Opel Meriva 1.7 DTS [test drive]

opel-meriva_17_diesel_caroto_test-1

Η ισχυρότερη αλλά και ακριβότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Meriva μας υπενθυμίζει την αξία ενός από τα πιο ολοκληρωμένα κόμπακτ MPV…

Λίγο πολύ τη 2η γενιά Meriva όλο και κάπου θα την έχετε ανταμώσει στο δρόμο καθώς κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στους ελληνικούς δρόμους. Πρόκειται για ένα πρακτικό μεσαίο MPV με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,3 m προσφέροντας καλούς και πρακτικούς χώρους με σήμα κατατεθέν τις αντίρροπα ανοιγόμενες πόρτες (όπως στο Mazda RX-8). Το σύστημα αυτό επιτρέπει την σχετικά εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα και παρόλο που αρχικά ξενίζει με τον χρόνο το συνηθίζεις και εκτιμάς την χρηστικότητά του.

Η γκάμα των ντίζελ περιλαμβάνει τις μικρότερες εκδόσεις 1.3 DTC με 75 PS και 1.3 DTE με 95 PS. Η ισχυρότερη και ακριβότερη είναι αυτή της δοκιμής μας, η 1.7 DTS που αποδίδει 130 PS. Και όπως θα περίμενε κανείς, είναι και η ιδανικότερη αφού κινεί με χαρακτηριστική άνεση το σχετικά βαρύ αμάξωμα του Meriva προσφέροντας ικανοποιητικές ρεπρίζ ακόμη και με πλήρες φορτίο (τέσσερις επιβάτες συν αποσκευές).

Η ύπαρξη 6ης σχέσης είναι ότι πρέπει στο ταξίδι με την κατανάλωση να κυμαίνεται περίπου στα 7 lt/100 km και να εκτιμάς την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το ήσυχο περιβάλλον της καμπίνας (εδώ εκτιμάς την προσεγμένη ηχομόνωση). Εδώ, συμβάλλει και η καλή, σχετικά ήσυχη, λειτουργία του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα με μικρούς ανεπαίσθητους κραδασμούς στο ρελαντί.

Γενικότερα το Meriva είναι ένα πρακτικό οικογενειακό που θα διευκολύνει τόσο στην πόλη με τις μικρές διαστάσεις του αμαξώματος όσο και μακριά από αυτή μιας και οι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα… μπαγκάζια είναι βολικοί. Μάλιστα, υπάρχουν αρκετά στοιχεία πολυχρηστικότητας όπως η ανυψωμένη πίσω σειρά καθισμάτων που σύρεται και διαρρυθμίζεται σε διάφορους συνδυασμούς ενώ φυσικά δεν απουσιάζουν πάμπολλες θήκες και λύσεις για μικροαντικείμενα.

Ωστόσο, ο βασικός και μάλλον μοναδικός παράγοντας που αποτρέπει για την απόκτηση της κορυφαίας έκδοσης ντίζελ δεν είναι άλλη από την υψηλή τιμή πώλησης (από 21.250€). Όταν η 1.3 με τους 95 PS και παρόμοιο εξοπλισμό (επίπεδο Edition) κοστίζει 19.250€ (από 18.350€)… και όταν γνωρίζεις την ύπαρξη της βενζινοκίνητης 1.4 Τ LPG που καταναλώνει υγραέριο και στοιχίζει 19.030€. Αλλά περί ορέξεως…

SMS=> Οδηγούμε το Opel Adam

SMS=> Δοκιμάζουμε το Opel Mokka 1.4 Turbo

SMS=> Δοκιμάζουμε το Opel Zafira Tourer 1.4 T

SMS=> Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX 

Opel Meriva 1.7 DTS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.686 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 96 kW (130 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000-2.500 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VNG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 196 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,5 / 5,3 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 56 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 835 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 139 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4288x1994x1615 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1488/1509 mm
Μεταξόνιο 2644 mm
Χώρος αποσκευών 400-1500 lt
Απόβαρο 1285 kg (μαζί με οδηγό 75 kg)
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.250 €
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close