Skoda Octavia 1.4 TSI 140 PS [test drive]

Skoda Octavia TSI caroto test 2013 (1)

Η νέα γενιά δεν είναι μόνο πιο ώριμη από ποτέ αλλά και πιο πλούσιο σε τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας με τις τιμές να διατηρούνται στα συνήθη χαμηλά επίπεδα…

Η Octavia είναι αυτό που λέμε «δίνει περισσότερα από ότι ζητάει». Αυτό ίσχυε για κάθε γενιά της και επαυξάνεται στο νέο μοντέλο που είναι πιο large σε όλα του. Τι εννοούμε; Πριν από μερικά χρόνια η Octavia και το Fabia ήταν οι βασικοί παίχτες της Skoda. Αργότερα προστέθηκε το Yeti για να φτάσουμε στο Citigo και το Rapid μιας και αναμένεται και η Spaceback έκδοση.

Οπότε αναπόφευκτα η Octavia έπρεπε να μεγαλώσει σε διαστάσεις αλλά και σε χαρακτήρα αποκτώντας ένα πιο… superb ύφος. Έτσι, βασισμένη στη πασπαρτού πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, το αμάξωμα της νέας Octavia φτάνει πλέον τα 4569 mm (περίπου +90 mm) χάρη στην γενναιόδωρη προσθήκη 108 mm στο μεταξόνιο που έχει ως αποτέλεσμα αισθητά περισσότερη απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών που κάθονται σαν «πασάδες». Θεαματική είναι η αύξηση και του χώρου αποσκευών που φτάνει τα 590 lt (568 με κανονική ρεζέρβα).

Από αισθητικής πλευράς, η νέα Octavia χαρακτηρίζεται από απλές και απέριττες γραμμές που συνθέτουν ένα αρμονικό σύνολο δίχως σχεδιαστικές ακρότητες. Ακόμη και αν είναι αρκετά φαρδύτερο και ψηλότερο, οι καλαίσθητες γωνίες κρύβουν τον όγκο ενός οικογενειακού αυτοκινήτου που σε καμία περίπτωση δεν δείχνει αδιάφορο στο μάτι. Στο εσωτερικό, το ταμπλό συνάδει με αυτή την απέριττη λογική όπως ισχύει για κάθε Skoda.

Εργονομικά λάθη δύσκολα θα εντοπίσεις, κάθε τι είναι μελετημένο χωροταξικά ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι ακόμη καλύτερη και με καλύτερα δεσίματα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού υπάρχουν πολλά πλέον κομφόρ να επιλέξει κανείς από την πλούσια λίστα με τα τεχνολογικά συστήματα για τα οποία έχουμε αναφερθεί σε σχετικό άρθρο. Τώρα, επί της ουσίας…

Το μοντέλο που δοκιμάσαμε ήταν της έκδοσης 1.4 TSI με τους 140 PS. Κάτι μας λέει πως μια χαρά θα είναι και η μικρότερη Octavia με τον 1.2 TSI (105 PS) αλλά όπως και αν το κάνουμε αυτή της δοκιμής μας είναι προφανώς και η πιο ισορροπημένη από πλευράς επιδόσεων (ειδικά στην επιλογή του προγράμματος Sport). Σε συνδυασμό με την πολύ καλή κλιμάκωση των 6 σχέσεων, το μοτέρ είναι «γεμάτο» και παράλληλα εξαιρετικά γραμμικό στην λειτουργία του. Στοιχεία που δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για ένα ήσυχο ταξίδι αλλά και οικονομικό με το trip computer να δείχνει 7,5-8,5 lt/100 km.

Για ακόμη μια φορά να υπενθυμίσουμε πως η περικοπή βάρους (περίπου 100 kg σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο) πόσο σημαντική είναι στην εξοικονόμηση καυσίμου αλλά και στην βελτίωση των οδικών χαρακτηριστικών. Αυτό γίνεται αντιληπτό σε πιο κλειστές διαδρομές όπου η νέα Octavia αναδεικνύεται ως ένα από τα πιο καλοστημένα οικογενειακά που μπορεί να στρίψει γρήγορα και με ασφάλεια.

Με καλή θέση οδήγησης, «ζυγισμένο» σε αίσθηση τιμόνι, αποτελεσματικά φρένα και σβέλτο επιλογέα δεν έχεις κάτι να προσάψεις στη Octavia η οποία χάρη στην αναβαθμισμένη ανάρτηση τα καταφέρνει περίφημα και σε κακής ποιότητα οδοστρώματος. Με λίγα λόγια η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να μην πλέει το αμάξωμα και τόσο μαλακή σε απόσβεση (παρά τις 17άρες ζάντες και τα 45άρια ελαστικά) ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν άνεση μιας «λιμουζίνας τσέπης».

Ολοκληρώνοντας, η νέα Octavia (από 16.690€ με απόσυρση + έκπτωση, εδώ οι τιμές όλων των εκδόσεων) αποκλείεται να μην περιλαμβάνεται στην λίστα με τις επιλογές όποιου αναζητά ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο. Τα χρόνια πια έχουν περάσει και οι όποιες σνομπ επιφυλάξεις σχετικά με το σήμα της εταιρίας έχουν πλέον ξεπεραστεί. Άλλωστε, οι καιροί δεν σηκώνουν ηθικές ικανοποιήσεις με το τι κλειδί έχει το μπρελόκ σου αλλά με έξυπνες αγορές που συνδυάζουν αξία και χαμηλό κόστος κτήσης…

Skoda Octavia 1.4 TSI (140PS)- Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 4.500-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4 sec
Τελική ταχύτητα 215 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,5 / 5,3 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 602 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 121 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SportMaxx FT, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4659x1814x1461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1543/1514mm
Μεταξόνιο 2686 mm
Χώρος αποσκευών 590 (με κιτ επισκευής), 568 (με ρεζέρβα)
Απόβαρο 1180 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.690€ (με προωθητικη ενεργεια + οφελος αποσυρσης)

σ.σ. για τις ανάγκες της φωτογράφησης έχει χρησιμοποιηθεί έκδοση 1.6 TDI για την οποία θα αναφερθούμε προσεχώς.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close