Mazda, προχωρά στην εξέλιξη του Wankel!

MAZDA_RENESIS_1

Παρά τις αυστηρότερες προδιαγραφές περί ρύπων οι Ιάπωνες δεν το βάζουν κάτω και δουλεύουν πάνω στη νέα γενιά περιστροφικών κινητήρων…

«Το ανταγωνιστικό πνεύμα που μας καθιέρωσε στους περιστροφικούς κινητήρες διατηρείται και συνεχίζει να υπάρχει στην Mazda» δήλωσε ο Takashi Yamanouchi, το αφεντικό της εταιρίας. Το καλοκαίρι από την παραγωγή παραγωγής είχε περάσει ο τελευταίος Renesis στο δημοφιλές RX-8 που απέκτησε χιλιάδες φανατικούς σε όλο τον κόσμο.

Mazda Cosmo Sport: Ένα αυτοκίνητο, μία ιστορία!

rotary-engine-partsΩστόσο, η αυξημένη κατανάλωση (το μικρό RX-8 με τους 215 PS είχε CO2 232 g/km) αλλά και οι πιο αυστηρές νόρμες (το μοτέρ δεν περνούσε τα περισσότερα κριτήρια Euro5, ήταν οι βασικοί λόγοι που ανάγκασαν τους μηχανικούς της Mazda να βάλουν τον Renesis στον πάγο και να επενδύσουν στην τεχνολογία SkyActiv (δίχως όμως να ακολουθήσουν το downsizing· κατά την άποψή μας πρόκειται για ένα τεράστιο λάθος το οποίο πληρώνει ήδη η ιαπωνική εταιρία, τουλάχιστον στην ευρωπαϊκή αγορά).

Πως αποδίδεται… η απόδοση;

Τα καλά νέα είναι πως ο περιστροφικός κινητήρας θα επιστρέψει ξανά και ίσως να δούμε και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του, σύμφωνα με πληροφορίες μας. Τα κακά νέα είναι πως η επανεμφάνιση του θα αργήσει αρκετά (για περίπου 4-5 χρόνια) μιας και οι Ιάπωνες ασχολούνται σε ότι αφορά τον σπορ τομέα με την συμπαραγωγή του νέου MX-5. Ο βασικότερος όμως λόγος που τρενάρει την εξέλιξη του Wankel αφορά σε καινοτόμες τεχνολογίες (π.χ. ανάφλεξη με λέιζερ, νέο σύστημα ψεκασμού κ.α.) που θα βελτιώνουν την απόδοσή του και τους ρύπους. Ίδωμεν…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close