NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Περισσότερα στοιχεία για το Toyota Yaris Hybrid-R!

Toyota Yaris Hybrid-R more details (1)

Η ιαπωνική εταιρία δίνει περισσότερες λεπτομέρειες για το υβριδικό της concept το οποίο τελικά θα αποδίδει 425 άλογα!

Toyota Yaris Hybrid-R more details (2)Όσο οι μέρες μετρούν αντίστροφα για να σηκώσει αυλαία η έκθεση της Φρανκφούρτης (προσεχώς θα υπάρξει μεγάλο αφιέρωμα), τόσο θα γίνονται περισσότερα στοιχεία γνωστά. Η Peugeot φαίνεται πώς να ασπάστηκε -με το 208 Hybrid FE– την ιδέα της Toyota χρησιμοποιώντας τεχνογνωσία από το Le Mans. Ενώ όμως οι Γάλλοι την χρησιμοποιούν προβάλλοντας την εκπομπή CO2, οι Ιάπωνες πατούν τέρμα γκάζι εκδηλώνοντας την πρόθεσή τους να επιστρέψουν στις σπορ κατηγορίες.

Όπως και να ‘χει, το Hybrid-R είναι ένα πράγματι ενδιαφέρον concept μιας και επαναφέρει την ιδέα της χρήσης υπερπυκνωτή αντί για μπαταρίες. Και όταν στην Toyota καταπιάνονται με κάτι τότε αυτό σημαίνει πως ο Elon Musk κάτι ήξερε όταν φώναζε πως το μέλλον κρύβεται στους super capacitors (υπερπυκνωτές). Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

toyotahybrid-r-4Εμπνευσμένο από το TS030 Hybrid, το Yaris Hybrid-R εξοπλίζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο 4-κύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 1,6 lt που αποδίδει 303 PS ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς.  Στον πίσω άξονα, κάθε τροχός λαμβάνει κίνηση από ένα ηλεκτροκινητήρα 45 kW, όπως είναι αυτός που χρησιμοποιείται στο υβριδικό Yaris παραγωγής. Η συνδυασμένη ισχύς (μοτέρ + 2 ηλεκτροκινητήρες) φτάνει τους 425 PS!

Κατά την επιβράδυνση η πολικότητα των δύο ηλεκτροκινητήρων αντιστρέφεται ώστε να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια η οποία αποθηκεύεται στον υπερπυκνωτή. Σε σχέση με μία μπαταρία NiMH (νικελίου-μετάλλου), ο super capacitor είναι πολύ ελαφρύτερος, χωρά περισσότερη ενέργεια και την αποθηκεύει/εκφορτίζει πολύ πιο γρήγορα. Κάτι που είναι ιδιαίτερα βολικό για αγωνιστικά σε πίστα.

Toyota Yaris Hybrid-R more details (3)Η παρεχόμενη ισχύς εξαρτάται από την διάρκεια που η ενέργεια διοχετεύεται. Για χρήση στον δρόμο η συνδυασμένη ισχύς των ηλεκτροκινητήρων είναι περίπου 40 PS για διάστημα 10 sec (δηλ. μέχρι να εκφορτίσει ο υπερπυκνωτής) ενώ για την πίστα οι πίσω τροχοί έχουν ισχύ περίπου 60 PS για 5 sec.

Εδώ να πούμε πως υπάρχει και ένας 3ος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 44 kW ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα στον 4-κύλινδρο και το 6-τάχυτο σειραϊκό κιβώτιο και λειτουργεί σε δύο φάσεις: τροφοδοτώντας με ενέργεια τον υπερπυκνωτή κατά την επιβράδυνση ενώ αντίθετα κατά την επιτάχυνση δίνει επιπλέον boost στους πίσω ηλεκτροκινητήρες.

Το boost θα γίνει μόνο όταν η ισχύς που περνά στους εμπρός τροχούς γίνει υπερβολική και όπως γίνεται κατανοητό ο 3ος ηλεκτροκινητήρας έχει αντισταθμιστικό ρόλο, κάτι σαν ένα είδος «traction control and balance» ανάμεσα στους δύο άξονες κατανέμοντας την ροπή. Όπως και εσείς, έτσι και εμείς αναμένουμε για περισσότερες εικόνες αλλά και βίντεο που θα μας δείχνουν με αναλυτικότερο τρόπο την λειτουργία του συστήματος. Για αυτό μείνετε δικτυωμένοι στο caroto.gr!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button