NEA

SEAT 600, σαράντα χρόνια από το τέλος της παραγωγής του!

 SEAT 600 40 years

Ένα αυτοκίνητο που έγραψε οδηγική ιστορία στην Ισπανία, κατασκευαζόταν μέχρι το 1973 με συνολική παραγωγή περίπου 800.000 αυτοκίνητα και στις 31 Ιουλίου 1973 κατασκευάστηκε η τελευταία μονάδα του θρυλικού μοντέλου.

Πριν από 40 ακριβώς χρόνια, στις 31 Ιουλίου 1973, το τελευταίο SEAT 600 πέρασε από την γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της SEAT, στη Zona Franca στην Βαρκελώνη. Ήταν ένα αυτοκίνητο που σηματοδότησε μία κρίσιμη καμπή της Ισπανικής κοινωνίας, δεδομένου ότι υπερασπίστηκε την έναρξη του θεσμού της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου. Στις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες έχουν συντελεστεί σημαντικές εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και στις μέρες μας η ισπανικής μάρκας αντιπροσωπεύεται με τον καλύτερο τρόπο στην compact κατηγορία με το SEAT Mii.

To SEAT 600 είναι το μοντέλο που συνέβαλε στην εκκίνηση της αυτοκίνησης στην Ισπανία, κατά την διάρκεια των ετών της αργής ανάκαμψης μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει μπει τόσο βαθιά στο υποσυνείδητο των Ισπανών, τόσο ως μνήμη όσο και ως υπενθύμιση των τότε δύσκολων συνθηκών. Όπως οι παλαιότερες γενιές θυμούνται ακόμα, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο οι γονείς τους δίδαξαν πώς να οδηγούν.

Τιμή 63.000 πεσέτες

Αναρίθμητες οικογένειες της εργατικής τάξης με το SEAT 600 έκαναν το όνειρο της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου αληθινό. Προσφερόταν στην τιμή των 63.000 πεσέτων περίπου ή 378,54 € στο σημερινό νόμισμα. Αυτό είναι ένα άλλο σαφές παράδειγμα του πόσο πολύ τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Έως 28hp απόδοση

Αρχικά το SEAT 600 ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 633 κυβικών με 18-20hp απόδοση, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή για έξι χρόνια. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε αργότερα σε 767 κυβικά με αύξηση απόδοσης στους 25hp και αργότερα στους 28hp στις εκδόσεις D, E και L-Especial, που κατασκευάστηκαν για τα υπόλοιπα δέκα χρόνια ζωής του 600.

Επίπεδα απόδοσης σε αρμονία με την εποχή

Το 600 είχε τελική ταχύτητα 115 km/h και κάλυπτε το χιλιόμετρο από στάση σε 45,5 δευτερόλεπτα, στοιχεία αξιοσημείωτα αν αναλογιστεί κανείς πως ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα απόδοσης 28hp. Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου ήταν 10 λίτρα για κάθε 100km αστικής οδήγησης και 6,5 λίτρα εκτός πόλης, με αυτονομία 461km.

Θα ήταν μάταιο να μην συγκρίνουμε αυτά τα στοιχεία με τα τωρινά αυτοκίνητα και συγκεκριμένα με το SEAT Mii, με τελική ταχύτητα 172km/h και το χιλιόμετρο από στάση σε 35,4 δευτερόλεπτα (10,1΄΄ λιγότερα). Οι επιδόσεις αυτές προέρχονται από έναν σύγχρονο κινητήρα 999 κυβικών με απόδοση 60hp ή 75hp. Επιπλέον το Mii καταναλώνει 5,1 λίτρα για κάθε 100km αστικής οδήγησης (49% λιγότερο) και μόλις 3,7 λίτρα εκτός (43% λιγότερο), με αυτονομία 945km.

Μια άλλη σημαντική διαφορά είναι ο όγκος του χώρου αποσκευών. Το 600 είχε μόνο 68,5lt χώρο αποσκευών, ενώ το Mii συγκριτικά προσφέρει σχεδόν 3,5 φορές περισσότερο όγκο, με 238lt. Ο καθένας θυμάται το 600 να φορτώνεται πλήρως στα οικογενειακά ταξίδια, με την εικόνα των αποσκευών δεμένων πάνω στην σχάρα οροφής.

Η σημασία των αστικών οχημάτων για την SEAT 

Σε όλη την ιστορία της, η SEAT έχει παρουσιάσει μια μεγάλη ποικιλία από μικρά αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων το 600, το 133, το Panda, το Marbella, το Arosa και τέλος το Mii.

Όλα με την σειρά τους ανταποκρίθηκαν πλήρως στις απαιτήσεις της αυτοκίνησης, τόσο για αστική όσο και για μη αστική χρήση. Παραμένει όμως χωρίς αμφιβολία πως το 600 δεν είναι μόνο το σημείο εκκίνησης αυτής της εξέλιξης, αλλά το μοντέλο εκείνο που έβαλε την Ισπανία στους τροχούς και καθιέρωσε την ιδιοκτησία αυτοκινήτου στην ισπανική κοινωνία.

Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως το 1970 στην Ισπανία, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα ήταν  SEAT 600. Με σχεδόν 800.000 μονάδες SEAT 600, κατασκευασμένα μέχρι τις 31 Ιουλίου 1973, ακριβώς πριν από 40 χρόνια, η ισπανική μάρκα γιορτάζει την 4οη επέτειο αυτού του σημαντικού ορόσημου.

600 Mii
ENGINE
Type Petrol, 4 cylinders inline Petrol, 3 cylinders -12v
Displacement (cc) 633/767 999
Maximum power (hp/rpm) 18-28/4600-4800 60-75/5500-6200
Fuel system Single-barrel vertical carburettor Multipoint injection
TRANSMISSION
Type Rear wheel drive Front wheel drive
Gearbox 4 speed manual 5 speed manual
STEERING
Type Worm drive Electrohydraulic power steering
CHASSIS
Front suspension Independent, transverse leaf spring and shock absorbers Independent MacPherson, stabiliser bar, coil springs and hydraulic shock absorbers
Rear suspension Independent, oblique wishbone, coil and shock absorbers Semi rigid axle, coil springs and hydraulic shock absorbers
BRAKES
Front/rear Drum/drum Ventilated discs/drum
PACKAGE
Length/width/height (mm) 3300-3320/1380/1400 3557/1641/1478
Kerb weight (kg) 585-615 929-940
PERFORMANCE
Top speed (km/h) 90-115 160-172

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button