NEA

Dr. Caroto: ώρα για συζήτηση!

caroto discuss

Το caroto.gr ενθαρρύνει τον διάλογο μέσω του discuss όπου μπορεί κανείς να θέσει διάφορα ερωτήματα!

Η ομάδα του caroto.gr δηλώνει πρόθυμη να λύσει όσες απορίες μπορεί ενώ φυσικά οποιοσδήποτε μπορεί να συμμετάσχει στην συζήτηση παραθέτωντας την δική του άποψη! Ο Dr. Caroto δεν είναι άλλος από τον καθένα που συμμετέχει κάνοντας ερωτήσεις ή λαμβάνοντας απαντήσεις για θέματα που τον απασχολούν!

Δείτε τα παρακάτω σχόλια, προσθέστε το δικό σας σχόλιο ή οποιαδήποτε απορία χωρίς φόβο και με μπόλικο πάθος για την αυτοκίνηση!

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Σχόλια

  1. Παιδιά, έχω ένα πρόβλημα με το air condition (σε ένα nissan micra) ανεβαίνει η θερμοκρασία όταν το βάζω σε λειτουργία. Πόσο κοστίζει η επισκευή του?

    1. Δεν αντιλαμβανόμαστε την ερώτησή σας. Όταν λέτε ανεβαίνει η θερμοκρασία εννοείται ότι δεν ψύχει σωστά ο κλιματισμός ή αυξάνεται η θερμοκρασία του κινητήρα;

        1. Η θερμοκρασια του κινητήρα πρεπει να εχει σχεση με το ψυγειο, συνηθιζεται αυτο στα παλια Micra, στην καλυτερη να υπαρχουν βουλωμενες κυψελες, στην χειροτερη αντικατασταση ολο το ψυγειο! Ειδαλλως δεν γνωρίζουμε πως ειναι δυνατον να επηρεάζει το A/C το σύστημα ψύξης του μοτερ…

      1. όταν “ζεσταθεί” το αυτοκίνητο (δηλαδή ανέβει η θερμοκρασία στα κανονικά επίπεδα) και ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ με ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ AIR CONDITION ανεβαίνει η θερμοκρασία στο ανώτερο επίπεδο !!!

  2. Aκουγεται πολυ τελευταια το φυσικο αεριο. σκεπτομαι να βαλω γκαζι σε ενα Toyota Avensis του 2007 αλλά μηπως να περιμενω για το φυσικο αεριο;

    ειναι καλυτερο σαν καυσιμο;

    ποσο κοστιζει η μετατροπη ξερει κανεις;

    1. H υπόθεση του CNG είναι σχετικά πρόωρη για την Ελλάδα και όλα θα εξαρτηθού απο τις υποσχέσεις ΔΕΠΑ και Ελληνικων Πετρελαιων για επέκταση του δικτύου. Πάντως, πιο εύκολα βρίσκεις σήμερα LPG ενώ το κόστος μετατροπής είναι ελαφρώς αυξημένο καθώς απαιτούνται πιο ενισχυμένες δεξαμενές κ.λπ. Περισσότερα θα πούμε τον Σεπττέμβριο οπότε ετοιμάζουμε σχετικό άρθρο…

  3. Καλημερα σε ολους….σκεφτομαι κ εγω για μετατροπη σε γκαζι αλλα ακομα δεν εχω καταληξει, γιατι δεν εχω καταλαβει αν δημιουργει μελλοντικα προβληματα στον κινητηρα αλλα κ στην ομαλη λειτουργια του, με αποτελεσμα ή αυξησης της καταναλωσης ή απλα καταστροφη του κινητηρα…οποτε αξιζει να βαλω τωρα κ να εχω εξοικονομιση χρημματων ή θα μου ερθουν διπλα κ τριπλα σε 2-3 χρονια με τελικο αποτελεσμα να ειναι το ιδιο ειτε αλλαξω τωρα σε γκαζι ειτε οχι…

    1. Έχοντας βάλει σχετικά πρόσφατα υγραέριο (LPG) και έχοντας διαβάσει σχετικά με αυτό, κάναμε κάποιες ρυθμίσεις έτσι ώστε να προσπαθήσουμε να εξελείψουμε τις όποιες ζημιές μπορούν να προκύψουν από την μετατροπή. Και το πρόβλημα σε αυτή την μετατροπή είναι η “λίπανση” των βαλβίδων εισαγωγής και η έδρες των βαλβίδων. Η μία είναι να δουλεύει ο κινητήρας με βενζίνη όταν είναι κρύος (έως 45 βαθμούς του ψυκτικού υγρού) και ο δεύτερος, να ψεκάζει και βενζίνη από ένα σημείο των στροφών και πάνω, έτσι ώστες να “λιπαίνει” τις βαλβίδες εισαγωγής. Το τρίτο και τελευταίο, είναι το ειδικό λάδι στη δεξαμενή του υγραερίου.
      Σε ένα φίλο που προέκυψε πρόβλημα, μετά από τρία χρόνια χρήσης, το κόστος τελικά ήταν μικρό. Μαζί με το σέρβις που έκανε μαζί και αλλαγή της καμμένης βαλβίδας, (άλλαξε και ιμάντες), ήταν στα 400€ (δεν το έφτιαξε στην αντιπροσωπεία) και το κέρδος που μπορεί να έχεις σε ετήσια βάση αν κάνεις 20.000 χιλ. μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει τα 1.000/ έτος ανάλογα την κατανάλωση του αυτοκινήτου.
      Αν κάνεις χιλιόμετρα, συμφέρει η μετατροπή, αλλιώς, θα αργήσεις να κάνεις απόσβεση.

