Συμπαθητικό σε εμφάνιση, καλοφτιαγμένο και με πολυετή εγγύηση με 3-κύλιδνρο ντίζελ, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και τιμή από 12 χιλιάρικα. Τι άλλο;
Μπορεί να πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια από την στιγμή που κυκλοφόρησε το i20, στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ωστόσο δεν είχες την αίσθηση ότι ο καιρός του έκλεψε τη φρεσκάδα. Βέβαια, οι απαιτήσεις των καιρών (π.χ. ανταγωνισμός, απελευθέρωση ντίζελ) αλλά και η έλευση του μεγαλύτερου i30 δεν μπορούσαν να καθυστερήσουν την ανανέωση και στο i20 που έγινε πιο ελκυστικό κλείνοντας το μάτι στο νεανικό αγοραστικό κοινό.
Εξωτερικά, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, οι διαφορές εντοπίζονται στο εμπρόσθιο μέρος του, ως αποτέλεσμα της δυναμικής φιλοσοφίας που έχει υιοθετήσει η κορεάτικη φίρμα με τις έντονες νευρώσεις. Επίσης, τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας προσθέτουν κύρος στην εικόνα του κορεάτικου μίνι που παραπέμπει σε ακριβότερα και άλλης κατηγορίας οχήματα.
Καλά τα… απέξω όπως και ο ποιοτικός διάκοσμος αλλά σε τούτες τις δύσκολες ημέρες το πρώτο πράγμα που αναζητά κανείς είναι η οικονομική μετακίνηση. Στο σημείο αυτό το «νέο» i20 έχει να επιδείξει μεταξύ άλλων τον 3-κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.1 CRDi που αποδίδει 75 ίππους στις 4.000 rpm. Τα 180 Nm που προσφέρονται από τις 1.750 rpm «ροπάρουν» από χαμηλά και σβέλτα το κορεατικό μοντέλο. Η στρωτή αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός είναι σα να οδηγεί βενζινοκινητήρα και μόνο όταν ξεπεράσει το σημείο που ο κατασκευαστής δίνει τη μέγιστη ροπή το μοτέρ αρχίζει να «πέφτει».
Ο νέος 3-κύλινδρος κινητήρας διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία, χωρίς το μετριασμένο κροτάλισμα του να διαπερνά την καμπίνα δείγμα της ποιοτικής δουλειά που έχουν κάνει οι κορεάτες. Παράλληλα, το τράβηγμα του από τις χαμηλές στροφές προσφέρει την απαραίτητη επιτάχυνση που χρειάζεται ο οδηγός για να κινηθεί αξιοπρεπώς. Το εξάρι μηχανικό κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα και συμβάλει με τη σειρά του στην χαμηλή κατανάλωση των περίπου 5,5-6,5 lt/100 km, σύμφωνα με το trip computer.
Αποσπώντας το μοτέρ μόνο θετικά σχόλια, ήρθε η ώρα του εσωτερικού. Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης του, το i20 είχε δεχτεί θετικές κριτικές για την ποιότητα συναρμογής των πλαστικών του αλλά και της εργονομίας που το διακρίνει. Υπό το πρίσμα αυτό, οι κορεάτες επέλεξαν την ίδια οδό και όποιες αλλαγές πραγματοποίησαν, αυτές εντοπίζονται στις ενδείξεις και στα χειριστήρια, τα οποία είναι νέας σχεδίασης (για το χειρισμό του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού).
Στη νέα έκδοση εξοπλισμού του μοντέλου της δοκιμής μας υπάρχει το μπουτόν εκκίνησης ενώ στη «σπορ» πινελιά του εσωτερικού εντάσσεται και η επιλογή του «night view» για τον οδηγό που δεν θέλει να αποσπάται η προσοχή του. Οι χώροι για τα δεδομένα της κατηγορίες είναι επαρκέστατοι, όπως απλόχερα δόθηκαν και οι χώροι για μικροαντικείμενα. Γενναιόδωρο και το πορτμπαγκάζ των 295 lt.
Στο δρόμο το i20 δεν κρύβει… το ευρωπαϊκό του προφίλ. Σταθερό, ευθύβολο με καλή ποιότητα κύλισης δεν θα προβληματίσει με την οδική του συμπεριφορά σε καμιά περίπτωση. H ανάρτηση σε συνδυασμό με τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά δίνει ρέστα στους ελληνικούς δρόμους έστω και αν το i20 δεν ενδείκνυται για σπορ οδήγηση με το τιμόνι να έχει κάπως «λαστιχένια» αίσθηση. Πάντως, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ μεγαλύτερα από ότι περιμένεις.
Εν κατακλείδι, το i20 εξακολουθεί να αποτελεί μία ολοκληρωμένη και χαμηλών τόνων πρόταση στη κατηγορία του και να μπει στο μάτι κατά πολύ ακριβότερων πετρελαιοκίνητων ανταγωνιστικών supermini. Ασφαλώς, στα πλεονεκτήματα του τάσσεται η εκπομπή CO2 κάτω από 100 g/km που δεν προϋποθέτει καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Δείτε εδώ περισσότερες δοκιμές!
Hyundai i20 1.1 – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.120 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 77,0 x 75,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 55 kW (75 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 180 Nm (18,4 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Turbo ντίζελ, common rail | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 15,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,2 / 3,3 / 3,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 750 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 99 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Vatus Prime2, 175/70 R14 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3995x1710x1490 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1503/1501 mm | |||
Μεταξόνιο | 2525 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 295-1060 lt | |||
Απόβαρο | 1185 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.150€ (11.940€ με απόσυρση + προσφορά της αντιπροσωπείας) |