ΔΟΚΙΜΕΣ

Chevrolet Cruze 1.7 Diesel 4d [test drive]

Chevrolet-Cruze-4-door-2013-caroto-test (6)

Δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση του τετράθυρου και πιο οικογενειακού Cruze…

Πριν από λίγους μήνες οδηγήσαμε το πεντάθυρο Cruze 1.4Τ με τους 140 PS και σας είχαμε γράψει πόσο μας άρεσε αυτό το αυτοκίνητο. Είχαμε την εντύπωση πως ήταν το καλύτερο Cruze που είχαμε οδηγήσει, μέχρι που… δοκιμάσαμε την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,7 lt! Πρόκειται για ένα μοτέρ που αναδεικνύει τις δυνατότητες του Cruze κι αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι της Chevrolet έχουν δουλέψει πάρα πολύ σ’ αυτό το μοντέλο.

Το 4θυρο Cruze έχει πιο κλασσικό σχήμα, όμως δεν παύει να κερδίζει τις εντυπώσεις με τις δυναμικές γραμμές του και κυρίως με την σχεδίαση του εμπρός μέρους. Μάλιστα, ένας οδηγός λεωφορείου μας ρώτησε: «έτσι είναι μπροστά, ή εσείς το έχετε μετατρέψει;», προφανώς εντυπωσιασμένος από την επιβλητική μάσκα που φιλοξενεί το μεγάλο σήμα της Chevrolet!

Το εσωτερικό του 4θυρου Cruze είναι εξίσου επιβλητικό, αλλά και πρακτικό. Η οθόνη αφής επτά ιντσών στην κεντρική κονσόλα είναι ο πίνακας ελέγχου των multimedia και της σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο και παρουσιάζει με όμορφα γραφικά κι εύκολα κατανοητό τρόπο όλες τις ρυθμίσεις. Το σύστημα κλιματισμού έχει ξεχωριστούς (συμβατικούς) διακόπτες.

Ο δεξιός περιστροφικός ωστόσο, αυτός που ελέγχει την ένταση ροής του αέρα, βρίσκεται πολύ κοντά στην άκρη της κεντρικής κονσόλας και κατά συνέπεια ο/η συνοδηγός πρέπει να προσέχει να μην τον περιστρέφει κατά λάθος με το πόδι του/της. Αν εξαιρέσουμε αυτό το εργονομικό λάθος, όλα τα άλλα είναι σωστά μελετημένα και οι άφθονες θήκες για μικρά αντικείμενα βρίσκονται στα κατάλληλα σημεία.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι υπέρ αρκετοί για τέσσερις ή ακόμη και πέντε επιβάτες κι ο χώρος αποσκευών φθάνει το εντυπωσιακό νούμερο των 450 lt (θυμηθείτε ότι πρόκειται για μικρομεσαίο αυτοκίνητο, όχι μεγάλο)! Η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε ο χώρος αποσκευών να είχε λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα, όμως αυτό είναι ένα κοινό μειονέκτημα των sedan αυτοκινήτων.

Όσον αφορά τον πετρελαιοκινητήρα, οι εντυπώσεις μας είναι κάτι παραπάνω από καλές! Αρχικά ακούς ότι πρόκειται για ένα σύνολο 1,7 lt και νομίζεις ότι θα έχει μεγαλύτερη κατανάλωση από πετρελαιοκινητήρες μικρότερης χωρητικότητας. Κοιτάξτε όμως στον πίνακα πόσο χαμηλή είναι η κατανάλωση καυσίμου (4,5 lt σε μικτές συνθήκες)! Αυτή τη χαμηλή τιμή ακόμη κι ένα σύνολο χωρητικότητας 1,3 lt δυσκολεύεται να την πετύχει.

Και παράλληλα, το μοτέρ του Cruze έχει πολύ πιο υψηλή ιπποδύναμη (130 PS), μεγαλύτερη ροπή (300 Nm) και προσφέρει καλύτερες επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,0 sec. Τελική ταχύτητα 200 km/h). Αλλά πρέπει να πατήσεις το πεντάλ του γκαζιού εν κινήσει για να καταλάβεις ότι το πραγματικό του ταλέντο κρύβεται εκεί που πραγματικά το χρειάζεσαι, δηλαδή στις ρεπρίζ. Το κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων έχει αρκετά μακριές σχέσεις, καθώς το εξαιρετικό μοτέρ μπορεί να «μικρύνει» την απόσταση χωρίς απώλειες στην επιτάχυνση.

Οδηγικά το Cruze που δοκιμάσαμε ήταν λίγο πιο άνετο από το 5θυρο 1.4Τ κι αυτό είναι λογικό καθώς πρόκειται για πιο οικογενειακή έκδοση. Το τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων έχουν και σ’ αυτό το μοντέλο αρκετά «χαλαρή» αίσθηση, όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να τα κατηγορήσουμε για ασάφεια.

Η αρχική τιμή του Cruze 1.7 Diesel 4d είναι αρκετά υψηλή (23.630 ευρώ), όμως με την έκπτωση και το όφελος απόσυρσης γίνεται αρκετά πιο ανταγωνιστική (20.880 ευρώ). Αν αναλογιστείτε την οικονομία καυσίμου που προσφέρει ο κινητήρας των 1.7 lt και τα σημαντικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου στην καθημερινή χρήση, θα συμπεράνετε ότι είναι ένα μοντέλο που αξίζει τα λεφτά του!

Chevrolet Cruze Sedan 1.7 Diesel – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.686 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (130 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής (βενζίνη) 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 923 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Kumho Solus KH17, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4597x1788x1477 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1544/1558 mm
Μεταξόνιο 2685 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Απόβαρο 1500 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.630€ (με απόσυρση + έκπτωση εταιρίας 20.880)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!