      1. Αγαπητέ Πανεας μπορείς να μας πεις την μάρκα του αυτοκινήτου? Έχω ακούσει πως κάποια ιαπωνικά έχουν πρόβλημα με τις βαλβίδες κυρίως νισαν και χοντα.

        1. Φυσικά!!! Σε ένα Suzuki SX4 1,6 έχω κάνει την μετατροπή. Δεν έχω ακούσει για προβλήματα σε αυτές τις εταιρίες, αλλά έχω ακούσει πολλά “κακά” λόγια για την Ford, όπως και του φίλου μου παραπάνω.

        2. Νισσαν και Χοντα προβληματα στις βαλβιδες??? μαλλον αυτος που στο ειπε εκανε καποιο λαθος. Αν ευθυνεται ομως το υγραεριο τοτε το λαθος ειναι στην εγκατασταση.

  4. Καλησπέρα σε όλους. Πολλά συγχαρητήρια για το site και το πολύ καλό topic!
    Θα ήθελα να αναφέρω κάποια ερωτήματα σχετικά με την χρήση στα αυτοκίνητα ορισμένων εφαρμογών που θα μπορούσαν με σχετικά χαμηλό κόστος να βελτιώσουν την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών και μαζί την απορία γιατί παρά τα τόσο προηγμένα συστήματα, ηλεκτρονικά και μηχανολογικά, που η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δώσει στα καθημερινά μας αυτοκίνητα κάποια άλλα που μπορεί να είναι πολύ οφέλιμα για την ασφάλειά μας, τα έχει αμελήσει :
    1. Δείκτης καυσίμου. Αντί για τα κλασσικά ”κουτάκια” που μας δείχνουν στο περίπου την ποσότητα του καυσίμου στη δεξαμενή, δεν θα ήταν πιο εύκολο να ενημερωνόμαστε για την ακριβή ποσότητα του καυσίμου σε λίτρα και να έχουμε έτσι επαλήθευση της ποσότητας που αγοράζουμε από τα πρατήρια? Το καύσιμο που αγοράζουμε εξάλλου το αγοράζουμε σε λίτρα.
    2. Λάμπες στοπ/πορείας. Πώς είναι δυνατόν κάποιος οδηγός να αντιληφθεί τον καμένο πίσω λαμπτήρα του στοπ χωρίς να τον ειδοποιήσει ο απερχόμενος οδηγός ή χωρίς να κάνει με την βοήθεια κάποιου άλλου, έλεγχο πίσω ή ακόμα και μπροστινών φώτων. Σε κάποια ακριβότερα ίσως μοντέλα υπάρχει ένδειξη καμένων λαμπτήρων, αλλά θεωρώ ότι θα πρέπει να βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό κάθε μοντέλου.
    3. Παρομοίως θα πρέπει κατά την γνώμη μου να υπάρχει προειδοποίηση για ενδεχόμενη απώλεια πίεσης αέρα των ελαστικών σε κάθε αυτοκίνητο. Το κόστος μπορεί εύκολα να αποσβεστεί στο πρώτο κιόλας κατεστραμένο ελαστικό.
    4. Δείκτης θερμοκρασίας νερού. Δεν θα ήταν πιο ασφαλές για τον μέσο οδηγό που δεν δίνει και τόσο σημασία στον δείκτη της θερμοκρασίας του νερού που είναι κολλημένος στους 90οC φυσιολογικά, να υπήρχε λαμπάκι που θα άναβε μόνο όταν η θερμοκρασία περνούσε τα επιτρεπτά όρια ώστε να ακινητοποιήσει το όχημα άμεσα? Σε ορισμένα μοντέλα χαμηλού κόστους υπάρχει αλλά θεωρώ ότι είναι πιο σωστό να υπάρχει σε όλα.
    Θα μπορούσα να γράψω ακόμα μερικά ερωτήματα αλλά καλύτερα σήμερα να σταματήσω εδώ…

