί γίνονται αντιληπτά στις στροφές πιέζοντας την μούσα της Renault στο όριο της την μούσα (όπου θα δεις να επεμβαίνει διακριτικά το ESP). Ένα μικρό ζήτημα τίθεται στο θέμα της άνεσης αφού η ρύθμιση της ανάρτησης είναι προσανατολισμένη οδηγοκεντρικά μετριάζοντας εν μέρει την απόσβεση της ανάρτησης (τουλάχιστον στην ντίζελ όπου λόγω μεγαλύτερου βάρους η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή). Εντύπωση προκαλεί η ελκτική πρόσφυση των κινητήριων τροχών ακόμη και στο βρεγμένο.

Όσον αφορά την σχεδίαση του νέου Clio όσο αντικειμενική και αν αυτή είναι σίγουρα δεν αφήνει κανένα ασυγκίνητο. Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα super mini προσφέροντας καλούς χώρους για τους επιβάτες (για τους πίσω θα θέλαμε λίγα περισσότερα εκατοστά για τα γόνατα) και τις αποσκευές. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή ακόμη και στην βασική έκδοση της δοκιμής μας, την προσοχή τραβά ο ευφάνταστος πίνακας οργάνων με το οβάλ ψηφιακό ταχύμετρο  ενώ υπάρχει μία τεράστια γκάμα εξατομίκευσης με διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς.

Συνοψίζοντας, το νέο Clio είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις αλλά και μία από τις ακριβότερες με τον πλούσιο εξοπλισμό να αντισταθμίζει σε μεγάλο βαθμό την τιμή πώλησης. Αυτό το λέμε διότι τα 15.300€ (δίχως απόσυρση) που καλείται να καταβάλει κανείς για να αποκτήσει την έκδοση 1.5 dCi σίγουρα δεν είναι λίγα. Ωστόσο, μπορεί να έχει στην κατοχή του ένα απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο και ένα διαμαντένιο κινητήρα που συνδυάζει πραγματικά εξαιρετικές επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου…

Renault Clio 1.5 dCi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7 sec
Τελική ταχύτητα 178 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,0 / 3,2 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 833 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 90 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia ED25, 185/65 R14
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4062x1732x1448 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1506/1506 mm
Μεταξόνιο 2589 mm
Χώρος αποσκευών 300-1146 lt
Απόβαρο 1071 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.300€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button