ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Auris 1.4 D [test drive]

Toyota-Auris_2013_Diesel_caroto_test (46)

Με μια επιθυμία να αποστασιοποιηθεί από το σχεδιαστικό μοτίβο του απερχόμενου μοντέλου το νέο Auris αναζητά νέα προοπτική μέσα από την ντίζελ έκδοση…

Ένα από τα πρώτα συμπεράσματα που μπορεί να εξάγει κανείς παρατηρώντας από κοντά το νέο Auris είναι η προσπάθεια του σχεδιαστικού τμήματος να απομακρυνθεί από το άτολμο στιλ της προηγούμενης γενιάς και να αποκτήσει ένα πιο σπορ προφίλ. Πράγματι, το αμάξωμα με το αιχμηρό εμπρός μέρος σε σχήμα V και σε συνδυασμό με τα πίσω στενόμακρα φωτιστικά –που θυμίζουν κάτι από Hyundai i30- αλλά και τα 55 mm λιγότερα σε ύψος δημιουργούν ένα πιο κόμπακτ σύνολο. Εντάξει, το νέο Auris δεν διεκδικεί πρωτιά σε… καλλιστεία αλλά με την «Lex-ίζουσα» εμφάνιση κερδίζει πόντους.

Οδηγούμε τη νέα Skoda Octavia!

Το μήκος φτάνει τα 4,3 m δίχως να ξεφεύγει από το μέσο όρο της κατηγορίας προς όφελος της ευελιξίας στην πόλη ενώ το μεγαλύτερο πλάτος (κατά 20 mm) προσφέρει μεγαλύτερη άνεση. Παρόλο που το μεταξόνιο έχει παραμείνει το ίδιο οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι από του προηγούμενου μοντέλου (εκτιμάς το επίπεδο δάπεδο) ενώ η νέα διαρρύθμιση του πορτμπαγκάζ φιλοξενεί περισσότερα πράγματα έστω και αν τα 360 lt δεν αποτελούν κορυφαία τιμή.

Αυτό που εκτιμάς στο νέο Auris είναι η πολύ καλύτερη θέση οδήγησης όπως και τα καλύτερα σε πλευρική στήριξη καθίσματα. Ο σκοτεινός διάκοσμος δεν είναι από αυτούς που ανεβάζουν την διάθεση αλλά εκτιμάς τα προσεγμένα σε φινίρισμα πλαστικά και την αψεγάδιαστη συναρμολόγηση τους. Η υπερυψωμένη κονσόλα με τους αεραγωγούς στο πάνω μέρος δεν λειτουργεί αγχολυτικά αλλά την συνηθίζεις εύκολα ενώ εργονομικές ενστάσεις δεν υπάρχουν αφού κυριαρχεί η απλότητα δίχως να υπάρχουν μπελαλίδικοι διακόπτες.

Ελαφρύτερο και με βελτιωμένο κέντρο βάρους η νέα γενιά είναι πολύ πιο ευχάριστη στον δρόμο. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή δίχως να επισκιάζει την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας ενώ το κράτημα απόλυτα ασφαλές. Το τιμόνι έχει επιτέλους σωστό «βάρος» και ο επιλογέας με την καλή κλιμάκωση των έξι σχέσεων χαρακτηρίζεται από την ακρίβειά του. Πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση και τα φρένα.

Ένας από τους βασικότερους λόγους για να αποκτήσει κανείς το Auris είναι ο αποδοτικός αλουμινένιος 8-βάλβιδος D-4D. Με χωρητικότητα 1,4 lt και ισχύ 90 PS το μοτέρ είναι ένα από τα καλύτερα σε λειτουργία η οποία είναι τόσο γραμμική (τουλάχιστον όσο θα μπορούσε να είναι ένας ντίζελ). Λαχανιάζει πολύ πιο ψηλά από τους περισσότερους του είδους ενώ η ροπή των 205 Nm μοιάζει πανταχού παρούσα.

Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf 1.2 TSI 85 PS!

Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,5 lt/100 km και γενικότερα αυτό που σε κερδίζει στο νέο Auris είναι ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα παύει να σε απασχολεί. Με άλλα λόγια πρόκειται για ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που ενσωματώνεται στην καθημερινότητα σου δίχως μάλιστα να σε επιβαρύνει με τέλη κυκλοφορίας. Η τιμή του ξεκινά από 18.950€ ενώ σημειώστε πως υπάρχει και έκδοση με ημιαυτόματο κιβώτιο MMT. Και για όσους αποθαρρύνονται από την υψηλότερη ντίζελ τιμή να πούμε πως υπάρχει η βενζινοκίνητη 1.33 (με 99 PS, από 15.950€) δίχως να ξεχνάμε την υβριδική (από 22.990€) για όσους διατηρούν «οικολογικές ανησυχίες».

Toyota Auris 1.4 D – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.364 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 81,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66,2 kW (90 PS) / 3.800 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.800-2.800 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής (βενζίνη) 6,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,4 / 3,4 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 757 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 153 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza, 195/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4275x1760x1460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1535/1525 mm
Μεταξόνιο 2600 mm
Χώρος αποσκευών 360 lt
Απόβαρο 1285 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.950€ (από 17.490 με απόσυρση + έκπτωση)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close