NEA

Οθόνες αφής, το τέλος των πλήκτρων!

Concept S-Class Coupé

Η εφαρμογή οθονών με υγρούς κρυστάλλους και οθονών τεχνολογίας touch-screen αναμένεται να έχει μεγαλύτερη διάδοση στα επόμενα χρόνια…

TOUCH-SCREENS-6-citroen-cactusΜετά τα αναλογικά όργανα τα ηλεκτρονικά απειλούν ένα ακόμη κλασικό μέρος των αυτοκινήτων. Οι διακόπτες, τα μπουτόν, οι μοχλοδιακόπτες, τα κουμπιά και τα κουμπάκια είναι είδος προς εξαφάνιση στα εσωτερικά των σύγχρονων μοντέλων και μάλιστα (σχεδόν) ανεξαρτήτως κατηγορίας, μιας και είναι θέμα χρόνου και κυρίως κόστους πότε η τάση αντικατάστασής τους θα περάσεις στα μίνι και στα υπερ-μίνι. Το παραδοσιακό λοιπόν interface επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής αρχίζει λοιπόν να δίνει τη θέση του σε ένα νέο μέσο, την οθόνη αφής, που με τη μορφή των smartphones και των tablet έχει ήδη καθιερωθεί εκτός αυτοκινήτου, ενώ όπως δείχνουν τα πράγματα δεν θα αργήσει να πάρει τα ηνία και εντός.

TOUCH-SCREENS-1-tesla-model-sΠρωταθλητής στην εξέλιξη αυτή και μάλιστα για δύο λόγους το ηλεκτρικό Tesla Model S. Στο εσωτερικό του οποίου υπάρχουν δύο μόνο συμβατικά κουμπιά –επαναλαμβάνουμε αριθμητικά: 2 μόνο- για τα αλάρμ και για το ντουλαπάκι στο ταμπλό. Όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες ελέγχονται μέσω μιας τεράστιας οθόνης αφής 17,3 ιντσών, που είναι και η μεγαλύτερη που μπορείτε αυτή τη στιγμή να βρείτε σε μοντέλο παραγωγής, στην κεντρική κονσόλα.

TOUCH-SCREENS-2-volvo-concept-coupeΜεγάλη οθόνη, επίσης στην κεντρική κονσόλα, διαθέτει και το πολύ όμορφο Volvo Concept Coupe, την οποία πλαισιώνουν ελάχιστα κουμπιά στο κάτω μέρος της. Οι Σουηδοί απ’ ότι φαίνεται αλλάζουν λογική προσέγγισης, αποσυνδέουν το premium από το πλήθος των κουμπιών στην κονσόλα –τα μοντέλα τους είχαν και έχουν πολλά- και κάνουν τα πάντα πολύ πιο απλά. Και σύγχρονα, ενώ το πιο πιθανό είναι η κονσόλα του Concept Coupe και η λογική της να χρησιμοποιηθούν αυτούσια στο πολύ-αναμενόμενο XC90.

TOUCH-SCREENS-3-ford-s-max-conceptΠολλά κουμπιά χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν τόσο η Ford όσο και η Opel, οι οποίες μπορεί να μην κινήθηκαν ριζοσπαστικά καταργώντας τα όλα, αλλά στo Ford S-Max Concept που ελάχιστα διαφέρει από το μοντέλο παραγωγής και στο ανανεωμένο Opel Insignia και τα μείωσαν πολύ και μεγάλωσαν τις οθόνες στο κέντρο του ταμπλό.

Ακόμα πιο αποφασιστική η Peugeot, που στο καινούργιο 308 περιόρισε σε τέτοιο βαθμό τα μπουτόν που εξαιτίας της συνήθειας το εσωτερικό του δείχνει με την πρώτη ματιά άδειο. Με τη δεύτερη μοντέρνο καθότι minimal και λειτουργικό, ειδικά στις πιο ακριβές εκδοχές του με τη μεγάλη οθόνη αφής των 9,7 ιντσών, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση και μάλιστα πιο έντονα κινείται και το πρωτότυπο Cactus της Citroen.

TOUCH-SCREENS-7-opel-monza-conceptΗ τάση όπως βλέπετε είναι καθολική –υπάρχουν και άλλα παραδείγματα όπως το Opel Monza ή οι Mercedes S-Class και S-Class Coupe- με το μόνο θέμα που προκύπτει να είναι το λογικό και αναμενόμενο: δεν είναι όλοι όσοι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο εξοικειωμένοι με τις οθόνες αφής και τα μενού επιλογών. Ειδικά δε οι άνθρωποι κάποιας ηλικίας ενδέχεται σε ένα τέτοιο περιβάλλον να μη νοιώθουν άνετα.

TOUCH-SCREENS-8-mercedes-s-class-coupeΟπότε χρειάζεται μια σταδιακή εγκατάλειψη των παραδοσιακών τρόπων και μια έξυπνη, εύχρηστη και άμεσα κατανοητή διαμόρφωση των μενού ακόμα και για όσους έχουν συνηθίσει τη μέχρι τώρα λογική του «ένα κουμπί, μια λειτουργία». Το ζητούμενο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που με τον ηλεκτρονικό έλεγχο περιορίζουν και το κόστος κατασκευής, γίνεται πιο σύνθετο αν υπολογίσει κανείς πως οι καταναλωτές κάποιας ηλικίας έχουν και την οικονομική άνεση να αγοράσουν αυτοκίνητο. Ειδικά όσο πιο ακριβό είναι αυτό…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close