ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Yaris HSD [first drive]

toyota_yaris_hsd_hybrid_caroto_test-1

Το υβριδικό Yaris διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με τιμές πώλησης που ξεκινούν από 17.500€ προκαλώντας όσους διατηρούν -και όχι μόνο- οικολογική συνείδηση…

Η αρχή έγινε πριν από καιρό με το Prius, την σκυτάλη έλαβε το Auris HSD ενώ όπως φαίνεται το υβριδικό downsizing της Toyota ολοκληρώνεται με την αντίστοιχη έκδοση του Yaris. Μία έκδοση που αποδεικνύει πως η υβριδική τεχνολογία δεν είναι οικονομικά τόσο απρόσιτη όσο στο παρελθόν και να γίνεται πιο κοντινή κυρίως σε όποιον διατηρεί οικολογικές πεποιθήσεις.

Και όχι μόνο αφού και στην πράξη το Yaris HSD είναι ένα πραγματικά αξιόλογο υβριδικό με χαμηλό κόστος χρήσης και δυνατότητα περιορισμένης ηλεκτροκίνησης με μηδενικούς ρύπους (με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες για απόσταση περίπου 2 km και αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα km/h) πιέζοντας τον διακόπτη EV, κοντά στη βάση του επιλογέα μετάδοσης. Στα συν προστίθενται η χαμηλή κατανάλωση, η κίνηση στον πράσινο δακτύλιο, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και η συντήρηση του υβριδικού συστήματος μιας και όπως συμβαίνει σε κάθε μοντέλο με αυτόματη μετάδοση δεν υπάρχει επιβάρυνση με αλλαγή δίσκου/πλατό ενώ τα τακάκια μπορούν να αντέξουν έως και 100.000 km.

Μιας και μιλήσαμε για αυτόματη μετάδοση εδώ να υπενθυμίσουμε το πλανητικό σύστημα E-CVT που στη σύλληψή του είναι εξαιρετικό εξασφαλίζοντας ομαλή επιτάχυνση και καλές επιδόσεις. Στην πράξη όμως θα πρέπει να συμβιβαστείς με τη λειτουργία του η οποία είναι ανάλογη ενός κλασικού CVT με την γνωστή ψευδαίσθηση του πατιναρίσματος. Από την άλλη, το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση και την κοντύτερη κρεμαγιέρα είναι πολύ καλό σε αίσθηση ενώ τα επιπλέον κιλά σε σχέση με το απλό Yaris δεν επηρεάζουν τα ουδέτερα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κύλισης εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στα υπέρ ενώ η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης γίνεται εν μέρει αισθητή στα κακής ποιότητας οδοστρώματα.

Όσον αφορά το υβριδικό σύστημα να πούμε εν τάχει πως περιλαμβάνει μικρότερο σε χωρητικότητα βενζινοκινητήρα (1.5 lt αντί 1.8 που συναντάμε στο Auris HSD) ώστε να εξοικονομηθούν περίπου 42 kg. Λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVT-i,  σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR, ηλεκτρική αντλία και καδένα χρονισμού μειωμένης τριβής, ειδικά σχεδιασμένες πολλαπλές κ.α. Σε ότι αφορά στο ηλεκτρικό μέρος μαζί με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα η συνδυασμένη διαμορφώνεται στους 100 PS ενώ η συστοιχία μπαταριών υδριδίου-μετάλλου 144V έχει μειωθεί σε μέγεθος και στοιχεία (από 168 σε 120) μειώνοντας το βάρος κατά 20 kg. Επίσης, τo όλο υβριδικό σύστημα (βενζινοκινητήρας, ηλεκτροκινητήρας, μπαταρίες, μετάδοση) είναι αρκετά συμμαζευμένο σε όγκο με αποτέλεσμα να ζυγίζει 201 kg και να είναι 42 kg ελαφρύτερο από το Auris HSD.

Όπως σε κάθε υβριδικό έτσι και στο Yaris προτεραιότητα έχει η απόδοση, η μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων και για αυτό δεν πρέπει να απορεί κανείς για την απόδοση του συστήματος. Το  Yaris HSD μοιάζει σα να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον όταν βρίσκεται στην πόλη με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5-6 lt/100 km. Το μεγάλου του ατού εντοπίζεται στην υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα κατά την εκκίνηση μειώνοντας το φορτίο της ΜΕΚ όπως στο σύστημα stop/start και στην ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Αισθητικά το Yaris HSD διαθέτει διάφορα εξωτερικά στοιχεία ώστε να διαφοροποιείται από τις συμβατικές του εκδόσεις από μακρινή απόσταση. Σε αυτό φροντίζει η διαφορετική μάσκα, τα φωτιστικά τύπου LED, τα λογότυπα της Toyota με μπλε φόντο, το μακρύτερο κατά 2 cm αμάξωμα κ.α. Στο εσωτερικό η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στο λεβιέ ταχυτήτων, στις διαφορετικές λεπτομέρειες του πίνακα οργάνων, στην απεικόνιση της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος στην κεντρική οθόνη αφής κ.α. Από πλευράς χώρων παραμένουν στα ίδια ακριβώς επίπεδα με του συμβατικού  Yaris ενώ αξιοσημείωτη είναι η έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών -κάτω από τα καθίσματα των πίσω επιβατών- που αφήνει ανέγγιχτα τα 286 lt του πορτμπαγκάζ.

Όπως προείπαμε η τιμή πώλησης για το υβριδικό Yaris ξεκινά από 17.500€ και θα ήταν άδικο να μην λάβει κανείς υπόψη του την αυτόματη μετάδοση η οποία στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης κοστίζει σε γενικές γραμμές κοντά στο ενάμιση χιλιάρικο. Από την άλλη, αν το δει κανείς από μία διαφορετική οπτική γωνία το Yaris HSD επιβεβαιώνει την άποψη όσων υποστηρίζουν πως ένα υβριδικό είναι ιδανικό για κίνηση σε αστικό περιβάλλον ενώ ένα πετρελαιοκίνητο για υπεραστικές διαδρομές. Και από την στιγμή που στον τιμοκατάλογο η διαφορά του επίσης αξιόλογου Yaris 1.4 D με τους 90 PS είναι αρκετά φτηνότερη (σ.σ. η διαφορά αντισταθμίζεται εν μέρει από το αυτόματο κιβώτιο) τότε η παραπάνω άποψη ενισχύεται ακόμη περισσότερο, εσείς τι λέτε;

Toyota Yaris Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.497 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 55 kW (74 PS) / 4.800 rpm
Ροπή 111 Nm (11,3 kgm) / 3.600-4.400 rpm
Τροφοδοσία Βενζινοκινητήρας σε λειτουργία κύκλου Atkinson
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μπαταρίες Νικελίου-μετάλλου υδριδίου
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη 74 kW (100 PS)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,1 / 3,5 / 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 36 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 631 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 79 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπου CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia EP25, 195/50 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3905x1695x1510 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1485/1470 mm
Μεταξόνιο 2510 mm
Χώρος αποσκευών 286 lt
Απόβαρο 1085-1150 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.500 € (με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!