Πόσο CO2 «εκπέμπει» το EV σας;

Renault_44940_global_en

Θεωρητικά, αν είχατε ένα ηλεκτροκίνητο (EV) στο γκαράζ σας, ίσως και να κάνατε λάθος αν είχατε την εντύπωση πως είστε πιο «πράσινος» από το να οδηγείτε π.χ. ένα πετρελαιοκίνητο…

ev-in-fieldΜία έρευνα που είχε γίνει πριν από περίπου δύο χρόνια, είχε δείξει πως τα EV (Electric Vehicle) δεν είναι τόσο φιλικά προς το περιβάλλον, όσο τουλάχιστον νομίζουμε. Και αυτό, διότι άμεσα μπορεί να μην εκλύουν ρύπους προς το περιβάλλον μιας και δεν υπάρχει θερμική καύση (όπως στις ΜΕΚ) παρά χημική που κυκλοφορεί ηλεκτρόνια (δηλ. ηλεκτρικό ρεύμα) προς τον ηλεκτροκινητήρα.

Αλλά αυτό είναι λίγο πολύ γνωστό, κατανοητό αν θέλετε για ένα σκεπτόμενο νου. Βλέπετε, το ενδιαφέρον σε αυτή την έρευνα είναι η ποσότητα CO2 που αντιστοιχεί σε ένα EV μιας και η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνει προέρχεται από κάποια πηγή. Στην περίπτωση των ανανεώσιμων πηγών (φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες, υδροηλεκτρικά κ.α.),  φυσικά η έμμεση εκπομπή CO2 ενός EV είναι επίσης μηδενική. Εδώ σημειώστε πως δεν λαμβάνεται υπόψη το ενεργειακό αποτύπωμα (footprint) της κατασκευής.

FCEV, η μεγάλη επιστροφή!

ev-emmisionsΌταν, όμως, η ηλεκτρική ενέργεια με την οποία φορτίζονται οι μπαταρίες ενός EV προέρχεται π.χ. από ατμοηλεκτρική εργοστάσια με καύσιμη ύλη λιγνίτη, πετρέλαιο ή φυσικό αέριο, από πυρηνικά εργοστάσια κ.α. τότε έμμεσα τίθεται θέμα CO2. Μία από τις πολλές αναφορές, όπως αυτή της εταιρίας Ecometrica, είχε δείξει πως στο Ηνωμένο Βασίλειο σε ένα EV αντιστοιχούν 75 g/km CO2. Η έρευνα βασίστηκε στο έργο που καταναλώνεται ανά χιλιόμετρο (kWh/km) περιλαμβάνοντας τα Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV και Renault Fluenz,σε συνδυασμό με την εκπομπή CO2 του εκεί ηλεκτρικού δικτύου. Το πόρισμα είναι πως τα EV μπορεί να μην είναι τόσο πράσινα όσο προβάλλεται αλλά σαφώς και είναι πολύ φιλικότερα προς το περιβάλλον από τον μέσο όρο αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας.

EV CO2 GR

Όπως γίνεται κατανοητό η έμμεση εκπομπή CO2 ενός EV εξαρτάται από τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας, την ποιότητα αν θέλετε του ηλεκτρικού ρεύματος. Στο παραπάνω ιστόγραμμα φαίνεται πως ένα EV που γεμίζει τις μπαταρίες του με ελληνικό ή κινέζικο ρεύμα είναι από τα πιο «βρώμικα» στον κόσμο (ναι, άλλη μία πρωτιά). Στην Γαλλία η εκπομπή CO2 του ίδιου EV αντιστοιχεί σε 12 g/km μιας και το 80% της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από την πυρηνική. Οι πληροφορίες βασίζονται σε στοιχεία προ πενταετίας αλλά ακόμη και με την έξαρση των φωτοβολταϊκών, ο λιγνίτης παραμένει το βασικό καύσιμο ορυκτό για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην χώρα μας. Όπως και στην Κίνα…

Video: Renault και Nissan εμπαίζουν το Chevrolet Volt!

Άσχετο-σχετικό: για να δούμε στην ΔΕΗ αν θα κάνουν τον… Κινέζο μετά την πρόσφατη κατάρρευση του χρηματιστηρίου ρύπων. Υπενθυμίζεται πως «η ΔΕΗ είχε προϋπολογίσει το κόστος των ρύπων με τιμές στα 7 ευρώ ο τόνος, ποσό που είχε εγκριθεί από την κυβέρνηση και είχε περάσει στους λογαριασμούς του ρεύματος κατά τις αυξήσεις των τιμολογίων του Ιανουαρίου. Στην πράξη, με τις τιμές κάτω από τα 3 ευρώ, προκύπτει ένα περίσσευμα 4 ευρώ για κάθε δικαίωμα, ως πλεόνασμα που θα πρέπει να επιστραφεί στους καταναλωτές ή να συνυπολογιστεί στις επικείμενες αναπροσαρμογές των τιμολογίων το Μάιο και τον Ιούλιο. Επίσης με τα νέα δεδομένα οι προϋπολογισμένες αυξήσεις (για το Μάιο και τον Ιούλιο όπως έχει ήδη συμφωνηθεί με την τρόικα και έχει ανακοινωθεί από τον περασμένο Ιανουάριο) θα πρέπει να επανυπολογιστούν και πιθανόν οι επιβαρύνσεις για τους καταναλωτές να είναι μηδενικές» όπως αναφέρει το ΑΠΕ.

Ειδικό θέμα: Η βελόνα αργοπεθαίνει…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Δεν είμαι ειδικός και δεν διαφωνώ με την μελέτη, αλλά το ντίζελ και η βενζίνη προέρχονται κυρίως απο τις αραβικές χώρες.
    Έτσι προτού ακόμα φτάσει το καύσιμο στα συμβατικά <> αυτοκίνητα, ξοδεύεται μεγάλο ενεργειακό κόστος για την άντληση του πετρελαίου, την μεταφορά του με τα υπερτάνκερ, την διύλιση του, και την διανομή στα πρατήρια.

    Όλα αυτά χωρίς να υπολογιστεί το κόστος σε ζωές απο τους πολέμους του πετρελαίου (Κουβέϊτ, Ιράκ) και την πειρατεία.

    Δεν ξέρω αν αυτό το κόστος έχει προσμετρηθεί στην συγκεκριμένη έρευνα αλλά νομίζω ότι είχα δει παλιότερα μια άλλη απο το EΛ.ΙΝ.Η.Ο. (ΕΛληνικό ΙΝστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων) με διαφορετικά αποτελέσματα για την Ελλάδα.

    Το σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα έχει απο τα χαμηλότερα ποσοστά παραγωγής ενέργειας απο ΑΠΕ και αυτό πρέπει να αλλάξει σύντομα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close