    1. Καλημέρα Thomas. Πολύ εύστοχες οι παρατηρήσεις σου, θα προσπαθήσω να απαντήσω με λίγα λόγια ανοίγοντας διάλογο και για τους υπόλοιπους που μας διαβάζουν.
      1. Μία μέτρηση σε λίτρα μάλλον θα μπέρδευε αρκετούς αδαείς που δεν γνωρίζουν καν τι είναι το… λίτρο. Για αυτό έχει επιλεχθεί ο παιδικός τρόπος με τα κουτάκια ή τις γραμμές στα αναλογικά. Αυτό που προσωπικά θα ήθελα σε αρκετά νέα μοντέλα που δοκιμάζω είναι το trip computer να μην παγώνει όταν ανάβει το λαμπάκι αλλά να συνεχίζει να μου δείχνει πόστα km απομένουν μέχρι τελευταίας σταγόνας.
      2. Σωστά, τέτοιου ειδους ένδειξη θα την συνανταμε όλο και σε νεώτερα μοντέλα.
      3. Οποιοδήποτε σύστημα προειδοποίησης είναι ευπρόσδεκτο. Πάντως, το καλύτερο είναι να ελέγχουμε τακτικά τον αέρα στα ελαστικά γιατί και την φθορά επιβραδύνουμε και οικονομία σε καύσιμο κάνουμε. Έτσι και αλλιώς αν η απώλεια του αέρα είναι ταχεια το αντιλαμβανομαστε σχεδόν άμεσα. Πάντως, θα το ήθελα και εγώ στάνταρ καποια στιγμή.
      4. Νομίζω πως όταν ξεπεράσει τους 95-100 βαθμούς στα νέα μοντέλα ενεργοποείται λαμπάκι. Δεν ξέρω αν σου έχει τύχει να μην γίνει κάτι τέτοιο σε κάποιο μοντέλο.
      Φιλικά,
      Ν.

    1. Καλημέρα!

      Η ενεργοποίηση του πηνίου ενός ηλεκτρομαγνητικού μπεκ τεχνολογία common rail χρειάζεται μια τάση κοντά στα 50V με περίπου 20Α ρεύμα στη φάση pick up. Η ενεργοποίηση του μπεκ γίνεται απευθείας από τον εγκέφαλο και η τάση επιτυγχάνεται από έναν πυκνωτή που βρίσκεται εσωτερικά του εγκεφάλου. Στη φάση της διατήρησης το ρεύμα μειώνεται στα 13Α περίπου. Η ενέργεια που θα χανόταν επιστρέφει στο πυκνωτή και τον φορτίζει. Η πίεση λειτουργίας του συστήματος ξεπερνάει τα 1600Bar

      Σε αντίθεση με το ηλεκτρομαγνητικό μπεκ, το μπεκ τύπου Piezo χρειάζεται πολύ περισσότερη τάση για να λειτουργήσει. Η μονάδα ελέγχου εφαρμόζει μια τάση από 110-160V ανάλογα το σύστημα. Για να λειτουργήσει το μπεκ Piezo απαιτείται πίεση επιστρεφομένων σταθερή στα 10bar. H πίεση λειτουργίας φθάνει πλέον τα 2500bar.

      Δ.Κ.

  5. Καλησπέρα κι από ‘μένα. Ασχολούμαι με την μηχανολογία και τα αυτοκίνητα τα τελευταία 3-4 χρόνια (κυρίως θεωρητικά). Ένα θέμα που με δυσκολεύει ιδιαίτερα είναι το συγχρονιζέ. Όχι ο σκοπός ύπαρξής του, αλλά οι αρχή λειτουργίας του. Έχω μελετήσει αρκετή βιβλιογραφία, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω βρεί κάτι αρκετά αναλυτικό κι εκτενές πάνω στον συγκεκριμένο μηχανισμό. Αν είναι εύκολο να μου δώσετε μια αναλυτική εξήγηση ή (ακόμα καλύτερα για σας και τον χρόνο σας) αν γνωρίζεται κάποια πηγή να με παραπέμψετε σε αυτήν.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

  6. Εχω ενα Μitsubishi asx 1.8 d model 2011.Στις 2000 στροφες με οποιαδήποτε ταχύτητα αρχίζει να σκορτσάρει(κλωτσιματάκια διακοπτόμενα) εάν πατήσω λίγο το γκάζι ανεβαίνουν λίγο οι στροφές και σταματάει το κλωτσιμα όπως επίσης αν πέσουν οι στροφές λιγο κάτω απο 2000 επίσης σταματάει να το κάνει.Μπορείτε να μου δώσετε μια εξήγηση? Σημειώνω οτι εγινε καθαρισμός dpf,egr.

    1. Καλησπέρα, το πιθανότερο να οφείλεται σε κακής ποιότητας καύσιμο. Δοκιμάστε 1-2 γεμισματα σε αλλο πρατήριο, Αν συνεχίσει πρέπει να πάτε σε συνεργείο για να βάλουν διαγνωστικό και να δουν αν ανεβάζει σωστά πίεση το common rail ή οφείλεται σε άλλο πρόβλημα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close